خانه » جدیدترین » قلعه های شنی در تصاحب شاهزاده های ایرانی

قلعه های شنی در تصاحب شاهزاده های ایرانی

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲  شماره ۱۸۰۲

یاسمن شاه میرزایی: پس از ناکامی دوباره تیم ملی فوتبال در جام ملت های آسیا، این بار تمام نگاه ها به زمین شنی دوخته شده بود تا رویای ناتمام به دست مردان ساحلی باز به اتمام برسد.
جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۴ دوازدهمین دوره جام جهانی فوتبال ساحلی بود که در کشور امارات و به میزبانی شهر دبی آغاز شد.
بیست و ششم بهمن ماه اولین قدم مردان ایران برای فتح این جام برداشته شد.

کامبک، شگرد شاگردان نادری
اولین حضور بازیکنان ایران مقابل تیم ملی اسپانیا بود. اسپانیا تیم مدعی و صاحب عنوان دومی جهان در قامت یک رقیب سرسخت پا به میدان گذاشت.
در ابتدای کار تیم ملی ایران با نتیجه سه بر صفر از اسپانیا عقب افتادند اما در ادامه با یک کامبک تماشایی به صحنه بازگشتند.
در وقت های اضافه بازی گل ششم تیم ملی ایران به ثبت رسید ولی دو ثانیه آخر بازی کار دست مردان ایران داد و بازی با نتیجه مساوی به ضربات پنالتی کشیده شد.
شاگردان نادری، در ضربات پنالتی نیز خوش درخشیدند و با شکست سه بر یک اسپانیا توانستند به مرحله بعد صعود بکنند.

آرژانتین، مغلوب یک آمادگی رویایی شد
دومین بازی تیم ملی در مصاف با آرژانتین در واقع یک فستیوال از گل های تماشایی و خارق العاده بود!
در این رقابت شاهد یک بازی سرشار از آمادگی جسمی و ذهنی بودیم.
به این ترتیب تیم ملی ایران با یک پیروزی مقتدرانه برابر آرژانتین به مرحله حذفی و یک چهارم صعود کردند تا با یک انگیزه مضاعف به نبرد رقبا بروند.
قدم بعدی شاگردان نادری، حضور در برابر تیم ملی تاهیتی بود.

به عشق هشتاد میلیون ایرانی می جنگیم
مهدی شیر محمدی، بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی، قبل از آغاز این رقابت در مصاحبه ای از مسیرشان در جام جهانی گفت:
جام جهانی معتبر ترین مسابقات فوتبال ساحلی است که زیر نظر فیفا برگزار می شود. خدا را شکر می کنم که تا اینجای کار توانستیم با دو پیروزی ارزشمند از گروه صعود بکنیم. تیم یک دل و یک دستی داریم و امروز هم برای صدر نشینی به میدان می رویم و تیم قدرتمند تاهیتی که دو بار به فینال جام جهانی صعود کرده است را شکست می دهیم تا دل مردم ایرا را شاد بکنیم. ما بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی که در جام جهانی دوازده نفر هستیم، به عشق هشتاد میلیون ایرانی به میدان می رویم و می جنگیم تا برای یک لحظه هم شده دل مردم را شاد کنیم.
بازیکن تیم ملی ساحلی ادامه داد: ماسه مسابقات جام جهانی خیلی سنگین است. ما همه جور ماسه در رقابت های مختلف دیده ایم ایما این ماسه به حدی سنگین است که با یک بار رفت و برگشت چشمانمان سیاهی می رود. البته این اتفاق برای همه تیم هاست.
تاهیتی رقیب سنتی ایران است. من حدس می زنم با نتیجه چهار بر دو این تیم را شکست دهیم. ما همه تلاشمان را می کنیم تا مچ تاهیتی را بخوابانیم تا بقیه تیم ها در جام حساب کار دستشان بیاید!
از آن جهت که در این بازی با پیروزی ستاره های ساحلی به عنوان سرگروه مرحله بعد انتخاب می شدیم پس این رقابت برای تیم ملی ایران از حساسیت بالایی برخوردار بود.
هرچند با توجه به دو پیروزی قبلی تیم ملی ایران صعودشان به مرحله بعد قطعی بود اما با ثبت سومین پیروزی مقابل تاهیتی، بدون هیچ شکستی از مرحله گروهی صعود کردند.

در وصف گل کاشتن، دروازه بان!
سوم بهمن ماه، مهم ترین بازی تیم ملی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل امارت شروع شد. اماراتی ها علاوه بر امتیاز میزبانی دو پله در رنکینگ جهانی از تیم ملی ایران بالاتر بودند و این موارد بر شانس آنها جهت شکست ایران اضافه می کرد.
اما همان طور که بارها به ما ثابت شده فوتبال سر و کاری با شانس ندارد و همه چیز به آمادگی و تلاش دو تیم گره خورده است.
در وقت دوم ایران با یک کار تیمی بی نظیر به تساوی یک بر یک دست یافتند.
سید مهدی میر جلیلی دروازه بان تیم ساحلی کشورمان پس از گذشت دقایقی از ثبت گل اول، در یک حرکت فوق العاده تماشایی با یک شلیک از راه دور استثنایی گل دوم ایران را به ثبت رساند تا در یک قدمی کسب یک پیروزی شیرین و صعود به مرحله نیمه نهایی جام جهانی قرار بگیرند.

اینبار هم آه از نهادمان بلند شد…
حضور این بار ایران در جام جهانی پس از دو دوره غیبت رقم خورد و این بار هم مانند سال ۲۰۱۷ ایران، در جمع چهار تیم برتر رقابت ها قرار گرفت.
هرچند به قول علی نادری، سرمربی تیم ملی ایران، داشتن توقع مدال طلا یا حتی فینالیست شدن از تیمی که یک ماسه استاندارد هم ندارد، توقع بی جایی بود اما با درخشش های بی نظیر بازیکنان ثابت شد که این تیم پتانسیل حضور در بالاترین رده های جهانی را دارد.
تیم ملی ساحلی ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم پرافتخار برزیل رفتند و در شرایطی که دو بر یک از حریف قدرتمند خود پیش افتاده بودند، با نتیجه سه بر دو شکست خوردند.
با کسب این نتیجه ایران از رسیدن به فینال باز ماند و مسیر رسیدن به رویای کسب مدال طلای جهان نیمه کاره ماند. اما این بار گفتن جمله: چیزی از ارزش های ما کم نشد. نه تنها کلیشه ای نیست بلکه بسیار به جا است زیرا مردان ساحلی ایران با تمام قوا با به زمین شنی گذاشتند و ما شاهد بازی های بی نظیری از این تیم در این تورنمنت بودیم.

ایران بلاروس را درهم کوبید!
شاهزاده های شنی ایران در رده بندی و تلاش برای کسب جایگاه سومی جهان، مقابل بلاروسی ها صف آرایی کردند.
در این دیدار تا لحظات پایانی وقت سوم تیم ملی ایران با نتیجه شش بر یک، ایستادن خود بر جایگاه سوم جهان را تصویب کرد. و داستان مهیج تیم ملی فوتبال ساحلی با رسیدن به مدال برنز به پایان رسید…

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.