خانه » جدیدترین » عملگرایی سرلوحه مدیریت شهری قرار گیرد

عملگرایی سرلوحه مدیریت شهری قرار گیرد

دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱  شماره ۱۵۵۶

 نورآفاق یوسفی راد: شهردار ساوه گفت: شهر مهاجرپذیر ساوه با تبعات ناشی از مهاجرپذیری مواجه است و آمار دست درازی به اراضی حاشیه شهر بالاست و تفکیک باغات و ساخت و ساز غیرمجاز از جمله تبعات منفی این پدیده است که در این راستا بازنگری حریم شهری و اجرای طرح تفصیلی به طور جد دنبال می‌شود.
امیررضا یوسفیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه مردم از شعار خسته شده‌اند و عملگرایی باید سرلوحه مدیریت شهری قرار گیرد، افزود: اصلاح سیاست‌ها و راهبردهای موضعی و موضوعی در حوزه مدیریت شهری بویژه معضل ترافیک با تاکید بر پرهیز از کارهای سلیقه‌ای و فاقد کارشناسی و نیز سیاستگذاری انقباضی در دستور کار شورای اسلامی شهر و شهرداری قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری ساوه ۴۶۱ میلیارد تومان بود، افزود: خوشبختانه با تلاش جهادی در پایان سال گذشته رقم بودجه به ۴۶۳ میلیارد تومان افزایش یافت و در حوزه اداری، خدمات شهری و عمرانی محقق شد و پروژه‌های نیمه کاره و تعطیل شهری نیز با انجام فرآیند فراخوانی در مدار تکمیل و بهره‌برداری قرار گرفت.
وی گفت: هر چند انجام تغییرات نیاز به زمان دارد، اما این گام‌ها در مدیریت شهری ساوه شروع شده است که اولین اقدام آن افزایش و دو برابر کردن بودجه شهرداری از ۴۶۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان در سال جاری بوده که با حمایت شورای اسلامی شهر و با برگزاری کمیسیون‌های تخصصی و استفاده از نظرات کارشناسانه مشاوران دغدغه‌مند و اساتید نخبه این افزایش اعمال شد تا بتوانیم سه وظیفه اداری، عمرانی و خدماتی شهر را محقق کنیم.
وی بیان کرد: پردیس سینمایی و ساختمــان نیمه کاره شهرداری ساوه که مدت زمان طولانی نیمه کاره مانده بود توسط هلدینگ‌های بومی شهری به حرکت در آمد. همچنین احداث مجتمع استخر بانوان شهرداری با سرعت و کیفیت در حال اجراست.
شهردار ساوه اضافه کرد: در خصوص حمل و نقل عمومی نیز موضوع نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل در دستور کار قرار گرفت و با حمایت‌های استاندار و نماینده مجلس و فرماندار و اعضای شورای شهر ۵۰ دستگاه اتوبوس به خطوط حمل و نقل افزوده شد.
یوسفیان ادامه داد: شهرداری ساوه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ علیرغم شرایط دشوار با تهیه و پرداخت ۵۱ میلیارد تومان توانست ۲۰ درصد سهم خود را پرداخت کند، سهم ۸۰ درصدی دولت بابت خرید این ۵۰ دستگاه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است. در جریان تهیه پول و خرید این ۵۰ دستگاه اتوبوس متاسفانه شاهد برخی جوسازی‌ها، سنگ اندازی و مسائل حاشیه‌ای بودیم و می‌توان گفت آنچه تاکنون موجب عقب ماندگی ساوه از مسیر توسعه شده، حاشیه‌ها بوده است.
وی از خرید قیر یارانه‌ای برای ادامه طرح نهضت آسفالت خبر داد و افزود: ساوه به دلیل دارا بودن مناطق حاشیه نشین شرایط خاصی به جهت نیاز به آسفالت معابر خاکی دارد و این درحالی است که قیمت بالای خرید قیر، فشار زیادی را به بودجه شهرداری تحمیل می‌کند بنابراین پیگیری جذب اعتبارات ملی و دولتی از ستاد بازآفرینی شهری و وزارت کشور برای دریافت قیر رایگان انجام گرفته که در تاریخ مدیریت شهری بی سابقه است و بزودی بخش اعظمی از معابر خاکی شهر آسفالت خواهد شد.
یوسفیان در ادامه جذب سرمایه گذار برای به حرکت درآوردن شتابان قطار توسعه با تحقق بودجه هزار میلیارد تومانی سال‌جاری در سایه پوست اندازی مدیریت شهری از نقدی به تعهدی و چابک سازی به دنبال کادرسازی نیروی انسانی جوان و پویا را از دیگر برنامه های مدیریت شهری در ساوه بیان کرد و افزود: حمایت از ورزش و تیم فوتسال شهرداری در کنار تقویت فعالیت‌های فرهنگی در دستور کار قرار دارد.
شهردار ساوه افزود: شهر ساوه در میان شهرهای دارای رتبه ۱۰ قرار دارد، اما به واقع به این جایگاه دست نیافته زیرا از لحاظ زیرساخت‌ها، فضای سبز، مبلمان شهری و … در مقایسه با شهرهای رتبه ۱۰ به حد استانداردهای لازم نرسیده است.
وی با بیان اینکه در انجام امور قانون فصل الخطاب ما بوده و خواهد بود، گفت: امروز الگوی مدیریت هوشمند شهری، راهکاری نوین برای بهبود مدیریت شهری است و باید در مدیریت شهری ساوه از یک مدل جدید و هوشمندانه استفاده کنیم. استفاده از مدل هوشمندسازی مدیریت شهری به معنای فکر جدید، مشارکت، توانمند سازی فرهنگی و اجتماعی است.
افزایش کیفیت آسفالت تولیدی در کارخانه شهرداری با تعمیرات اساسی
شهردار ساوه ضمن ارائه گزارش عملکرد اقدامات انجام شده مدیریت شهری طی پنج ماه گذشته گفت: مردم ما دیگر از شعار خسته شده اند و منتظر شعور ما در زمینه عمل هستند.
وی ادامه داد: شهر ساوه در گذشته با فرصت سوزی های زیادی همراه بوده که امروز ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم فرصت سازی کنیم.
یوسفیان تصریح کرد: بطور مثال دو کارخانه آسفالت شهـــرداری که در سـال های ۷۵ و ۸۸ بهره برداری شده اند، تاکنون تعمیرات اساسی در این دو مجموعه صورت نگرفته بود.
وی اظهار کرد: هم اینک قیمت ۱۰۰ تن قیر بیش از یک میلیارد تومان است و نباید با پرداخت این هزینه بالا، آسفالت بی کیفیت تولید کنیم.
شهردار ساوه در پایان خاطر نشان کرد: با انجام هزینه ای بالغ بر دو میلیارد تومان تعمیرات اساسی در این کارخانه ها صورت گرفت که انجام این مهم گامی در جهت تولید آسفالت با کیفیت در شهر خواهد بود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.