خانه » جدیدترین » عملکرد شهرداری خمین در سه ماه اخیر

عملکرد شهرداری خمین در سه ماه اخیر

سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱   شماره ۱۵۹۱

وقایع استان در گفتگو با حمید احمدی شهردار خمین به تشریح عملکرد سه ماهه شهرداری خمین پرداخته است

عملکرد سایت کارگاه های شهرداری خمین در سه ماهه اول امسال
شهردار خمین با بیان اینکه سایت کارگاه های شهرداری خمین از زیرساخت های اساسی در شهر خمین است که با تولیدات آن بسیاری از پروژه‌های عمرانی در شهر اجرایی می‌شود، گفت:
در سه ماهه اول سال جاری، ۲۳ هزار و ۲۵۵ تن سنگ لاشه در سایت کارگاه های شهرداری خمین تولید شده که بیشتر این سنگ لاشه‌ها در پروژه‌های عمرانی شهرداری استفاده شده، همچنین ۴ هزار و ۳۸۸ تن ماسه شکسته در سه ماهه امسال تولید شده که صرف فعالیت های عمرانی سطح شهر توسط شهرداری و پیمانکاران شده است.
وی تصریح کرد: ۲هزار و ۷۵۲ تن بادامی، ۲ هزار و ۵۱۱ تن نخودی، هزار و ۲۸۷ تن ماسه بادی، ۵۸۲ تن بیس در سال جاری در سایت کارگاه ها تولید شده که در زیرسازی آسفالت، تولید آسفالت، زیرسازی کف فرش ها، پوشاندن لوله کشی ها و ….. به کار رفته است.

توزیع ۳هزار و ۵۲۸ تن آسفالت در معابر شهر
وی در خصوص عملکرد سه ماهه شهرداری خمین گفت: در سه ماهه اول سالجاری، حدود ۱۹ هزار مترمربع آسفالت جهت مناسب‌سازی معابر و بهبود عبور و مرور شهروندان اجرایی شده است.
احمدی اظهار کرد: بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع لکه‌گیری آسفالت، بابت حفاری ها و ترانشه‌های سطح شهر توسط دو اکیپ پیمانکار و شهرداری انجام شده است.
شهردار خمین اضافه کرد: در این مدت ۳ هزار و ۵۲۸ تن آسفالت در معابر شهر توزیع شده است، همچنین ۴ هزار و ۴۵۳ مترمربع جدول گذاری و کانیو جهت هدایت آب های سطحی محله، جلوگیری از آبگرفتگی، مناسب‌سازی و زیباسازی کوچه‌هــا و خیابان ها مرمت و احداث شده است.
احمدی بیان کرد: با هدف بهسازی و ساماندهی معابر، ۴ هزار و ۴۰۸ مترمربع کف‌فرش نیز در معابر سطح شهر، مرمت، اصلاح و احداث شده است.
وی در خصوص عملکرد سه ماهه واحد حقوقی و املاک شهرداری خمین گفت: تملک مقدار ۲۷۳ متر مربع اراضی و ابنیه واقع در طرح احداث گذر به مبلغ ۱۸٫۹۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال، مطرح شدن ۱۱ فقره پرونده حقوقی در مراجع قضایی که در حال رسیدگی می باشند، صدور تعداد ۱۰ رای به نفع و ۳ رای به ضرر شهرداری از شعب بدوی در این مدت صادر شده که مربوط به پرونده های سال جاری و سال های قبل بوده است، همچنین تعداد ۲ رای از شعب تجدیدنظر به نفع شهرداری که مربوط به پرونده های سال های گذشته بود، از جمله عملکرد شهرداری در حوزه حقوقی و املاک شهرداری در سه ماه اول سال جاری می باشد.

