خانه » پیشنهاد سردبیر » صادق خرازی در اراک:/بدنبال ژنرال زدایی در احزاب هستیم

صادق خرازی در اراک:/بدنبال ژنرال زدایی در احزاب هستیم

پنجشنبه ۱۳ آبان ۹۵ شماره ۴۵۵

وقایع استان-علی امیدی:
رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، مشاور رییس دولت اصلاحات و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد روز گذشته در سفری یک روزه به اراک آمد و در بدو ورود به دیدار آیت ا… دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان رفت. خرازی که در یکسال گذشته با تاسیس حزب ندا و بیان مواضع حاشیه دار بر صدر اخبار احزاب سیاسی اصلاح طلب بوده است در زمان ورود مورد استقبال اعضای حزب مطبوعش در استان قرار گرفت. علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با استاندار ، سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد و حضور در یک نشست خبری از برنامه های سفر خرازی به اراک است که گزارش این برنامه ها را روز شنبه در روزنامه وقایع خواهید خواند.
به گزارش وقایع آیت ا… دری نجف آبادی در دیدار با دکتر محمدصادق خرازی با تاکید براینکه استان مرکزی مهد مفاخر و بزرگان بسیاری است، اظهار کرد: بزرگانی چون شیخ احمد خوانساری، آیت ا… اراکی، آیت ا… گلپایگانی بخشی از عمر خود را در این سرزمین و حوزه علمیه اراک به تحصیل مشغول بودند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) نیز چهار سال در حوزه علمیه اراک تحصیل کردند، به احداث حوزه علمیه خاتم الانبیا اراک اشاره کرد و افزود: این حوزه علمیه که اخیرا احداث شده دارای ۴٨ واحد مسکونی است که چهار واحد به بهره‌برداری رسیده است، همچنین اساتیدی از حوزه علمیه قم نیز در این مجموعه تدریس می‌کنند.
دری نجف آبادی در ادامه به تعداد طلاب استان اشاره کرد و گفت: استان مرکزی دارای ٢٣٠٠ طلبه مرد و بیش از ١٨٠٠طلبه خانم است که این تعداد باعث مباهات است.
وی تصریح کرد: با توجه به امکانات موجود شرایط بسیار مطلوبی برقرار است و بیش از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری داشته ایم.نماینده ولی فقیه در استان مرکزی پیشنهاد کرد که بعد از برگزاری نشست‌ها و جلسات از حوزه علمیه خاتم الانبیا بازدید داشته باشند.
محمد صادق خرازی در این دیدار بیان کرد: استان مرکزی از دیرباز مهد مفاخر بزرگی همچون امام راحل، آیت ا… اراکی، امیرکبیر و آیات عظام نراقیین بوده است.
مشاور رییس دولت اصلاحات ادامه داد: صنایع استان مرکزی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارند که مردم این استان باید قدر دان این نعمت های الهی باشد. وی در ادامه سخنان خود آیت ا… دری نجف آبادی را یکی از شاگردان تراز اول امام راحل معرفی کرد و افزود: مردم استان مرکزی باید از وجود پر برکت این عالم برجسته استفاده کنند.
پس از این دیدار دکتر خرازی و هیأت همراه به دیدار استاندار رفتند. استاندار مرکزی در این دیدار بیان داشت: تشکیل حزب و تشکل جدید در کشور به معنای رد احزاب دیگر نیست.
محمود زمانی قمی گفت: در جامعه هر حزبی جایگاه خود را دارد و احزاب نقش تاثیرگذاری در کشور برعهده دارند.
وی بیان کرد: یکی از ویژگی های مهم حزب ندای ایرانیان، پایه گذاری آن بر روی قشر جوانان است.
به گزارش ایرنا، استاندار استان مرکزی در پاسخ یکی از اعضای حزب ندای ایرانیان استان مرکزی در خصوص وضعیت شرکت هپکو اراک گفت: رمز حیات این واحد صنعتی کسب سفارش کار است و با توجه به این مهم می توان بخش های تعطیل را نیز فعال کرد.
زمانی قمی تصریح کرد: شرکت هپکو قراردادی با شرکت همیاری شهرداری مبنی بر تولید ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات داشته اما به دلیل تاخیر چند باره هپکو، این امر مورد اعتراض بازرسی کل کشور قرار گرفته است.
استاندار مرکزی گفت: روابط بانکی با دنیا در حال اصلاح است اما رفع مشکلات زمان بر است و وفاق و همدلی در شرایط کنونی می تواند در رفع چالش های کشور موثر واقع شود. نماینده عالی دولت در استان مرکزی افزود: تزریق ۱۲۰ میلیون یورو به چرخه صنعت هپکو در حال پیگیری است.
زمانی قمی افزود: رایزنی هایی در خصوص نوسازی راه های کشور با وزیر راه و شهرسازی انجام شده که در صورت تحقق آن، ۱۰۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و راهسازی در چرخه نوسازی محورهای ارتباطی وارد و این به معنی سه سال کار برای شرکت هپکو است.
استاندار مرکزی بیان کرد: نظام حزبی در کشور باید مورد توجه قرار گیرد چرا که پویندگی و بالندگی کشور با فعالیت های منسجم احزاب قانونی تقویت می شود.
دکتر محمدصادق خرازی در دیدار با استاندار مرکزی با اشاره به اینکه این حزب در کشور دارای ۱۴۰ شعبه است و در تمام استان‌ها و شهرستان‌های بزرگ فعالیت دارد، گفت: این حزب دارای هفت هزار عضو وابسته است و بیش از ۸۰۰ نفر از اعضا دارای مدرک تحصیلی PHD هستند.
وی با تاکید بر اینکه تمرکز ما بر این است که ژنرال‌زدایی در حزب انجام گیرد، افزود: کنگره اول حزب با حضور هزار شرکت‌کننده و کنگره دوم با حدود دو هزار نفر تشکیل شد و تلاش داریم با توجه به شرایط و امکانات کنگره امسال را با شرکت ۵ هزار نفر برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه در اساسنامه حزب به صراحت قبول اصول اولیه قانون اساسی اذعان شده است، همچنین مبانی نظام را مبانی خود می‌دانیم، گفت: تصور مجموعه حزب ندای ایرانیان بر است که با جمعیت بالا و استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان ساماندهی کشور را رقم زد.
خزاری با تاکید بر اینکه خواستاریم که مجموعه استان نیز از ظرفیت همه احزاب خاصه حزب ندای ایرانیان استفاده کنند، گفت: حزب در بخش‌های مختلف آموزشی، علمی و زیست‌محیطی و … فعال است و در بخش آموزش سرمایه‌گذاری‌های بسیاری انجام گرفته است، چراکه خلاهای آموزشی در احزاب خطر بسیار مهمی تلقی می‌شود.
وی فقدان حزب در ادبیات سیاسی کشور را کاملا محسوس عنوان کرد و گفت: در نظام سیاسی که مبتنی بر حزب نباشد، چرخه استبداد نفوذ می‌کند. احزاب عامل پیشرفت، ثبات، قدرت و امنیت کشور به شمار می‌روند و فعالیت احزاب در کشورهای توسعه‌یافته امری پذیرفته شده است، اما در کشور ما عکس این مهم عمل می‌شود و نگاه به احزاب نگاهی موقتی است.
رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان احزاب را عناصری تعیین‌کننده و موثرترین بخش در جامعه مدنی عنوان کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.