خانه » پیشنهاد سردبیر » فیلتر سرامیکی ها در شهر/رئیس شورای شهر اراک از ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اراک خبر داد

فیلتر سرامیکی ها در شهر/رئیس شورای شهر اراک از ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اراک خبر داد

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶   شماره ۷۳۱

***

وقایع استان

علی امیدی

***

صحن رسمی شورای شهر اراک برگزار شد و موضوع پروژه های عمرانی شهرداری، تعیین حسابرس، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و طرح ۵۵ متری از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
دکتر کاوه فلک افلاکی رئیس شورای شهر اراک در ابتدای جلسه با اشاره به ورود ٣٨ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اراک و خروج اتوبوس های فرسوده تا پایان سال جاری، گفت: در بازدید از شرکت عقاب افشان اسکانیا در سمنان و براساس قرارداد قبلی با این شرکت خرید ۵٠ دستگاه اتوبوس انجام گرفت. وی افزود: طبق این قرارداد تاکنون ١٢ دستگاه اتوبوس تحویل شده است و طبق توافق صورت گرفته در این سفر مقرر شد ٧ دستگاه آذرماه، ٧ دستگاه دی ماه و مابقی تا پایان سال تحویل شهرداری اراک خواهد شد.
رئیس شورای شهر اراک اتوبوس های مورد نظر را ١٢ متری، دو محوره و یورو۴ دانست و گفت: این اتوبوس ها به دلیل سیستم فیلتر سرامیکی کمترین میزان آلودگی را دارد و براساس مذاکرات صورت گرفته ۵٠ اتوبوس دیگر نیز خریداری خواهد شد. وی تصریح کرد: قرارداد جدید مجهز به سیستم گاز CNG خواهد بود و یک نمونه برای تست هفته آینده وارد اراک می شود و با تایید کارشناسان خرید ۵٠ دستگاه نهایی می شود.
فلک افلاکی گفت: این ١٠٠ دستگاه نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری اراک را تسهیل می کند و اتوبوس های فرسوده از رده خارج می شود.
رئیس شورای شهر اراک همچنین از خرید ١٠٠ مینی بوس داخل شهری خبر داد و افزود: این خرید در برنامه کاری شهرداری قرار دارد و تا پایان هفته نیز بازدیدی از شرکت زرین خودرو اصفهان و تهران دیزل انجام می شود.

