خانه » پیشنهاد سردبیر » نمایش آثار هنرمندان اراکی در هفته فیلم  و عکس استان/ روزهای نمایش و تصویر

نمایش آثار هنرمندان اراکی در هفته فیلم  و عکس استان/ روزهای نمایش و تصویر

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶   شماره ۷۳۱

وقایع استان: دهمین دوره هفته فیلم و عکس استان مرکزی که یک گردهمایی بدون رقابت از اهالی انجمن سینمای جوان معروف است در اراک کار خود را آغاز کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در حاشیه این مراسم گفت: سینما و عکاسی هنری است که می تواند از دریچه لنز و با نگاه ریزبین هنرمندان بسیار از مسائل دنیا را ثبت و بیان کند.
محسن شریفی افزود: در واقع سینما و عکاسی یک زبان است یک زبان تصویری که قواعد و دستورات خاص خود را دارد و از آنجاییکه تمامی مفهوم هنرهای زیبا در انتقال یک ایده یک پیام یا یک احساس خلاصه می شود و اگر بتوان این قواعد و دستورات و عناصر بصری را در عکس ها در جای خود به طور صحیح قرار داد می توان با زبان هنر با مخاطب ارتباط برقرار کرد.
وی ادامه داد: هفته فیلم و عکس استان آوردگاه بینش، تجربه و خلاقیت نسل جوان است و فرصت و بستری مناسب برای پرورش و ارتقا سطح آگاهی و پرورشی هنرمندان متعهد، خلاق و توانمند است.
شریفی گفت: انجمن سینمای جوان می تواند از پتانسیل این هنر رسانه و هنرمندان جهت تبیین زندگی شهری و آشنایی با حقوق شهروندی، تحکیم بنیان خانواده، ترویج مهربانی، سبک متعالی زندگی، اشاعه اخلاق مداری، سبک زندگی و زیست دینی استفاده کنند.
در این هفته در کنار نمایش فیلم های کوتاه منتخب داستانی و مستند نمایشگاه عکسی از آثار هنرمندان عکاس برگزار شده است. در این نمایشگاه ۴۰ قطعه عکس از هنرمندان پیشکسوت و تازه وارد عکاس استان «سعید عبدالحمیدی»، «محمد زنده نام»، «شمس الله دایی زاده»، «ایرج کیانیان»، «پونه بساکی»، «مهدی عماد»، «امیر صالحی»، «مهدیه درگاهی نژاد»، « ندا مظفری»، «سید وحید مصطفوی»، «مریم عبدالحمیدی»، «سپیده توجه»، «ایمان محمودی»، «نرگس پوینده»، «نرجس سهروردی»، «نیما وثوق»،« ملیحه داودآبادی»، «سپیده عنایتی»، «فرزانه فولادی»، «حسین خدیمی»، «حسین عبدالحمیدی»، «زهرا عزیزآبادی»، «فاطمه سرائی»، «نگار کریمی نیک»، «نرگس باقری»، «سینایعقوب پور»، «محمد جواد کثیری»، «فاطمه فتاحی»، «گلاره حقدادی»، «آزاده متین»، «لیلا عبدالحمیدی»، «آرش احمدی»، «احمدرضا علیزاده»، «عادله شیخی»، «سمیه آهنگرانی»، «مبینا قدیم خان»، «مصطفی صادقیان»، «سمیرا توجه»، «نرگس مظفری»، «امیرمحسن عظیمی» نمایش داده شده است.
همچنین در روز اول به یاد زنده یاد عباس کیارستمی دو فیلم « نان و کوچه» از عباس کیارستمی و « عمو سیبیلو» از بهرام بیضایی به نمایش در آمد.
در روز دوم این برنامه نمایش فیلم ها در سه بخش فیلم های صدثانیه ای، فیلمسازان استان و فیلم های منتخب ملی و بین المللی انجــام شد. در بخــش فیلم های صدثانیه ای ۱۳ فیلم « بسم الله » به کارگردانی حامد نوبری، «سرآشپز» از جواد طاهری، «پرتغال» از وحید رستگار، «بی عنوان» از حامد نوبری، «فطرت پاک» از جواد صالح، «چشمه» از ایرج کیانیان، «نوای صلصال» از جواد صالح، «تریو قجری» از محمدرضا مرادی، «و خدا مثل همیشه بود» از الهام معروفی، «نگاه» از فاخته جلایرنژاد، «صدای پای آب» از محمد بیگلر تبار، «پاسخ» از حسن ساروقی و «فصل پنجم» از شمس الله دایی زاده بعنوان منتخبین جشنواره اولین جشنواره فیلم های صد ثانیه ای ساوه به اکران در آمد. همچنین در بخش گزیده آثار جشنواره با مضامین قرآنی نیز فیلم های «مادرانه» از کیانوش غلامی، «آشیانه» از شهرام عبدی، «دست هایی برای پدر» از نسیم مدد حمزه خانلو، «لحظه قطعی» از حامد بقاییان، «در آغوش چند خط» از محمد پیرزادی و مجید مهدی، «نزدیکتر از» هادی بهـرامیان، «مثبت بی نهایت» از وحید عابدینی و «مسافر» از سید محمدرضا خردمندان به نمایش در آمد.همچنین فیلم های فیلمسازان استانی با عنوان های «خاطرات یک کفشدوزک» از علی صیدی، «آدم برفی» از علیرضا ربیع مقدم، «نقطه…پـایــان» از مهدی اکبــری، «بازی های تنهایی» از منوچهر رمضانی، «نفس» از بیژن بیات، «توسکا خاطره نمی شود» از احمد حمیدی، «خط باریک روشن» از بیژن بیات و «پلان هفت» از مصطفی صادقیان نمایش داده شد. در این روز گزیده ای از فیلم های ملی و بین المللی نیز به روی پرده رفت.در ادامه این هفته امروز سه شنبه نیز آثار فیلم اولی استان از جمله «قاب عکس» از محمود حیدری، «هدیه» از محمدرضا غلامی، «۱۲۲» از پوریا حیدری، «خونه چادری» از زهیر حمیدی نژاد، «مداد قرمز» از مهران منصوری، «عبور از تاریکی» از احمدرضا عبدلی، «کیف مدرسه» از امیرحسن عظیمی، «آیین چغچغه زنی» از حسین خدیمی و «ملاقات سه شنبه» از عزیز آتش یار به نمایش درخواهد آمد. در این روز چهار فیلم منتخب «جمعه قالی» ساخته مهدی اسدی، «زیرپوست شب» ساخته سعید عبدالحمیدی، «غبار» ساخته سعید شاه حسینی و «بی بی تولدت مبارک» ساخته حامد نوبری اکران می شود و نشست تخصصی با فیلمسازان با پا حضور سعید شاه حسنی برگزار خواهد شد. در روز چهارم هفته نیز نشست تخصصی با عکاسان با حضور ایرج کیانیان و محمد ایمانی راد برگزار و پس از آن آیین اختتامیه این هفته برگزار خواهد شد. دهمین هفته فیلم و عکس استان مرکزی از چهارم تا هشتم آذر ماه در اراک برگزار می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.