خانه » پیشنهاد سردبیر » شورای شهر اراک چه خبر؟/افزایش کرایه ها، بازگشایی پیروزی

شورای شهر اراک چه خبر؟/افزایش کرایه ها، بازگشایی پیروزی

دوشنبه ۱ آبان ماه ۱۳۹۶   شماره ۷۰۷

***

وقایع استان

علی امیدی

***

جلسه شورای شهر اراک با حضور اعضای شورا و شهردار برگزار شد. در این جلسه رئیس شورای شهر اراک خواستار توجه جدی شهرداری به مصوبات شورا شد.
کاوه فلک افلاکی در صحن علنی شورای شهر اراک عنوان کرد: متاسفانه به اندازه لازم مصوبات شورای شهر مورد توجه شهرداری قرار نمی گیرد و انتظار می رود پیگیری لازم نسبت به اجرای مصوبات صورت گیرد .
وی تصریح کرد: مدیران شهرداری باید بدانند که وضعیت شهرداری تغییر کرده است و باید با انجام تغییرات، جدیت بیشتری در رسیدگی به امور لحاظ کنند و این امر نیز از سوی شورا با جدیت دنبال می شود.
در این جلسه مهندس تاجران شهردار کلانشهر، اراک، اظهارداشت: لازمه مدیریت شهری موفق، تعامل با ارگان های مرتبط است، انتظار می رود با ایجاد ارتباط متقابل موانع در اسرع وقت مرتفع شود. وی ادامه داد: فوریت در حل مسایل شهر وشهروندان بسیار حایز اهمیت است.
شهردار کلانشهر اراک، با اشاره به فرسوده و آلاینده بودن اتوبوس های درونشهری عنوان کرد: اتوبوس های شهری می بایست بهسازی شوند در همین راستا با افزایش ٢٠درصدی نرخ اتوبوس می توان شرایط را جهت نوسازی و خرید اتوبوس های جدید فراهم نمود.
مهندس تاجران رسیدگی به تجهیزات سازمان آتش نشانی را در اولویت کاری عنوان کرد و افزود: به زودی تجهیزات این سازمان طبق استانداردهای جهانی بهسازی خواهد شد.
در این جلسه مهندس مهدی وکیلی به عنوان مشاور عالی شهردار کلانشهر اراک معرفی شد، همچنین مقررگردید نسبت به بازگشایی هرچه سریعتر خیابان پیروزی واقع در حدفاصل میدان سرداران تا میدان ولی عصر(ع) مقابل بیمارستان ولی عصر، هماهنگی های لازم انجام شود چراکه موعد شش ماهه تجهیز کارگاه عملیات عمرانی احداث فاز دوم بیمارستان،به پایان رسیده است. در ارتباط با کمپین مردمی سه شنبه های بدون خودرو با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین و جایگزینی آن با دوچرخه سواری، پیاده روی و استفاده بیشتراز وسایل حمل و نقل عمومی تاکید ویژه صورت گرفت. همچنین در جلسه شورای شهر اراک با تاسیس کلانتری در بازار اراک موافقت شد.
از حاشیه های جلسه اخیر شورای شهر صحبت های مرتضی سورانه درباره شرکت آب و فاضلاب بود. سورانه عضو شورای شهر اراک گفت: به نظر می آید شرکت آب و فاضلاب استـان مرکزی ازشهروندان اراکــی طبق تبصــره های قانونی، مبلغ بیشتری را نسبت به مصرف می گیردکه فاقد توجیه و مجوز شورای شهر می باشد.
سورانه افزود: شرکتهای خدمات رسان مانند آب،برق،گاز و مخابرات بعضی از سرفصل های شان برای شهروندان مبهم است و ضرورت دارد که دستگاه های نظارتی در این خصوص بررسی های لازم را انجام دهند .
وی ادامه داد: شورای شهر نیز دراین راستا پاسخ روشنی از شرکت آب وفاضلاب و سایر دستگاه ها دریافت نکرده است و امیدواریم مدیران از بی اطلاعی مردم در قوانین و حقوقشان سو استفاده ننمایند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.