خانه » جدیدترین » شرکت بلورکاوه پرچم پرافتخار ایران اسلامی را در حوزه صنعت شیشه در جهان به اهتزاز در آورده است

شرکت بلورکاوه پرچم پرافتخار ایران اسلامی را در حوزه صنعت شیشه در جهان به اهتزاز در آورده است

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸  شماره ۱۲۳۴

معاون اقتصادی رییس جمهور:

شرکت بلورکاوه پرچم پرافتخار ایران اسلامی را در حوزه صنعت شیشه در جهان به اهتزاز در آورده است

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور در آیین افتتاح پروژه توسعه بلورشیشه کاوه با اشاره به جایگاه گروه صنعتی بلورکاوه اظهار کرد: خوشبختانه گروه صنعتی شیشه کاوه با راه اندازی کارخانه های زیادی جایگاه مطلوبی را در بازار های جهانی به خود اختصاص داده است و همه این واحدها استانداردهای لازم را دارند و از لحاظ کیفی نیز ازشرایط مطلوبی برخوردارهستند و توانسته اند جایگاه خوبی در بازارهای صادراتی کسب کنند.
وی افزود: گروه صنعتی بلور کاوه همواره تلاش خود را در جهت استفاده از تکنولوژی و استانداردهای به روز به کار برده است تا بتوانند از بازار های بزرگ صادراتی که مقیاس جغرافیایی گسترده ای دارند، برخوردار شوند.
معاون اقتصادی رییس جمهور تصریح کرد: مجموعه گروه صنعتی بلور کاوه با ظرفیت تولیدی بالایی در حال فعالیت است و خوشبختانه در این مجموعه شاهد سیستم های مدیریت کیفیت،مدیریت انرژی و استانداردهای مطلوب هستیم.
وی افزود:گروه شیشه کاوه از تکنولوژی پوشش های نانویی برای تولید شیشه هایی با ویژگی جلوگیری از هدر رفت انرژی برخوردار است و یکی از هلدینگ هایی است که علاوه بر تولید شیشه تمامی مواد اولیه مورد نیاز صنعت شیشه سازی را استخراج خواهد کرد.
وی افزود: گروه صنعتی بلور کاوه دارای شرکت های زیر مجموعه در سایر استان های کشوراست که کارخانه شیشه سازی فلوت کاویان و شیشه سازی فلوت مراغه و فلوت ساوه از جمله این کارخانه ها هستند و این مجموعه توانمند با ظرفیت بسیار عالی و با کیفیت عالی در حال تولید شیشه های فلوت است.
معاون اقتصادی رییس جمهور خاطرنشان کرد: گروه صنعتی بلور کاوه توانسته است علاوه بر پوشش کامل بازار های داخلی روی بازار های هدف صادراتی نیزمتمرکز شوند و تولیدات خوب این کارخانه ها مورد استقبال سرمایه گذاران کشور های عراق، ترکیه، هند، ازبکستان، بلغارستان، رومانی، چین، کشورهای آسیایی و اروپایی قرار گرفته است.
نهاوندیان بیان کرد: شرکت بلورکاوه از شرکت های موفق است که با راه اندازی واحدهای بلور مطابق با کیفیت های جهانی نیاز دیگر کشورها را مرتفع نموده و پرچم پرافتخار ایران اسلامی را در حوزه صنعت شیشه به اهتزاز در آورده است.
علیرضا عسگریان مدیرعامل گروه صنعتی کاوه نیز گفت: فازنخست از طرح توسعه بلورکاوه واقع درشهرصنعتی کاوه-خیابان شهدای سوم درزمینی به مساحت ۲۰ هکتار برای تولید ظروف بلورین سبک (برای اولین باردر کشور) به منظور قطع وابستگی از خارج (از ترکیه و کشورهای اروپایی و چین) و در راستای خودکفایی کشور با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور رونمایی شد.
وی افزود: این کارخانه شامل ۲کوره ذوب شیشه همچنین ۱۲خط تولید می باشد که ماشین الات آن ازکشورایتالیا وارد ولی طراحی ساخت کوره ها توسط گروه صنعتی شیشه کاوه انجام می شود.
مهندس عسگریان خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید هرکوره ۴۰،۰۰۰تن در سال بوده و با سرمایه گذاری ۳۰میلیون دلار و۳۰۰میلیارد تومان فعالیت خواهد کرد که در فازنخست تاپایان سال برای ۸۰۰نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می شود.
وی ادامه داد: این پروژه دارای ۷۰،۰۰۰مترمربع سالن تولید وانبارمی باشد که امیدواریم با راه اندازی این کارخانه علاوه بر اینکه شاهدخارج شدن ارز از کشور برای واردات نباشیم حداقل سالانه ۲۰میلیون دالار صادرات وارزآوری برای کشور داشته باشیم.
مدیرعامل گروه صنعتی بلورکاوه تصریح کرد: با تکمیل شدن خطوط تولیدکارخانه شاهد تولید انواع محصولات بلور درطرح ها و کاربردهای متفاوت خواهیم بود که بدین ترتیب سبد کالا تکمیل و تمامی نیازهای بازار تامین خواهد شد.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شودحداقل ۳۰درصدازمحصولات این واحد تولیدی به سایرکشورها ازجمله به اروپا، آسیاوکشورهای عربی صادرگردد، اظهار کرد: استفاده از دانش وتکنولوژی بومی یکی از نکات کلیدی وافتخار آفرین دراجرای این پروژه است که به لطف الهی کلیه طراحی هاوساخت وراه اندازی کوره ها توسط کارشناسان ومتخصصین گروه صنعتی شیشه کاوه صورت گرفته است.
وی افزود: خوشبختانه گروه کاوه در صنعت شیشه به سطحی از دانش وتوانایی رسیده است که در ساخت و راه اندازی کارخانجات شیشه نیازی به کارشناسان خارجی نداشته و کلیه مراحل ساخت توسط جوانان ومهندسان این مرز و بوم انجام می پذیرد
عسگریان تصریح کرد: درفاز دوم این مجموعه که تا شهریورماه ۱۳۹۹به بهره برداری می رسد برنامه ریزی برای تولیدشیشه مشجرسفید به منظور استفاده در سلول های خورشیدی انجام گرفته است که با اجرای فاز دوم این مهم محقق خواهد شد
وی افزود: درحال حاضرتمامی این شیشه ها از خارج ازکشورواردمی شود امید است با راه اندازی این خط نه تنهانیاز داخل تامین شود بلکه زمینه صادرات هم مهیا شود.
مهندس علیرضا عسکریان اضافه کرد: با راه اندازی فاز دوم برای حداقل ۴۰۰نفرشغل ایجاد خواهد شد با توجه به اینکه از ظرفیت جوانان بومی در اجرای این فاز استفاده شده قطعا ازخطوط منحصربه فرددر صنعت شیشه خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.