خانه » جدیدترین » فراموشی وعده بزرگ

فراموشی وعده بزرگ

سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸   شماره ۱۱۳۱

فراموشی وعده بزرگ

پیگیری آخرین وضعیت باشگاه شهرداری اراک در گفتگوی «وقایع استان» با کارشناسان ورزشی؛
آیا شهــرداری و شــورای شهر اراک سرانجام به یکی از مهم تــرین وعده هــای خــود کــه راه اندازی باشگاه شهرداری است، عمل می کنند؟

 


یاسر هویدی: این روزها دوباره بحث باشگاه شهرداری بر سر زبان ها افتاده است. مثنوی هفتاد من و قصه زجرآور که مانند یک زخم کهنه بر پیکر ورزش استان افتاد و هـــر روز چرکین تر و چرکین تر می شود. مشخص نیست چه داستانی در میان است که مرغ شورای شهرنشینان و شهردار یک پا دارد و قفل درب این باشگاه باز نمی شود. برای آگاهی بیشتر مخاطبان همیشگی روزنامه که بارها در پیام های خود خواستار پیگیری مجدد وضعیت باشگاه شهرداری اراک بودند، پای صحبت احسان فردوسی و رامین فولادی، دو تن از کارشناسان ورزش استان، نشسته ایم تا آن ها از آخرین وضعیت این باشگاه بگویند.

