خانه » جدیدترین » قرار وثیقه ۲۹ میلیاردی برای فرزند مشاور احمدی نژاد / در راهِ زندان

قرار وثیقه ۲۹ میلیاردی برای فرزند مشاور احمدی نژاد / در راهِ زندان

چهارشنبه ۲۷ مرداد ۹۵  شماره ۳۹۴

دادستان تهران خبر از دستگیری متهم پرونده شرکت رشد به دلیل عجز در پرداخت وثیفه خبر داد. متهم این پرونده فرزند ارشد یکی از مشاوران محمود احمدی نژاد است. جعفری با اعلام خبر صدور قرار وثیقه ۲۹میلیاردتومانی در شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر گفت: پرونده مطروحه با اعلام شکایت سازمان هلال احمر در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است. بازپرس برای متهم قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی صادر کرد که به لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است. در قانون صدور وثیقه عوامل متعددی مانند اهمیت جرم ارتکابی، دلایل و اسباب اتهام، احتمال فرار متهم، احتمال از میان رفتن آثار جرم و سابقه متهم دخیل هستند اما نکته ای که صراحتا در قانون به آن اشاره شده است، می گوید مبلغ وثیقه یا وجه‌التزام یا وجه الکفاله نباید در هرحال کمتر از خساراتی باشد که مدعی خصوصی درخواست می‌کند.
مسئول وقت شرکت رشد هلال احمر حدود سه سال پیش اقدام به خریداری تجهیزات پزشکی از آلمان کرد و این درحالی بود که مبلغ خرید این تجهیزات را از هلال احمر دریافت کرده‌ اما پول های دریافتی را به فروشنده پرداخت نکرده بود. شرکت رشد به دستور مسئولان هلال احمر در آلمان تعطیل و مسئول آن برکنار شد.
پیش از این رئیس هلال احمر در رابطه با شرکت رشد توضیحاتی را به خبرنگاران ارائه داده بود. رئیس سازمان جمعیت هلال احمر با اعلام این که دادستانی تهران به طور ویژه در حال بررسی پرونده متهم شرکت رشد هلال احمر که هم اکنون منحل شده است، می باشد، گفت: این متهم که فرزند یکی از دولتمردان دولت نهم هست تا اطلاع ثانوی ممنوع الخروج می باشد. شرکت رشد شرکتی ثبت شده به نام وارد کننده دارو برای هلال احمر در آلمان بوده است.
سید امیر محسن ضیائی در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: منتظر اعلام نتیجه این دادگاه هستیم. وی با بیان این که کالاهای قاچاقی که توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در اختیار هلال احمر قرار می گیرد در بین نیازمندان داخل کشور توزیع شده و این موضوع در ارتباط با نیازمندان خارج از کشور همچون آوارگان سوری نیست. متهم این پرونده فرزند ارشد یکی از مشاوران محمود احمدی نژاد است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.