خانه » پیشنهاد سردبیر » استاندار در دیدار با اصحاب رسانه تاکید کرد/کار سیاسی آری سیاسی کاری نه

استاندار در دیدار با اصحاب رسانه تاکید کرد/کار سیاسی آری سیاسی کاری نه

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶   شماره ۷۳۱

وقایع استان: سیدعلی آقازاده در طول مدت حضورش در استانداری مرکزی با گروه ها و چهره های متعددی دیدار کرده است.
در ادامه این دیدارها، استاندار با مدیران و خبرنگاران رسانه های استان در یک نشست مشترک به بحث و تبادل نظر پرداخت.
آقازاده در این دیدار در پاسخ به دغدغه ها و انتقادات رسانه های استان گفت:خود را عضوی از خانواده بزرگ مطبوعات می‌دانم و در دهه ۶۰ در روزنامه کیهان فعالیت رسانه‌ای داشتم.
استاندار اظهار داشت: امروز یکی از بهترین جلسات بود که تاکنون برگزار کردیم و البته تاکید براین بود اصحاب رسانه و مدیران رسانه حرف‌های خود را بیان کنند.
وی افزود: ۹۰ درصد حرف‌ها و صحبت‌های مطرح شده در این جلسه کارشناسی و براساس تجربه بود و نشان داد صحبت‌های مطرح شده به پشتوانه تجربه و تفکری ارائه شده است.
آقازاده تصریح کرد: من هم از جنس شما رسانه‌ای‌ها هستم و خود را عضوی از خانه بزرگ مطبوعات می‌دانم و در دهه ۶۰ در روزنامه کیهان فعالیت رسانه‌ای داشتم و این درحالیست که استان مرکزی از استان‌های پیشرو و مهم در بحث رسانه و مطبوعات است.
استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت فعلی رسانه‌ها گفت: درحال موسم بدی از نظر مسائل صنفی و مالی به شمار می‌رود و هرچند مقطع خوبی به شمار نمی‌رود ولی تلاش و ظرفیت بالایی در حوزه رسانه داریم.
وی بیان کرد: بنده به کار سیاسی اعتقاد دارم اما به شدت از سیاسی کاری و سیاست‌زدگی پرهیز می‌کنم و هرچند از کار سیاسی حمایت می‌کنم اجازه سیاست زدگی نمی‌دهم و تاکید بنده به مدیران پرهیز از هرگونه سیاست‌زدگی و سیاسی کاری است.
آقازاده افزود: همه ما در همه امور چه کارخانه، چه رسانه و حتی منزل سیاست داریم اما نباید وارد سیاسی کاری و حیله گری شویم و این مایه ضعف در هرمجموعه‌ای است.
استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه هیچ مسئولی اجازه شکایت از رسانه‌ها ندارد گفت: بخشنامه‌ای صادر می‌کنیم و به مدیران اعلام می‌شود از هیچ رسانه‌ای شکایت نکنند اما از رسانه‌ها می‌خواهیم نقد کنند ولی نقد خود را به سوی تخریب و استهزای امور نکشانند.
وی بیان کرد: به زودی جلسات تخصصی با مدیران کل استان در بخش‌های مرتبط با رسانه همچون مدیران کل تامین اجتماعی و امور مالیاتی و ارشاد و دستگاه‌های مرتبط برگزار کنیم تا بطور تخصصی مشکلات رسانه‌های استان را بررسی کنیم.
آقازاده خاطرنشان کرد: باید عضویت کم رسانه‌های استان مرکزی در خانه مطبوعات ریشه‌یابی شود که چرا از ۴۰۰ عضو فعال رسانه‌های استان مرکزی تعداد کمی عضو خانه مطبوعات استان شدند و استقبالی از آنها نشد.
در ادامه نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی که مورد انتقاد چند تن از اصحاب رسانه قرار گرفته بود گفت:پذیرای انتقادات رسانه‌ها هستیم اما نقدی که براساس سازندگی باشد نه نقدی که به دنبال تخریب محض باشد و امیدواریم رسانه‌های استان نقد سازنده را در دستور کار قرار دهند.
وی افزود: برخی نقدها مطرح می‌شود اما به اینکه امروز ۲ اداره شهرستانی ارشاد با یک مدیر درحال اداره شدن است سخنی گفته نشد و باید در کنار همه نقدها معذورات و محدودیت‌ها را هم در نظر بگیریم.
شریفی تصریح کرد: در کنار نقدی که می‌شود مسائلی مانند مشکلات موجود را هم باید دید به طوری که آمار زیادی از پست‌ها در ارشاد خالی مانده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اهمیت دوری رسانه‌ها از سیاسی کاری گفت: بنا بر سیاسی‌کاری ندارم هرچند شاید به نوعی خط و خطوط سیاسی داشته باشم اما اجازه سیاسی شدن فرهنگ استان مرکزی را نمی‌دهم و کار سیاسی را در شهر خودم و بیرون از حوزه رسانه دنبال می‌کنم.
وی ادامه داد: برخی به دنبال درگیر شدن و درافتادن ارشاد با رسانه‌ها هستند درحالیکه ما در کنار رسانه‌ها هستیم و ارشاد به عنوان متولی رسانه همگام و همراه رسانه‌ها است.
شریفی با اشاره به موضوع آگهی‌های دولتی ادامه داد: یکی از بهترین و سالم‌ترین کارکنان ارشاد مسئول نظارت و توزیع آگهی‌ها شده و اگر در آگهی خاصی روزنامه و رسانه مشخصی تعریف نشده باشد قطعا ما با رعایت درست عدالت و دقت این کار توزیع آگهی را پیگیر هستیم.
وی در پایان بیان کرد: برگزاری جشنواره مطبوعات با همکاری خانه مطبوعات در استان مرکزی با جدیت دنبال خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.