خانه » پیشنهاد سردبیر » عملکرد ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم در استان به روایت «سیدعلی آقازاده»/روزهای خوب در راه است

عملکرد ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم در استان به روایت «سیدعلی آقازاده»/روزهای خوب در راه است

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶   شماره ۷۳۷

عباس لعل بار: سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی برای ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم در استان به صداوسیمای استان رفت و به گفتگوی رو در رو با مردم پرداخت. استاندار در این برنامه تلویزیونی گفت: استان مرکزی در هشت ماهه سالجاری حدود ۷۰۰ میلیون دلار صادرات داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۵۴ درصدی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: افزایش صادرات استان در شرایطی که هنوز تحریم ها کشور را در برگرفته اند یک قدم مثبت، امیدوارکننده و گویای این است که روزهای خوبی را در اقتصاد، صادرات و کسب درآمدهای ارزی در استان پیش رو خواهیم داشت.
آقازاده تقویت زیرساختهای استان را از برنامه های اولویت دار استانداری دانست و گفت: استان مرکزی کریدور مهم شمال به جنوب و غرب به شرق کشور است، لذا ایمن سازی و رفع نقاط ضعف راههای مواصلاتی استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی تصریح کرد: تا پایان سال ۹۶ درخصوص راه های مواصلاتی استان بازنگری و برنامه ریزی هایی انجام خواهد شد تا بتوانیم با تلاش دستگاه های اجرائی استان به ویژه راه و شهرسازی و حمل و نقل و راهداری استان و با اعتبارات محدودی که در اختیار داریم در سال ۹۷ بخش عمده ای از راه های استان را ایمن سازی کنیم.
وی با اشاره به سابقه بالای ۸۰ سال استان به لحاظ حمل و نقل ریلی و ظرفیت های استان در این بخش، افزود: سرمایه گذاران داخلی و سرمایه گذاران خارجی که اخیرا در تهران و اراک با آنها ملاقات داشتم راغب به سرمایه گذاری در بخش حمل ونقل ریلی استان هستند که امیدوارم بتوانیم در این زمینه اقدامات موثری را به انجام برسانیم.
وی افزود: در راستای احداث راه آهن دو خطه بین اراک و قم که به راه آهن سراسری تهران به اصفهان متصل می شود با سرمایه گذار خارجی وارد مذاکره شده ایم و برای تامین اعتبار حدود ۲۲۰ میلیون یورو اعلام آمادگی کرده است.
استاندار با اشاره به برگزاری مستمر جلسات مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، گفت: به رغم مشکلات حوزه صنعت و اقتصاد استان با مذاکراتی که با سرمایه گذاران در حال انجــام است و احصــاء پروژه های عمرانی مورد نیاز استان و مذاکرات و اقداماتی که در چند ماه آینده به نتیجه خواهد رسید امیدوارم بتوانیم تا پایان سال ۹۶ اخبار خوب و نوید بخشی را به اطلاع مردم استان برسانیم و برنامه ریزی خوبی برای سال آینده داشته باشیم و در سال ۹۷ برای پروژه های بزرگ و با اولویت استان برنامه روز شمار ارائه کنیم.
آقازاده به شرایط سیاسی، اجتماعی وفرهنگی استان نیز اشاره کرد و گفت: استان مرکزی در بخش فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانی با سابقه است و امروز هم استان دارای شخصیت های برجسته ای نظیر حضرت آیت ا… دری نجف آبادی است که سراسر تجربه هستند و ما خیلی می توانیم از تجربیات وی استفاده کنیم . وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان نیز هماهنگ هستند و حرف آنها در مسیر توسعه استان یکی است و استان از این جهت که مردم و مسئولین آن به دنبال کار هستند دارای شرایط خوبی است.
آقازاده تصریح کرد: با توجه به تجربیاتی که از نظام جمهوری اسلامی درک کردم و شناخت کاملی که از استان دارم و با تجربیاتی که هر روز نسبت به استان در من کاملتر می شود می توان گفت امروز استان مرکزی آمادگی جهش عمومی به سمت توسعه و پیشرفت را دارد.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شهر اراک شاید از نظر سیما، منظر و معماری شهری در حد کلانشهر نباشد که این به سابقه صنعتی استان باز می گردد که شهر اراک به سرعت رشد کرد لذا شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک می بایست در جهت زیباسازی شهر اراک تلاش کنند البته در این زمینه باید به رکود درآمدهای شهرداریها هم توجه داشت.
استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی جز استانهای دارای کمترین نرخ بیکاری است، گفت: تا زمانیکه آخرین فرد بیکار در جامعه وجود دارد رفع معضل بیکاری از دغدغه های مهم مسئولین است. وی افزود: باید برای کاهش نرخ بیکاری در استان تلاش کنیم که در این زمینه اقدامات زیادی انجام شده است که از جمله آن فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه فعال بوده است.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه صنایع بزرگ استان با تراکم نیرو مواجه هستند و امکان استخدام نیروی جدید را ندارند، گفت: برای کاهش نرخ بیکاری استان استقرار مراکز تولیدی در استان از جمله سرمایه گذاری حدود ۷۰۰ میلیون یورویی شرکت رنوی فرانسه را دنبال می کنیم که با اجرائی شدن آن برای ۲۰ هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات صنایع از اولویت های استان است، گفت: صنایع بزرگ استان از جمله هپکو و آذرآب با مشکلاتی مواجه بودند که شرکت هپکو هنوز نیز دارای مشکلاتی است که با اقداماتی که در دو ماه اخیر در جهت رفع مشکلات این شرکت انجام شده شاهد کاهش مشکلات این شرکت هستیم و در ماه های آینده اقداماتی که برای راه اندازی برخی صنایع استان انجام شده است به اطلاع مردم خواهیم رساند.
استاندار درخصوص آلودگی هوای کلان شهر اراک نیز گفت: آلودگی هوای اراک بیشتر ناشی از گرد و غبار و ریزگردها است و در حال حاضر آلودگی شیمیایی خیلی شهر اراک را آزار نمی دهد، هر چند آلودگی گرد و غبار نیز می تواند نگران کننده باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.