خانه » پیشنهاد سردبیر » شورای عجیب شهر

شورای عجیب شهر

شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸   شماره ۱۱۴۳

شورای عجیب شهر

روایتی از جدل اعضای شورای شهر اراک برای انتخاب هیات رییسه این شورا در سال سوم

عباس لعل بار

شورای شهر اراک بار دیگر شاهد جدال میان اعضایش بود. هر چقدر هم که رییس شورا بگوید این جدل ها در هر پارلمان شهری عادی است و پیش می آید ولی واقعیت این است که شهروندانی که به این شورا رای داده اند انتظار ندارند که پارلمان شهرشان در این یک مورد شبیه سایر پارلمان ها باشد. در طول مدت دو سالی که از شروع بکار شورای شهر پنجم می گذرد حاشیه ها هیچ گاه گریبان این شورا را رها نکرده است. این بار اما انتخابات هیات رییسه سال سوم شورای شهر اراک باعث شد تا میزان اختلافات اعضای شورا بیش از گذشته نمایان شود.
این اختلاف البته تنها میان دو طیف اصلاح طلب و اصولگرای شورا نیست.
اختلاف اول
اختلاف میان اصلاح طلبان فراکسیون امید شورای شهر زمانی مشخص شد که نتیجه رای گیری برای هیات رییسه شورا اعلام شد.
در صحن فوق العاده شورای اسلامی کلانشهر اراک و برای انتخاب سومین هیات رییسه شورا محمد حسین فدایی با ۱۱رای به عنوان رییس و مرتضی سورانه با ۱۰ رای به عنوان نایب رییس انتخاب شدند. این در حالی بود که فراکسیون امید اصلاح طلبان شورا که اکثریت شورای شهر را در اختیار دارد کاوه فلک افلاکی را به عنوان رییس، پیمان رشیدی را نایب رییس و طوفان محمدی را به عنوان دبیر شورا انتخاب کرده بود. این اختلاف البته سابقه دار است، در زمان انتخاب داود تاجران به عنوان شهردار در شورای پنجم نیز دو دستگی میان فراکسیون امید باعث شد که برخی از آنها با سه اصولگرا هم پیمان شده و به تاجران رای دهند. رای به فدایی نشان می دهد که هنوز اختلاف میان فراکسیون امید شورای شهر پابرجاست و پایانی ندارد.
اختلاف دوم
اختلاف دوم اما با خروج اصولگرایان شورا از صحن سمی شورای شهر پس از انتخاب رییس و نایب رییس شورا نمایان شد.
در جریان انتخابات هیات رییسه شورای پنجم شهر اراک برای سومین سال، پس از انتخاب محمد حسین فدایی مرتضی سورانه به عنوان رییس و نایب رییس شورا و اعلام آمادگی طوفان محمدی به عنوان کاندیدای جایگاه دبیری هیات رییسه علیرضا مرادی این روند را مورد نقد قرار داد.
مرادی بیان کرد: با توجه به نادیده گرفته شدن رای ۳۰ درصد از مردم توسط دوستان به اصطلاح اصلاح طلب شورای شهر و با توجه به اینکه تقریبا چیزی شبیه انتصاب درحال انجام است، انتخاب در حال انجام نیست و در جای دیگر تصمیم گیری صورت گرفته است و با توجه به اینکه شان مردمی که به ما رای داده اند این نیست که در مقابل عوام فریبی سکوت کنیم با اجازه بزرگان شورا این جلسه را ترک می کنیم که البته قصد جسارت نداریم چراکه باقی اعضا هستند و رای گیری ادامه خواهد داشت.
مرادی با تاکید بر اینکه به این شکل در واقع مردم شهر را سر کار گذاشته ایم و کوچک می کنیم، افزود: دوستان از جای دیگر تصمیمات خود را گرفته اند و در دو سال آینده به مانند دو سال اول برخورد نخواهیم داشت و این حرکت غیر اخلاقی را پاسخگو خواهیم بود. وی اظهار کرد: علیرغم اینکه برخی از اعضا در کمیسیون ها توانمندی لازم را ندارند و جز هزینه زایی سودی برای شهرداری نداشته اند ولی مجدد برای ریاست کمیسیون ها پیشنهاد می شوند و این امر نشان از آن دارد که همه چیز بسته شده است و نمی توان ما را فریب داد.
مرادی گفت: دو سال است که حق حدود ۳۰ درصد از مردم توسط افراد به اصطلاح اصلاح طلب که ادعای دموکراسی دارند، نادیده گرفته شده است و این روند در شان مردم اراک این نیست.
سپس سه تن از اعضای شورا (علیرضا مرادی، حامد آجرلو، علی جعفر محصولی) به نشانه اعتراض به عملکرد اعضای لیست امید در انتخاباتی که در حال انجام بود، جلسه را ترک کردند. حالا باید دید با این همه اختلاف و کارهای مانده بسیار، این شورا در دو سال آتی چه ارمغانی برای مردم به یادگار خواهد گذاشت، شاید تنها همین جدل ها همیشه در ذهن مردم باقی بماند و دیگر هیچ.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.