خانه » جدیدترین » غمِ نبود اسپانسر در ورزش استان پایان ندارد

غمِ نبود اسپانسر در ورزش استان پایان ندارد

شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸  شماره ۱۱۹۰

گفتگو با سعید اکرمیه قهرمان جوانان جهان در رشته کبدی

غمِ نبود اسپانسر در ورزش استان پایان ندارد

در صورت وجود اسپانسر، استان مرکزی بر سکوی قهرمانی کشور می ایستد

طاهره قهیه ای

ورزش را بیشتر در کشور ما با فوتبال و کشتی می شناسند، در حالی که به جز فوتبالیست ها و کشتی گیران، ورزشکاران و قهرمانان دیگری نیز در کشور در حال افتخارآفرینی و به اهتزاز درآوردن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در میادین بین المللی مختلف هستند که باید از آنها حمایت شود تا انگیزه بیشتری برای افتخارآفرینی در وجودشان متبلور شود.
استان مرکزی به عنوان یکی از استان های مستعد در ورزش، از استعدادهای ورزشی بالایی در رشته های مختلف ورزشی برخوردار است که در صورت حمایت می توانند بیش از پیش برای استان و کشورمان افتخارآفرینی کنند.
ورزش کبدی یکی از ورزش هایی است که در گذشته به صورت سنتی انجام می شده و چند سالی است که به صورت یک ورزش قهرمانی در سطح دنیا انجام می شود.
کبدی در اصل یک بازی ایرانی است که به اسامی مختلف نامیده می شود، این بازی در گیلان شیرین دودو و در خراسان، گلستان و مازندران زو و در سیستان و بلوچستان کبدی نامیده می شود. کبدی یک بازی کم خرج و یک بازی بیرون سالنی و سالنی پرتحرک است که ترکیبی از کشتی و راگبی است. برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف پذیری چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است.
این بازی در تمام نقاط ایران معروف و مشهور است و مسابقات کبدی به طور عادی برگزار می شوند. کبدی از مسابقات آسیایی سال ۱۹۸۲ به صورت نمایشی و پس از آن جزء‌ مسابقات رسمی بازی های آسیایی قرار گرفت.
سعید اکرمیه از جوانان خوش آتیه و مستعد و ورزشکار استان مرکزی و کشور است که قابلیت های بسیاری را در رشته کبدی دارد و تاکنون افتخارات خوبی را برای استان و کشور به ارمغان آورده است. در بخش ورزشی روزنامه وقایع گفتگویی را با سعید اکرمیه قهرمان کبدی جوانان جهان انجام دادیم که در ادامه می خوانید.
سعید اکرمیه متولد ۱۳۸۷ در شهر اراک است که ۵ سال است ورزش کبدی را انجام می دهد.
اکرمیه به همراه تیم ملی کبدی جوانان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان در جزیره کیش موفق به کسب مدال طلا و کاپ قهرمانی این دوره از مسابقات شد.
وی به خبرنگار وقایع گفت: حدود ۵ سال است که رشته کبدی را کار می کنم، البته پیش از این کشتی کار می کردم و یکسال است که به عضویت تیم ملی کبدی جوانان جمهوری اسلامی ایران درآمده ام که این افتخاری برای من است.
اکرمیه افزود: در مسابقات بین المللی جوانان در سال ۹۷ که در تبریز برگزار شد موفق به کسب مدال طلا به همراه تیم ملی جمهوری اسلامی ایران شدم و در مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان در کیش نیز موفق به کسب مدال طلا و کاپ قهرمانی جهان شدیم.
این قهرمان کبدی جهان با بیان اینکه استان مرکزی از پتانسیل های خوب و بالایی در رشته کبدی برخوردار است، ابراز کرد: عمده مشکل ما در استان مرکزی نداشتن اسپانسر است که با توجه به قابلیت های خوب استان که در حال حاضر ۵ یا ۶ بازیکن در رده سنی بزرگسالان نیز از استان در تیم ملی بازی می کنند می توانیم به راحتی در لیگ برتر و در رده سنی بزرگسالان تیمی قدرتمند را راهی مسابقات کنیم و براحتی بر روی سکوی قهرمانی کشور قرار بگیریم. به دلیل عدم اسپانسر و نداشتن تیم در استان، بازیکنان استان هر کدام در تیم شهرهای دیگر بازی می کنند.
اکرمیه در خصوص استقبال اداره کل ورزش و جوانان از وی بعد از اتمام مسابقات جهانی و کسب مدال طلای جوانان جهان اظهار کرد: متاسفانه مسئولان ورزشی استان حتی استقبالی نیز از من به عمل نیاوردند و این خوب نیست؛ چرا که ورزشکار برای ادامه روند قهرمانی هایش نیاز به انگیزه و حمایت دارد که بخشی از این انگیزه بوسیله حمایت مسئولان ورزشی استان ها ایجاد می شود و می تواند حتی عامل ترغیب کننده ای برای نوجوانان در این رشته ورزشی نیز باشد.
وی که هم اکنون در تیم پدافند هوایی تهران بازی می کند، ادامه داد: رییس هیات کبدی استان حمایت های خوبی از ورزشکاران این رشته دارد، ضمن اینکه سالن های استان نیز از وضعیت خوبی برای کبدی برخوردار هستند؛ اما بواسطه اینکه تیمی در استان نداریم برای انجام تمرین و مسابقات باید به تهران بروم.
اکرمیه در خصوص مسابقات اخیر جوانان جهان در کیش نیز گفت: در این دوره از مسابقات تیم کبدی ایران در مرحله مقدماتی به ترتیب مقابل تایلند، ترکمنستان و مالزی به پیروزی رسید و پس از شکست چین تایپه در مرحله یک چهارم نهایی به مرحله نیمه نهایی صعود کرد و در نیمه نهایی هم تیم بنگلادش را شکست داده و به این ترتیب به فینال راه یافت و در فینال توانستیم تیم کنیا را شکست دهیم و مدال طلای جوانان جهان را کسب کنیم.
وی در خصوص بازی در کشورهای دیگر بیان کرد: هر بازیکنی در تیم جوانان دوست دارد تا لژیونر شود و در لیگ هند بازی کند که برای تحقق این مهم نیز باید سختی‌ها را به جان بخریم و تمام هم و غم خود را برای لژیونر شدن بگذاریم.
گفتنی است در ورزش کبدی کشورهایی مثل سریلانکا، هند و پاکستان نیز صاحب سبک هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.