خانه » پیشنهاد سردبیر » عمر حضور مدیرکل جوان محیط زیست در استان مرکزی به یک سال هم نرسید/جوانمرگی

عمر حضور مدیرکل جوان محیط زیست در استان مرکزی به یک سال هم نرسید/جوانمرگی

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶   شماره ۷۴۷

***

وقایع استان

علی امیدی

***

در آخرین انتصاب سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر کلانتری،سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان را به مدیرکلی حفاظت محیط زیست استان فارس منصوب کرد. اعلام این خبر با واکنش برخی از فعالان محیط زیستی استان روبرو شد و آنها از این اعلام تغییر ابراز نگرانی کردند. سعید محمودی در طول کمتر از یک سال گذشته توانسته بود اقدامات قابل توجهی در حوزه کاری خود انجام دهد و ارتباط خوب وی با سمن ها و سازمان های مردم نهاد قابل توجه بود.مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در آخرین نشست خود با سازمان های مردم نهاد استان بر تقویت ارتباط با سازمان های مردم نهاد زیست محیطی تاکید و بیان کرده بود: یکی ازمشکلات و دغدغه های بشر امروزی مواجهه با مشکلات حاد زیست محیطی است که رفع این مشکلات نیازمند مشارکت همگانی به خصوص سمن ها است.
وی با اشاره به این که مهمترین رسالت تشکل‌های محیط زیستی تغییر نوع نگرش مردم به حوزه‌های مختلف محیط زیست است، افزود: نهادهای مردمی حفاظت محیط زیست جریان های داوطلبانه و خودجوشی هستند که در جهت حفاظت از محیط زیست در چند سال اخیر به پا خاسته اند و نقش تقویتی مهمی را در جهت مشارکت همگانی برعهده دارند.
مدیرکل محیط‌ زیست استان مرکزی با بیان اینکه محیط زیست استان مرکزی تنها به شهر اراک خلاصه نمی‌شود و مشکل شهر اراک نیز فقط آلودگی هوا نیست، تاکید کرد: مشکلات دیگری در سایر شهرستان های این استان نیز وجود دارد که محیط زیست استان در راستای حل آنها با تمام توان قدم بر می دارد.
به گزارش وقایع استان به نقل از سایت زیست بوم، در حالی سعید محمودی که در دی ماه سال ۹۵ به عنوان مدیر کل محیط زیست استان مرکزی منصوب شده بود از سوی دکتر کلانتری برای مدیریت محیط زیست استان فارس برگزیده شد پس از انتصاب کاوه مدنی و در راستای جوان سازی بدنه مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و بهره گیری از مدیران جوان و دانش آموخته، از محمودی که دارای مدرک دکترای تخصصی PhD تغییرات اقلیمی به عنوان یکی از گزینه های معاونت در سازمان حفاظت محیط زیست نام برده می شد.
سعید محمودی متولد استان لرستان است و کار در محیط زیست را از این استان آغاز کرد. اقدامات اجرایی او باعث شد که به عنوان مدیرکل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان به منظور سامان بخشیدن به چالش های محیط زیستی این استان منصوب شود.
تهیه طرح جامع مدیریت تالاب های بین المللی هامون، تهیه طرح مکانیزم وقوع گرد و غبار درسیستان و‌ کنترل آن، تلاش موفق آمیز برای ثبت جهانی تالاب هامون به عنوان ذخیره گاه زیستکره در فهرست یونسکو، اصرار و تاکید بر آموزش محیط بانان و برخورد قاطع با متخلفین شکار و صید یگان حفاظت از اقداماتی به شمار می رود که موجب شد کارنامه محمودی در سیستان و بلوچستان موفق ارزیابی شده و او به عنوان مدیرکل محیط زیست استان مرکزی منصوب شود.
محمودی در قریب به یکسال خدمت در استان مرکزی برخورد بدون اغماض با صنایع آلاینده ای چون شرکت ایرالکو، پالایشگاه و نیروگاه شازند و … که در سال های گذشته همواره به دلیل عدم رعایت برخی از موازین محیط زیستی موجب آلایندگی و نارضایتی شهروندان شده بودند را در دستور کار قرار داد و این صنایع را ملزم به اصلاح سیستم، تغییر سوخت و رعایت مقررات محیط زیستی کرد.
همکاری نزدیک با شبکه سازمان های مردم نهاد و فعالین محیط زیست و حوزه آب استان، تحول اساسی در مناطق حفاظت شده استان بالاخص هفتاد قله و افزایش چشمگیر جمعیت حیات وحش و برخورد قاطع با متخلفین شکار و تبدیل یگان حفاظت استان مرکزی به یگانی موفق در کشور، کنترل تالاب میقان و جلوگیری از افزایش ظرفیت شرکت سولفات سدیم و کنترل کامل بیماری آنفلوانزای پرندگان در تالاب میقان از اقدامات موثر محمودی در استان مرکزی به شمار می رود که موجب اعتماد دوباره عیسی کلانتری به این مدیر جوان شده است.
استان فارس که به دلیل گستردگی مناطق، ارزش زیستی گونه ها، چالش با معارضین، شکارچیان و برخی عشایر از استان های دشوار در حوزه محیط زیست به شمار می رود حالا آزمون تازه ای برای دکتر سعید محمودی به شمار مـی رود که معمولا از چالش های مدیریتی استقبال می کند.
حال باید دید چه کسی جایگزین محمودی در استان خواهد شد و با توجه به شرایط ویژه استان مرکزی در حوزه محیط زیست آیا از چهره های مطرح این حوزه مدیریت محیط زیست استان را به عهده خواهد گرفت؟

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.