ضمن تشکر از زمانی که به روزنامه وقایع استان داده اید. ابتدا با آقای فردوسی شروع می کنیم و می خواهیم از آنچه این روزها بر باشگاه شهرداری گذشته است برای ما بگویید.
در خصوص باشگاه شهرداری گفتنی بسیار است؛ ولی تاکنون آنچه به جایی نرسیده صدای ما بوده است. من خصوصا در زمانی که تیم والیبال شهروند در سطح اول والیبال کشور حضور داشت بسیار بیان کردم که این تیم در آتش نبود منابع مالی مشخص خواهد سوخت و همانطور که دیدید ریشه این تیم خشکانده شد. شورای شهر قبلی اعتبارات لازم برای سال ۹۶ در زمینه ورزش را حذف کرد و همین تصمیم باعث شد شورای شهر فعلی هم این روند را ادامه دهد و جایگاهی را برای ورزش متصور نشود. متاسفانه در بحبوحه انتخابات شعارها و صحبت های زیبایی در خصوص امور ورزش از کاندیداهـــا می شنویم ولی به محض ورود این افراد به شورای شهر تمامی این سخنان و شعارها فراموش می شود. دوستان فراموش کردند که یکی از پررنگ ترین وعده هایی که در زمان شروع شورای شهر فعلی به مردم دادند احیای همین باشگاه شهرداری بود.
باشگاه شهرداری می توانست سکوی پرتاب بسیاری از استعداد های استان در رشته های مختلف ورزشی باشد که این باشگاه و خواست عظیم مردم استان برای احیای این باشگاه بوسیله شورای شهر نشینان و شخص شهردار نادیده گرفته شد و این باشگاه و تمامی تیم های مربوط به آن از بین رفت و به تبع آن تعداد بسیاری از استعدادهای ورزشی امید خود را از دست دادند و از ورزش دلزده شدند. حوزه دید مسئولان استان و شورای شهر آنقدر محدود است که متاسفانه خیلی راحت خواست و میل مردم استان مبنی بر دایر بودن این باشگاه را نادیده گرفتند. نمی دانم علت استخوان لای زخم گذاشتن از سوی شورای شهر و شهردار چیست که یکبار خالصانه و صادقانه رو در روی مردم علت اصلی عدم موافقت با راه اندازی باشگاه را اعلام نمی دارند.متاسفانه علیرغم میل شدید استاندار و معاونین مربوطه به فعالیت این باشگاه، اعضای شورای شهر و شخص شهردار هیچ میل و رغبتی به تیم داری ندارند. بسیار مشتاق بودیم که بدانیم چرا دیگر استان ها و شهرستان ها تحت لوای شهرداری ها تیم داری می کنند و حتی به سطوح بالای مسابقات آسیایی می رسند و در اراک باشگاه شهرداری را نابود کردند چرا برای استان های دیگر این امر شدنی است و برای استان مرکزی و اراک ناشدنی. حالا زمان آن رسیده است که بدنبال مقصر اصلی این ناکامی و بهتر بگویم ناکارآمدی در سطح ورزش استان بگردیم و مقصران اصلی این وضعیت را شناسایی و به مردم شریف استان معرفی نماییم. باید خیلی راحت کسانی را که اراده کردند که این تیم نابود شود به مردم معرفی نماییم. باید مشخص شود چرا تیم والیبال متین ورامین تبدیل شد به تیم شهرداری ورامین و به فینال والیبال آسیا راه یافت. باید مشخص شود چرا در گنبد و سیرجان تیم های شهرداری در رشته های مختلف حتی فوتبال زنان فعالیت می کنند ولی در اراک گره کوری به این امر افتاده است. پیگیر چگونگی فعالیت تیم های شهرداری در شهرستانهای فوق شدم که متولیان این امر مشخصا اعلام داشتند که طبق مصوبه شورای شهر مربوطه مبنی بر تیم داری با قدرت تیم های متعدد ورزشی را راه اندازی نموده اند. چرا شورای شهر نمی خواهد از زیر بار فشار و هجمه ای که در بین اهالی ورزش استان بر علیه آن ها بوجود آمده خود را رها سازد؟ چرا شورای شهری نمی آید رو در رو با ورزشکاران و مردم موضع خود را شفاف کند؟
به هر حال در پایان صحبت هایم باید اعلام دارم شخص استاندار طی یک نامه رسمی از راه اندازی مجدد باشگاه اعلام حمایت نموده و منعی برای آن ندیده است خیلی ساده است این قضیه، شخص اول تصمیم گیرنده استان مرکزی امر به راه اندازی دوباره باشگاه داده و در حال حاضر شورای شهر و شهردار اراک همچنان بر موضع خــود پافشاری می کنند و برنامه ای برای راه اندازی باشگاه ندارند تصور من این است که حتی با دستور شخص استاندار هم، شهردار و شورای شهر تن به این خواست عمومی مردم نمی دهند.
آقای فولادی شما در این خصوص چه نظری دارید؟
یکی از اصلی ترین وعده های شورای شهر فعلی اراک راه اندازی و احیای دوباره باشگاه شهرداری بود که گویا دوستان شورا نشین خیلی زود این وعده بزرگ را فراموش کردند و در حال حاضر شورای شهر در این خصوص بسیار منفعل عمل می کند و طی یک سال و نیم گذشته هیچ اقدام جدی برای احیا باشگاه انجام نمی دهند و بد نسیت بدانید شورای شهر و شهردار بدنبال بند و تبصره قانونی هستند که از زیر بار تیم داری شانه خالی کنند. در خصوص نامه سازمان بازرسی باید یک بررسی انجام شود که در دوره های قبلی شورا و در زمان تیم داری باشگاه شهرداری حول و حوش این باشگاه و شهرداری چه اتفاقاتی افتاده است که سازمان بازرسی حکم تعلیق باشگاه را صادر کرد. ما طی دو سال گذشته خیلی کم به این موضوع پرداختیم که علت اصلی واکنش تند سازمان بازرسی چه بود؟ در دوره های گذشته چه اتفاقاتی در باشگاه رخ داده است که این سازمان اینگونه حساس شد. اخیرا هم آقای استاندار حمایت شهرداری از تیم های ورزشی را بلامانع دانستند و در حال حاضر به قول ورزشی ها توپ در زمین شورای شهر و شخص شهردار است و باید دید انتهای این داستان غم انگیز به کجا ختم خواهد شد. طی این دوسال انحلال باشگاه شهرداری تیم های ورزشی و ورزشکاران بسیاری در سطح شهر و استان به دلیل نبود حمایت کننده اصلی یعنی شهرداری آسیب های جدی متحمل شدند و همین دو سال انحلال باشگاه ضررهای هنگفتی را به ورزش قهرمانی استان و اراک وارد کرد. از سوی دیگر شهرداری و نمایندگان شورا مکررا اعلام می کنند که وظیفه ما توسعه ورزش همگانی است. بله طبق قانون شهرداری ها باید در زمینه توسعه ورزش همگانی بسیار پر رنگ عمل کنند که متاسفانه در اراک و توسط شهرداری این وظیفه تعریف شده هم در پایین ترین سطح ممکن انجام می شود و تمامی این فعالیت ها ختم شده است به برگزاری چند جشنواره تکراری و بی محتوا که هیچ خروجی مشخصی ندارد. امیدارم اعضای شورای شهر و شخص شهردار با توجه به اینکه زمان زیادی را در اختیار ندارند به وعده بزرگ خود جامه عمل بپوشانند و از بی اعتمادی بیشتر مردم نسبت به مسئولان شهری جلوگیری نمایند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.