کوتاهی در انجام پروژه میدان ورزش
شهردار اراک در ادامه جلسه درباره پروژه میدان ورزش گفت:ادامه کوتاهی قرارگاه خاتم در پروژه میدان ورزش منتهی به لغو قرارداد و همکاری با جهاد نصر می شود. داوود تاجران در صحن رسمی شورای شهر اراک در خصوص وضعیت کیوسک های فروش روزنامه در شهر اظهار کرد: شرایط کنونی این کیوسک ها به نوعی است که از نظر زیباسازی مناسب منظر شهری نیست و باید جهت بهبود شــرایط مشوق هایی در نظر گرفته شود.
وی عنوان کرد: کیوسک ها مختص فروش روزنامه است، اما امروز به فروش خوراکی و انواع سیکار مبادرت می کنند که باید کار اساسی در این راستا صورت گیرد و حتی در صدد استقرار عابربانک در این کیوسک ها هستیم که برای موفقیت طرح و جابجایی کیوسکها لازم است مطالعات لازم دنبال شود.
وی در خصوص سهم شهرداری در بانک شهر تصریح کرد: شهرداری اراک روزانه ۵٠ میلیون تومان سود بانکی بابت وام دریافت شده از بانک شهر پرداخت می کند و حتی تسهیلات ٣٧ میلیارد تومانی به ۶٧ میلیارد تومان افزایش یافته است و در واقع درآمد شهرداری این چنین بلعیده می شود که به دنبال اقدامات اساسی در این راستا هستیم و حتی اقتصاددانان توصیه به فروش سهام دارند.
تاجران در خصوص ساخت عرشه پل شهید صیدی بیان کرد: ساخت این عرشه برعهده شرکت آذرآب بوده است که به دلیل مشکلات شرکت تاکنون انجام نشده است و این قرارداد مشمول ماده ۴٨ می شود و با توجه به اعلام آمادگی شرکت ماشین سازی برای ساخت عرشه ظرف ۴٨ ساعت آینده با اعلام مشمولیت قرارداد توسط ماده ۴٨ قرارداد با ماشین سازی منعقد می شود.
وی از اختصاص ١٢ میلیارد تومان جهت تسریع در ساخت پروژه های شهر افزود: در این راستا ٢میلیارد تومان به پل علم الهدی، ۶ میلیارد تومان به پل میدان ورزش، ٢.۵ میلیارد تومان به پل میدان شریعتی و … تخصیص یافته است.
شهردار اراک عنوان کرد: طی گزارشات قرارگاه خاتم الانبیا در پروژه میدان ورزش کوتاهی داشته است و خواهان برگزاری نشست در این راستا هستند،اما لازم است قبل از نشست کار ساخت بیگیری شود در غیر این صورت قرارداد همکاری لغو و ادامه ساخت پروژه به جهاد نصر سپرده می شود.
تاجران در خصوص طرح ۵۵ متری بیان کرد: قطعا هیج کاری نشدنی نیست و تنها کافی است تدبیر و اولویت بندی در امور صورت گیرد، شهرداری مجری شورای شهر است و ترجیح بر این است که در خصوص این طرح اظهارنظردیگری صورت نگیرد تا نقد مخالفان و موافقان مطرح نشود، اما مجری کلیه مصوبات شورا هستم.

بررسی طرح ۵۵ متری
محمد حسین فدایی یکی از اعضای شورای شهر نیز درباره نشست اخیر جلسه کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اراک در خصوص پروژه ۵۵ متری، بیان نمود: در این نشست مشخص شد که اطلاعات کامل در خصوص طرح در اختیار نیست و امروز به زوایای دیگری از طرح رسیده ایم.
وی با تاکید بر برگزاری چندین جلسه و نشست در این راستا کفت: در این طرح با وجود گذشت ١۵ سال کار کارشناسی در صورت نگرفته است و جلسه نیز به نتیجه خاصی منجر نشد.
علیرضا مرادی نیز در این خصوص بیان کرد: متاسفانه برخی از افراد دولتی مقاومت های منفی و غیرمنطقی در این طرح دارند که دلیل آن مشخص نیست و نگاهی از بالا به پایین به کارشناسان صورت می گیرد.
وی خواستار برگزاری نشست بدون حضور نیروهای دولتی شد و افزود: باید در جلسات بررسی طرح فضای علمی و بی طرف حاکم شود و از نظر صاحب نظران دانشگاهی استفاده شود.
مرتضی سورانه در این جلسه تصریح کرد: لازم به مدیران امر اجازه کار داده شود و قطعا در مقابل درستی و نادرستی اقدامات خود نیز پاسخگو خواهند بود.
در ادامه نیز ایرج رضایی عنوان کرد: پروژه ۵۵ متری تنها یک طرح ترافیکی نیست بلکه مباحثی همچون اصالت شهری، زیباسازی شهر، دسترسی محلی و… را نیز مورد نظر دارد و طرح باید با مطالعه دقیق و ضروری ظرف سه تا ۵ ماهه انجام گیرد و باید با نشست های کاملا تخصصی، اولویت بندی و زمانبندی دقیق تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد.

تعیین حسابرس جدید
در نشست اخیر اعضایی شورای شهر همچنین حسابرس جدید شـورای شهر، شهــرداری و سازمان های وابسته به آن مشخص گردید. براساس رای اعضای شورای شهر از میان ۴ شرکتی که برگزیده شده بودند شرکت «امین تدبیر بصیر» به عنوان شرکت حسابرس در سال ۹۶ انتخاب شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.