خانه » پیشنهاد سردبیر » شهرداری اراک ثامن مشهد را هم در خانه زمین گیر کرد؛/روزگار خوش بسکتبال اراک

شهرداری اراک ثامن مشهد را هم در خانه زمین گیر کرد؛/روزگار خوش بسکتبال اراک

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴   شماره ۳۱۶

گروه ورزش- امین نجما

هفته پنجم رقابتهای لیگ برتر بسکتبال عصر پنجشنبه با برگزاری ۵ دیدار در شهرهای مختلف برگزار شد که طی یکی از این دیدارها شهرداری اراک نماینده تازه لیگ برتری شده استان مرکزی توانست ثامن مشهد را از پیش رو بردارد.
به گزارش وقایع استان، در این مسابقه که در سالن امام خمینی (ره) شهر اراک برگزار شد شهرداری و ثامن مشهد به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان شهرداری اراک توانست در غیاب ستاره خود، حامد آفاق اسلامیه، ۷۳ بر ۶۹ از سد میهمان خود بگذرد.
در این مسابقه ثامنی ها دیدار را بهتر آغاز کردند و در ابتدای مسابقه اختلاف خوبی با حریف ایجاد کردند تا با وجود تلاش بازیکنان شهرداری در دقایق پایانی، کوارتر نخست با حساب ۲۰ بر ۱۶ به سود ثامن مشهد خاتمه یابد.
اما آهسته آهسته میزبان بازی کار را در دست گرفت و با اتکا به حمایت تماشاگرانش در این کوارتر توانست عقب افتادگی کوارترنخست را جبران کند و در پایان نیمه ۳۴ بر ۲۹ از رقیب خود پیشی بگیرد و با پیروزی راهی رختکن شود.
نیمه دوم نیز با برتری شهرداری اراک آغاز شد، آنها در این نیمه شوتهای سه امتیازی بیشتری را روانه سبد حریف می کردند و دست بر قضا، امتیازات خوبی را هم با این کار از آن خود می کردند و با گل نشدن توپهای حریف توانستند فاصله امتیازی مناسبی ایجاد کنند.بدین ترتیب در پایان کوارتر سوم فاصله امتیازی ۱۷ کار را برای نماینده مشهد دشوار کرد.تابلوی امتیازات در پایان این کوارتر حساب ۵۸ بر ۴۱ به سود شهرداری اراک را نمایش می داد.
اما در کوارتر چهارم ثامنی ها به آب و آتش زدند تا خود را به بازی برگردانند.آنها که حالا چیزی برای از دست دادن نداشتند تمامی تمرکز خود را روی کاهش فاصله قرار دادند و در سوی دیگر احساس می شد اراکیها با غرور ناشی از اختلاف امتیازات، کمی در پرتابهای سه امتیازی افراط می کردند و همین مسئله موجب شد ثامن مشهد فاصله را کمتر و کمتر کند.اما اختلاف امتیازی دو تیم در پایان کوارتر سوم آنقدری بود که این مسائل نتواند برنده مسابقه را عوض کند و تنها به کم شدن فاصله انجامید.در پایان این مسابقه شهرداری اراک با حساب ۷۳ بر ۶۹ حریف خود را مغلوب کرد.
در سایر دیدارهای این هفته نیز نیروی زمینی ۵۷ بر ۵۵ از سد شهرداری گرگان گذشت، شیمیدر تهران ۶۶ بر ۵۶ از تیم مدعی دانشگاه آزاد را برد، پالایش نفت آبادان ۸۴ بر ۷۸ از سد میزبان خود آینده سازان میهن اصفهان عبور کرد و پتروشیمی بندر امام نیز ۷۷ بر ۴۳ شهرداری تبریز را در هم کوبید.
در پایان این مسابقه حمید کاشانی مربی تیم بسکتبال شهرداری اراک در ارتباط با بازی تیمش مقابل ثامن مشهد اظهار داشت: عملکرد خوبی در این مسابقه داشتیم و با وجود غیبت حامد آفاق که یکی از ارکان تیم ما محسوب می شود توانستیم نبض بازی را در دست بگیریم و در پایان پیروز شویم.
وی ادامه داد: لیگ امسال به نحوی است که برخلاف سالهای گذشته که معمولا دو یا سه تیم مدعی بودند، چندین و چند تیم مدعی دارد و همین مسئله سبب شده است اکثر دیدارها مسابقات سنگینی برای تیم ها محسوب شوند که دیدار امروز مقابل ثامن نیز یکی از دیدارهای سنگین برای ما به شمار می رفت.
کاشانی در ارتباط با کاهش فاصله امتیازی دو تیم در دقایق پایانی مسابقه نیز افزود: طبیعی است که وقتی تیمی از رقیب خود عقب می افتد دست به بازی انتحاری بزند و با شوتهای سه امتیازی درصدد جبران فاصله برآید که تیم ثامن نیز بعد از ایجاد اختلاف زیاد میان دو تیم دست به چنین کاری زد و در کوارتر چهارم توانست با گل شدن چند شوت سه امتیازی اش فاصله را کم کند اما ضمن احترام به تیم ثامن اختلاف و نحوه بازی از همان نیمه اول به شکلی بود که ما می دانستیم برنده این بازی خواهیم بود.
مربی تیم بسکتبال شهرداری اراک در خصوص علت عدم حضور حامد آفاق در این مسابقه و دیدار قبلی این تیم نیز خاطرنشان کرد: ایشان به دلیل برخی مشکلات شخصی در این دو مسابقه حاضر نبودند و البته از ابتدای فصل و پیش از اینکه با ما قراردادی امضا کنند این موضوع را با باشگاه درمیان گذاشته بودند و عدم حضورشان در این دیدارها با هماهنگی قبلی صورت گرفته بود، ضمن اینکه لازم است یادآور شوم ایشان در بازی آینده ما با شیمیدر تهران به ترکیب اضافه خواهند شد.