۴۳۴ مورد، ملاقات مردمی شهردار خمین
احمدی با اشاره به اهمیت و ضرورت برپایی جلسات ملاقات مردمی با مراجعه کنندگان شهرداری گفت: تمامی مدیران و مسئولان حوزه‌های مختلف شهرداری در همه روزهای هفته درب اتاقشان به روی ارباب رجوع‌ها باز است و ملزم به پاسخگویی به مشکلات و مطالبات مراجعه‌کنندگان هستند؛ اما با توجه به پیچیدگی برخی مشکلات و تمایل شهروندان جهت دیدار با شهردار جلسه ملاقات مردمی دوشنبه هر هفته برگزار می‌شود تا فرصتی برای دیدار چهره به چهره با شهروندان فراهم شود.
وی با بیان اینکه که در راستای دیدارهای انجام شده در صورت عدم نقض قانون، رسیدگی به مطالبات و مشکلات شهروندان در حوزه‌های شهری با هم‌اندیشی با واحدهای خدمات‌رسان شهری در پروسه زمانی کوتاه‌تری انجام می‌شود. افزود: در سه ماه اول سال جاری و در طی ملاقات مردمی با شهروندان، ۴۳۴ مورد ملاقات صورت گرفته است و شهروندان درخصوص مشکلات خود همچون، مشکلات شهری، فرهنگی، فضای سبز و… به گفتگو پرداخته اند که همچنین بخشی از فعالیت های عمرانی شهرداری خمین در راستای پاسخگویی به مطالبات و خدمت‌رسانی به شهروندان انجام می پذیرد.

اجرای پروژه های عمرانی مناسب سازی معلولین
شهردار خمین اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ در راستای سیاست ایجاد شهر بدون مانع و مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان و کم‌توانان جسمی و حرکتی اقدام به رعایت مناسب‌سازی محیط فیزیکی در تمام پروژه‌های عمرانی سطح شهر کرده است، در سه ماهه اول سال جاری به دنبال اجرای کف‌فرش ضلع شرق بلوار جانبازان، مناسب‌سازی این پیاده‌رو برای عبورومرور معلولین به طول ۳۵۰ متر اجرا شد.
وی گفت: در راستای سیاست شهر بدون مانع، در سه ماهه اول امسال، ورق های آجدار بر روی کانیو کوچه‌های عرضی متصل به پیاده‌روهای بلوار شهید بهشتی جهت تردد بدون مانع معلولین بالاخص صندلی های چرخدار نیز احداث شده و همچنین عملیات اجرایی کف‌فرش انتهای خیابان شهید آیت‌الله سعیدی نیز انجام شده و مناسب‌سازی آن نیز همزمان انجام شد، همچنین شهرداری خمین در تلاش است ساختمان های مخروبه را که محل تجمع افراد معتاد شده و احتمال ریزش بر سر عابرین و رهگذران دارد را تخریب و در دستور کار خود قرار دهد که چندین مورد با طی مراحل اداری انجام شده است.

گلکاری۱۰ هزار مترمربع در فصل بهار
شهردار خمین گفت: جهت شادابی و بالا بردن کیفیت فضای سبز شهر، ۱۰ هــزار مترمربع گلکاری، گل های بهاری شامل؛ شب بو، مینا چمنی، بنفشه و گل های تابستانی شامل؛ آهار و جعفری، رعنازیبا در پارک ها، میادین، بلوارهای شهر کشت شد.
وی اظهار کرد: به جهت افزایش کیفیت زیستی شهر و حفظ و نگهداری فضای سبز، ۵ هزار مترمربع از فضای سبز شهر اصلاح و بهسازی شده و هزار اصله نهال در سطح شهر کاشته شده است.

۱۲۰ مورد عملیات آتش نشانی توسط نیروهای آتش‌نشان شهرداری خمین در بهار سال جاری صورت گرفت
احمدی درخصوص عملیات آتش‌نشانی شهرستان خمین گفت: در سه ماهه اول سال جاری، ۱۲۰ مورد عملیات آتش‌نشانی توسط آتش‌نشانان شهرداری انجام شده که ۶۵ مورد از آنها اطفاء حریق (منازل مسکونی، اطفاء حریق، فضای سبز و ….) بوده است.
وی ادامه داد: در این مدت ۲۵ مورد عملیات زنده‌گیری مار، ۱۸ مورد تصادفات جاده‌ای، ۵ مورد آزادسازی حلقه انگشتر، ۳ مورد رهاسازی افراد از داخل منازل و ۲ مورد نجات افراد از سقوط ارتفاع صورت گرفته است.

