خانه » پیشنهاد سردبیر » فراموشکار شده ایم

فراموشکار شده ایم

شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸   شماره ۱۱۲۵

نگاهی به وضعیت نامناسب تیم فوتسال آلومینیوم اراک در گفتگو با «وحید کمندلو» ستاره این تیم

فراموشکار شده ایم

یاسر هویدی

زمان زیادی از روزهایی که سالن فوتسال مجموعه ورزشی کارخانه آلومینیوم برای حمایت از تیم فوتسال این کارخانه لبریز از تماشاگر می شد نمی گذرد، قریب به دو سال پیش ایده ای به جهت تشکیل یک تیم فوتسال با استفاده از نیروهای بومی اراک در ذهن حامد حاجیوند مسئول وقت تربیت بدنی ایرالکو نقش بست و خیلی زود این ایده جامه عمل پوشانده شد. تیمی با استخوان بندی فوتسالیست های بومی که عمدتا از نیروها و پرسنل کارخانه آلومینیوم بودند شکل گرفت و این تیم توانست خیلی زود به مسابقات لیگ دسته اول کشور صعود نماید.
تمام این اتفاقات زمانی رخ داد که بازیکنان و کادر فنی تمام بومی این تیم ریالی عایدی نداشتند و بـودجه ای مصوب برای امور مربوط به تیم فوتسال از سوی مدیریت وقت کارخانه در نظر گرفته نشده بود. فصل گذشته نیز ایرالکو در لیگ دسته اول علیرغم مشکلات ایجاد شده در زمینه مدیریتی موفق شد برای اولین سال حضور خود در این لیگ، نتایج قابل قبولی کسب کند و در لیگ دسته اول ماندگار شود. این تیم با ارائه بازی های زیبا و پرگل خیلی زود به جایگاه معتبری در میان علاقه مندان ورزش اراک پیدا کرد و بازی های خانگی این تیم در فضایی پرهیجان همراه با حمایت صد درصدی هواداران برگزار می شد.
ولی امروز این تیم حال و روز خوشی ندارد و بهتر بگوییم کاملا در شرایطی معلق و بلاتکلیف به سر می برد. هنوز تصمیمی جدی و روشن برای ادامه حیات این تیم گرفته نشده و روزها یکی پس از دیگری برای این تیم خوب و دوست داشتنی از بین می رود.
برای آگاهی بیشتر از آخرین وضعیت تیم فوتسال ایرالکو پای صحبت ستاره بی چون و چرای این تیم یعنی «وحید کمندلو» نشسته ایم تا ببینیم بالاخره سرانجام این تیم چه خواهد شد.

در فوتسال این شهر و بین اهالی ورزش چهره شناخته شده ای هستی! به نظرم برویم سر اصل مطلب و در خصوص تیم فوتسال ایرالکو صحبت کنیم، شرایط کنونی و فضای پیرامون این تیم را چگونه می بینی؟
همانطور که می دانید شرایطی فعلی این تیم اصلا امیدوار کننده نیست و هیچ افق روشنی پیش روی ادامه فعالیت ما وجود ندارد. این تیم به وسیـله مجموعه ای از بازیکنان و کادر فنی تماما بومی توانست در اولین فصل حضور خود در مسابقات لیگ دسته دوم با نتایجی در خشان به لیگ دسته اول صعود نماید. بازیکنانی که هیچ یک از آنها ریالی دریافتی نداشتند و با عشق و علاقه به تیم و مردم شهر اراک توانستند زمینه آشتی دوباره مردم را با فوتسال فراهم سازند. می خواهم بگویم اگر این روزها این تیم در انزوا قرار گرفته است و هیچکس احوالی از آن نمی گیرد به دلیل این است که همه فراموشکار شده ایم و همین سال گذشته و در فصل بهار بود که نتایج ما باعث شد دوباره فضای ورزش اراک رنگ و بویی از شادی به خود ببیند.
این تیم دوباره چراغ فوتسال را با دستی خالی روشن کرد و توانست به مسابقات لیگ دسته اول صعود کند چراغی که خیلی زود خاموش شده است.

چرا در لیگ دسته اول این تیم نتایج خوبی نگرفت؟
البته من با نظر شما مخالف هستم و می گویم این تیم برای اولین حضورش در لیگ دسته اول نتایج خوبی کسب کرد و حداقل ثمره اش این بود که توانست در مسابقات این رده ماندگار شود و دوباره به دسته پایین تر سقوط نکند.ما به دلیل تغییرات زیادی که این تیم در میانه های فصل داشت نتوانستیم مسابقات را با نتایج شایسته ای به پایان برسانیم و همانطور که می دانید وقتی در کوران مسابقات یک مجموعه ورزشی دستخوش تغییرات پی در پی گردد به سختی می تواند روند ثابت و نرمال خود را حفظ نماید. مشکلات مالی این تیم در مسابقات دسته اول کشور نیز مزید بر علت شده بود و نمی توانستیم با تمرکز کافی مسابقات را ادامه دهیم به همین خاطر می گویم فقط در برهه زمانی دیدارهای پـــایانی فصل این تیم دچار مشکل شده بود که خوشبختانه با زحمات مجموعه مدیریت و کادر فنی وقت توانستیم امتیاز این تیم را در مسابقات لیگ دسته اول حفظ نماییم.

در خصوص ادامه روند کار تیم آیا صحبت خاصی وجود دارد تا بلکه بتوان این تیم را از این وضعیت بلاتکلیف خارج کرد؟
روی صحبت من با مسئولان عالی رتبه شهر، استاندار، مدیرعامل کارخانه، مدیر عامل باشگاه و مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان و اراک است که تصمیم گیری های کلان در خصوص وضعیت ورزش شهر به وسیله این عزیزان انجام می شود، با حضور تیم فوتسال ایرالکو در مسابقات مطمئن هستم سرانه شادی و نشاط شهروندان بالاتر می رود، مطمئن هستم جوان های شهر به جای گذران بیهوده، وقت خود صرف حضور در سالن و حمایت از تیم شهر خواهند کرد، مطمئن هستم با حیات دوباره این تیم استعدادهای بی شمار فوتسال اراک و استان با امیدواری بیشتری تمرینات خود را پیگیری می نمایند چرا که در این صورت می دانند در شهر و استان خودشان تیمی هست که می توانند به وسیله آن به اهداف بلند ورزشی خود برسند.

و سخن پایانی
عاجزانه از مسئولان شهر و استان می خواهم نگذراند چراغ این تیم خوب و دوست داشتنی به این زودی خاموش شود، باور کنید حق ما این نبود ما با دستان خالی این تیم را به لیگ دسته اول رساندیم، حق اراک و فوتسالدوستان این شهر این نیست که به این سادگی این تیم از بین برود.جالب است این تیم در مقایسه با تیم فوتبال آلومینیوم اصلا هزینه ای برای مجموعه کارخانه ندارد، با کمترین هزینه می توان یک تیم خوب را دوباره راهی مسابقات دسته اول نمود و نتایج خوبی هم گرفت ولی این بی محلی و بی توجهی به تیم بسیار آزار دهنده است . در پایان امیدوارم که این دوماه باقیمانده تا آغاز مسابقات لیگ دسته اول کشور برای تیم ما همراه با تصمیمات خوب و امیدوار کننده باشد و دوباره شاهد حضور همه جانبه ورزشدوستان اراکی در بازی های خانگی تیم فوتسال ایرالکو باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.