وی در ارتباط با روند کلی شهرداری در طول فصل به خبرنگاران گفت: تلاش ما بر این است که هر هفته بتوانیم عملکردی بهتر از هفته قبل داشته باشیم و چون بازیکنان ما از جاهای مختلف در تیم جمع شده اند مسلما گذر زمان باعث بهتر شدن شرایط برای تیم خواهد شد و انسجام تیمی بهتری را در ادامه شاهد خواهیم بود و می توانم این نوید را به شما بدهم که در هفته های آینده عملکرد به مراتب بهتری از تیم ما خواهید دید.
کاشانی در خصوص عملکرد بازیکنان خارجی تیمش تا به اینجای فصل نیز خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت ها و توان مالی ای که در ابتدای فصل نسبت به خیلی از تیم ها داشتیم فکر میکنم بازیکن های خارجی بسیار خوبی گرفتیم که عملکردشان تا به اینجای فصل قابل قبول بوده است.
مربی تیم بسکتبال شهرداری اراک در پایان پتانسیل موجود در بسکتبال اراک را بسیار خوب خواند و افزود: طی یکی دو سال اخیر که در اراک مشغول به کار بسکتبال بودم پتانسیل مناسبی در این شهر دیده ام و بسیار امیدوارم حرکت جدیدی که به همت باشگاه شهرداری در این شهر از لحاظ بسکتبال آغاز شده است، به سرانجام خوبی برسد.
در سوی دیگر نیز مهدی صاحبیان سرمربی تیم بسکتبال ثامن مشهدسرمربی تیم بسکتبال ثامن مشهد عملکرد تیمش در این دیدار را ضعیف و بدون بار فنی خواند.
وی در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت: این بازی برای ما تنها هیجان داشت و از حیث بار فنی می توان گفت عملکرد ضعیفی داشتیم.
وی در خصوص روند کلی بازی در چهار کوارتر آن خاطرنشان کرد: ما تنها در کوارتر چهارم بازی نسبتا قابل قبولی ارائه کردیم اما در سایر کوارترها، علی الخصوص کوارترهای دوم و سوم حرفی برای گفتن نداشتیم و کسب تنها ۹ امتیاز در کوارتر دوم گواه این مسئله است.
صاحبیان در ارتباط با ارزیابی اش از تیم بسکتبال شهرداری نیز اظهار داشت: آنها تیم خوبی آماده کرده اند که هم از مهره های ملی پوش خوبی بهره می برد و هم بازیکنان خارجی خوبی دارد، علاوه بر این حضور یکی از بهترین مربیان ایران روی نیمکت این تیم از آنها تیمی قدرتمند ساخته است که حمایت هوادارانش نیز وضعیت را برای آنها بهتر می کند، هوادارانی که امروز فشار زیادی بر بازیکنان ما وارد کردند.
وی ادامه داد:با عملکردی که طی این هفته ها از شهرداری اراک دیده ام، اطمینان دارم این تیم در ادامه فصل نتایج بهتری نیز کسب می کند.
بازیکن صربستانی تیم بسکتبال شهرداری اراک نیز در پایان دیدار این تیم با ثامن مشهد از بازگشت تیمش به روند مناسب ابتدای فصل ابراز خرسندی کرد.
ایوان کولیوویچ ضمن بیان این مطلب افزود: بسیار خوشحالم که توانستیم با کسب یک پیروزی دیگر انرژی و شادابی هفته های ابتدایی را به تیم برگردانیم و دوباره به لطف این پیروزی به شرایط آرمانی بازگردیم.
وی در ارتباط با عملکرد تیمش در این مسابقه نیز تصریح کرد: امروز یک بار دیگر تیم بودن و یکدل بودن مجموعه تیممان را ثابت کردیم و نشان دادیم می توانیم به یک تیم واقعی بدل شویم که تقابل با آن برای هر تیمی دشواری های خاصی به دنبال دارد.
کولیوویچ ادامه داد: در این بازی به جز دقایق اول که ریتم بازی از دست ما خارج شد همکاری های بسیار خوبی میان ما اتفاق افتاد و دیدیم که چطور بعد از بهم ریختگی دقایق ابتدایی توانستیم با دفاع خوب، همکاری و جنگندگی ریتم بازی را به نفع خود برگردانیم و با توصیه های سرمربی و کادرفنی آهسته آهسته بازی را در دست گرفتیم و در پایان پیروز شدیم.
وی یکی از ارکان پیروزی تیمش در این مسابقه را تماشاگران حاضر در سالن امام خمینی خواند و افزود: باید قدردان طرفدارانی باشیم که امروز هم مثل دیگر دیدارهای خانگی آمدند و از تیم ما حمایت کردند،آنها فوق العاده اند و کاملا مشخص است که بسیار به تیم ما علاقمند هستند و می خواهند موفقیت آن را ببینند که امیدوارم بتوانیم با عملکردمان آنها را به خواست قلبی شان برسانیم.
بازیکن صربستانی تیم بسکتبال شهرداری اراک در ادامه به تقدیر از رقیب پرداخت و خاطرنشان کرد: می بایست به تیم ثامن مشهد هم که یکی از تیمهای قدرتمند لیگ به شمار می رود به واسطه بازی تمیز و جوانمردانه و البته همکاری خوب حاکم در آن تبریک بگویم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.