صدور ۲۶۷۳ برگه معاینه فنی خودروهای سبک در سه ماهه اول سال جاری
احمدی عنوان کرد: در این مدت ۴۴۸ مترمربع خط‌کشی عابر پیاده به تعداد ۱۴ مورد در معابر شهری انجام شده و همچنین، ۱۵۰ سرعتگاه سطح شهر در این سه ماه شارژ و آشکارسازی شده‌اند.
وی ادامه داد: در سه ماهه اول سالجاری، ۱۱۰ مورد تابلو و علائم ترافیکی و ۷ چراغ راهنمایی و رانندگی در سطح شهر نصب شده است.
شهردار خمین افزود: ۳۰۲ پروانه فعالیت برای کلیه ناوگان فعال، گازوئیلی و بنزینی صادر و ۳۲۰ پروانه فعالیت نیز تمدید شده و همچنین حدود ۲۶۷۳ برگه معاینه فنی خودروهای سبک و ۲۳۲ دفترچه تاکسی و کارت وانت‌بار در سه ماهه اول سال جاری صادر شده است.
وی در خصوص عملکرد مبحث شهرسازی شهرداری خمین خاطر نشان کرد: صدور تعداد ۷۹ فقره پروانه ساخت به میزان ۴۱۱۲۴ متر مربع، صدور گواهی پایان کار به تعداد ۲۸ فقره به مساحت ۲۶۴۲ متر مربع و همچنین کمک، پیگیری و تسهیل در صدور پروانه های طرح اقدام ملی مسکن از جمله کارهای صورت گرفته در این سه ماه اخیر می باشد.

شستشوی جداول، المان ها و ایستگاه های تاکسی توسط نیروهای خدمات رسان شهرداری
احمدی با اشاره به شروع فصل تابستان و لزوم گندزدایی سطل های زباله و جلوگیری از پراکندگی مواد آلوده و میکروبی، گفت: شهرداری خمین از اوایل خرداد ماه ۳۹۳ سطل زباله در معابر فرعی شهر را شستشو داده ضمن اینکه سطل های زباله مسیرهای اصلی شهر هرشب شستشو داده شده و آهک پــاشی می شوند.
وی ادامه داد: در راستای نظافت و پاکیزگی شهر و خدمت رسانی به شهروندان، آهک پاشی سطل های زباله در کوچه ها دو بار در هفته انجام می شود.
احمدی اضافه کرد: به منظور ضدعفونی کامــل سطل های زباله، از ماده سود کاستیک پرک که توان چربی زدایی بالایی دارد استفاده می شود و ۳۹۳ سطل زباله شهر در این مدت با این ماده چربی زدایی و ضدعفونی کامل شده اند.
احمدی عنوان کرد: مشارکت شهروندان در اداره امور شهری از پیش نیازهای اساسی برای به ثمر رسیدن تلاش‌های مدیریت شهری است. شهرداری خمین شستشوی سطل های زباله و آهک پاشی آن ها را روزانه انجام می دهد، همچنین شستشوی جداول، المان ها و ایستگاه های تاکسی توسط نیروهــای خدمات رسان شهرداری انجام شده است.
احمدی در پایان و با عنوان اینکه زنده گیری سگ های بلاصاحب که یکی از مطالبات شهروندان می باشد، اظهار کرد: شهرداری خمین دو سالی است اکیپی را به صورت روزانه و مستمر به منظور جمع آوری سگ های ولگرد قرار داده تا این مسئله را ساماندهی کنند، اما با وجود افزایش سگ ها در خیابان، این موضوع به شکل جدی تر پیگیری شد و بنابراین شهرداری اخیرا در عزم جدی، علاوه بر اکیپ روزانه، دو اکیپ چهار نفره را مسئول ساماندهی سگ های ولگرد خیابانی قرار داده است که از ساعت ۴ الی ۱۱ صبح مشغول جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.