خانه » جدیدترین » عاشقان سوت زنی

عاشقان سوت زنی

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸  شماره ۱۲۲۳

عاشقان سوت زنی

رضا رحیمی داور ملی فوتسال و نماینده سازمان لیگ فوتسال جمهوری اسلامی ایران از چالش های قضاوت در فوتسال می گوید

طاهره قهیه ای

داوری در ورزش از سخت ترین قضاوت هاست. قضاوتی که با یک سوت در ثانیه ای نتیجه یک بـازی را تغییر خـــواهد داد و هیچ بازگشتی هم در کار نیست. در این بین قضاوت در زمین چمن فوتبال و سالن فوتسال از جذاب ترین این قضاوت هاست که لازمه آن عشق و علاقه است.
در بخش ورزشی روزنامه وقایع گفتگویی را با رضا رحیمی داور ملی فوتسال و نماینده سازمان لیگ فوتسال جمهوری اسلامی ایران که از اهالی ورزش استان مرکزی و شهر اراک است انجام دادیم که ماحصل این گفتگو را در ذیل می خوانید.
رضا رحیمی رییس دپارتمان فوتسال شهرستان و استان مرکزی و رییس دپارتمان چیدمان داوران فوتسال استان و شهرستان به خبرنگار وقایع گفت: از سال ۸۴ به عنوان داور فوتسال و نماینده استـان در رده های مختلف کشور و در لیگ برتر و سایر لیگ ها حضور داشته و در مسابقات سوت زده ام.
وی افزود: از سال ۸۴ تا سال ۹۶ در سطح فوتسال کشور قضاوت کرده و بعد از پایان فصل ۹۶ از دنیای داوری فوتسال کشور خداحافظی کردم و هم اکنون به عنوان نماینده سازمان لیگ فوتسال ایــران فعالیت می کنم.
این داور ملی فوتسال ادامه داد: داوری در فوتسال کاری است که فقط و فقط می توان به عنوان یکی از علایق افراد به آن نگاه کرد؛ چرا که در واقع از لحاظ مالی حرفه ای پردرآمد نیست و من نیز با عشق و علاقه وارد دنیای داوری شده ام و هر سوتی که در سالن های فوتسال می زنم سعی دارم در نهایت دقت و عدالت باشد تا حقی از بازیکن یا تیمی بواسطه اشتباه من ضایع نشود، هر چند اشتباه غیر عمدی بخشی از داوری است.
رحیمی در خصوص وضعیت داوران فوتسال در سطح استان مرکزی اظهار کرد: در استان مرکزی علی حاتمی که از داوران تحصیل کرده و با دانش است در لیگ برتر قضاوت می کند، همچنین اکبر سلیمانیان، رضا ملکی، محمد غلامی و بهادر نظری از داوران خوب و برجسته این استان نیز در سایر لیگ های کشور سوت می زنند.
وی با بیان اینکه اصلا حال داوری فوتسال استان خوب نیست، گفت: برای قضاوت در فوتبال و فوتسال در این دوره سخت نه تنها بهای مالی به داوران در سطح استان حتی در کشور هم بهای مالی به آنهـا نمی دهند و با این شرایط اقتصادی فقط داوران با عشق و علاقه کار می کنند.
این داور فوتسال ادامه داد: داوری عشق می خواهد و داوران هم با عشق و علاقه کار می کنند و چون از لحاظ مالی اشل ها کم است افرادی که از بیرون به این قصه نگاه می کنند انگیزه ای برای ورود به دنیای داوری ندارند و این عوامل باعث شده تا افراد کمتر به قضاوت روی آورند، البته امیدوارم از کلاس های داوری که قرار شده به همت هیات فوتبال اراک به صورت رایگان برگزار شود افراد استقبال کنند؛ چرا که معتقدم برگزاری این کلاس ها به رشد و توسعه داوری فوتسال کمک شایانی خواهد کرد.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات فوتسال در استان مرکزی بیان کرد: مسابقات نونهالان در استان و شهرستان با ۸ تیم برگزار و قهرمانان نیز مشخص شد، هم اکنون نیز در شرف برگزاری مسابقات نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در استان هستیم که امیدواریم تا آخر سال این مسابقات را بتوانیم برگزار کنیم.
رحیمی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و به دلیل هزینه های کمتری که فوتسال نسبت به فوتبال دارد امیدوارم تیم ها بیشتر به فوتسال روی آورند و شاهد افزایش تیم های فوتسال در سطح استان و شکوفا شدن استعدادهای برتری که از این رشته و استان به مسابقات کشـوری و ملی اعـــزام می شوند باشیم.
وی گفت: استان مرکزی قطب فوتسال کشور بوده و تیم های لیگ برتری اسبق چون شن سای ساوه که رفته رفته در لیگ برتر جای خودش را به تیم های قدرتمندی همچون سن ایچ ساوه داده است، در کشورحضوری فعال داشته اند، همچنین حضور تیم فوتسال ایرالکو و شهرداری ساوه در لیگ دسته اول کشور که در این فصل تیم لیگ برتری سن ایچ به پلی آف راه یافته و این جای خرسندی دارد همه نشان از قدرت و پتانسیل خوب فوتسال این استان دارد.
رحیمی در پایان با یادآوری اینکه اگر همکاری شرکت مهندسی سامان نیروپاد برای حضورم در مسابقات فوتسال نبود، نمی توانستم اینگونه در این مسابقات قضاوت کنم، گفت: از مهندس هوتن نمیرانیان مدیرعامل شرکت سامان نیروپاد تولید کننده دکل مخابراتی در کشور، بخاطر حمایت هایی که از من داشتند و با وجود تمام مشکلات مانع از حضورم برای قضاوت در مسابقات خارج از استان نشدند و نهایت همکاری را با اینجانب داشتند تقدیر و تشکر دارم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.