خانه » پیشنهاد سردبیر » شروع دوباره

شروع دوباره

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ شماره ۱۳۹۲

آخرین وضعیت پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) در گفتگو با رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک

شروع دوباره

با تعیین پیمانکار جدید برای پروژه ی بیمارستان ولیعصر(عج) اراک، این پروژه تا ۱۵ماه آینده وارد چرخه سیستم درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک خواهد شد

فاطمه چاپاری

پروژه بیمارستان ولی عصر (عج) اراک یکی از مهم ترین پروژه های سال های اخیر حوزه درمان استان مرکزی بوده است. این پروژه در ماه های اخیر با حواشی زیادی روبرو بود و پیمانکار آن نتوانست انتظارات را برآورده کند. در نهایت با تصمیم مسئولان استان پیمانکار جدیدی برای این پروژه مشخص شده است تا سرانجام شاهد اتمام این پروژه تا ۱۵ ماه آینده باشیم.
محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این باره در گفتگو با وقایع استان گفت: پروژه حضرت ولی عصر (عج) یک پروژه مهم و تاثیر گذار در حوزه سلامت استان مرکزی بوده و با تقسیم بندی پروژه به چند فاز ظرف چندین ماه آینده، فاز اول پروژه وارد مدار می‌شود و امیدواریم که در طی ۱۵ ماه کل پروژه وارد چرخه سیستم درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک شود.
وی افزود: با توجه به اینکه پیمانکار قبلی بیمارستان ولیعصر(عج) نتوانست به تعهدات خود عمل کند، ما تصمیم گرفتیم پیمانکار این پروژه را تغییر دهیم و بر مبنای همین تصمیم مناقصه ای برگزار شد تا بهترین پیمانکار که توانایی پیش برد سریع این پروژه در شرایط فعلی کشور را داراست برای این کار انتخاب شود.
محمد جمالیان اظهار کرد: ما از کارشناسان استانداری و سازمان بازرسی دعوت کردیم تا در بازگشایی پاکت های مناقصه حضور داشته باشند، با برگزاری این مناقصه شرکت اصالت با ۲۸۵میلیارد تومان برنده مزایده شده و به عنوان پیمانکار جدید پروژه ساخت بیمارستان ولی عصر انتخاب گردید که در حال حاضر مراحل اداری، تایید صلاحیت های فنی و مالی شرکت به انجام رسیده است و به محض اینکه شرکت ضمانت نامه های خود را ارائه دهد، کار را شروع خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: با فراخوان مناقصه شرکت ها گرید و سابقه کاری خود را اعلام کرده و در این مناقصه شرکت کردند، طی دو مرحله پاکت های مناقصه بازگشایی شد که در مرحله اول شرکت ها بر اساس امتیاز صلاحیت های فنی انتخاب شدند، هر شرکتی در این مناقصه می توانست شرکت کند و کارگروه مربوطه بر اساس امتیازاتی که به شرکت ها تعلق می گرفت، شرکت ها را برای مرحله دوم که مناقصه مالی انتخاب می کرد، شرکت هایی که امتیاز بالای ۷۰ را کسب کردند توانستند به مناقصه مالی راه پیدا کنند تا آن جا بر اساس قیمت های پیشنهادی مرحله دوم مناقصه انجام شود.
جمالیان در خصوص کارفرمایی پروژه بیمارستان ولی عصر گفت: پروژه بیمارستان یک زمانی خوب پیش رفت، همان طور که پیشرفت پروژه در آن مقطع زمانی نشانه قدرت دفتر فنی دانشگاه نبود، الان هم دلیل توقف پروژه را نمی توان ضعف دفتر فنی دانشگاه دانست، علت خوابیدن پروژه در این مدت مشکلات دیگری بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه افزود: دانشگاه علوم پزشکی دی ماه سال گذشته به این نتیجه رسید که پیمانکار قبلی توانایی اتمام پروژه را ندارد و دقیقا در دی ماه سال گذشته ما تصمیم گرفته بودیم تا ماده ۴۶را به پیمانکار ابلاغ کنیم که باز مسئولین استان نظرشان مبنی بر این بود که فعلا دست نگه داریم، با این حال ما در فروردین ماه سال۹۹ و در اوج کرونا، ماده ۴۶را برای فسخ قرارداد به پیمانکار ابلاغ کردیم و اگر این اتفاق سال گذشته می افتاد شاید الان کار پروژه خیلی جلوتر رفته بود اما خب به هر حال مسئولین ارشد استان نظرشان این بود که باید به شرکت پیمانکار فرصت داده شود، ما می دانستیم که این پیمانکار توانایی کافی را ندارد و خواست ما این بود که هر چه زودتر پیمانکار پروژه عوض شود تا این مطالبه به حق مردم به تاخیر نیفتد، البته خب نگرانی های موجود هم کارشناسانه بود یعنی اگر پیمانکار قبلی کار را انجام می داد چه از نظر اقتصادی و چه از نظر زمانی مطلوب ترین حالت بود و از طرفی علاوه بر اینکه روند برگزاری منقاصه برای انتخاب پیمانکار جدید زمانگیر بود، راه اندازی دوباره یک پروژه نیمه کاره هم سختی ها و پیچیدگی های خود را داشت، اما در نهایت همان طور که ما پیش بینی می کردیم پیمانکار قبلی در یک سال اخیر یک درصد هم پیشرفت نداشت و همین موضوع باعث شد ما به طور جدی برای انتخاب پیمانکار جدید اقدام کنیم تا با واگذاری کار، به مشکلات پیش آمده در پروژه پایان دهیم.
جمالیان اظهار کرد: فرصتی که ما برای اتمام پروژه در نظر گرفته ایم ۱۵ماه بوده و طبق پلنی که داریم امیدواریم بتوانیم با راه اندازی تاسیسات پروژه در مرحله اول هر چه سریع تر یک بال این پروژه را به صورت کامل در سال ۱۴۰۰ راه اندازی کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص مشکلات مالی پروژه گفت: به نظر من این پروژه به هیچ وجه به مشکلات مالی برنخواهد خورد چون همه مسئولین ملی و استانی در وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و استانداری و … در لزوم به اتمام رسیدن این پروژه توافق نظر صد درصدی دارند. جا دارد از وزیر بهداشت برای حمایت از این پروژه و از استاندار مرکزی و خانم یادگاری معاونشان برای پیگیری هایی که در خصوص پروژه بیمارستان ولی عصر داشته اند تشکر ویژه ای داشته باشم.
جمالیان افزود: این پروژه در این مدت راکد بوده، به همین دلیل بودجه جدیدی به آن اختصاص نیافته ولی با برگزاری مناقصه و انتخاب شرکت جدید مطمئنا برای راه اندازی مجدد پروژه بودجه هم تخصیص خواهد یافت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: شرکت اصالت با منابع مالی و تخصصی خوبی که در اختیار دارد، تا به حال ساخت ۳بیمارستان را در سابقه خود رقم زده و در حال حاضر چند کار بزرگ را در دست انجام دارد.
محمد جمالیان گفت: ما در جلسه ای که با این شرکت برگزار شده تنها چیزی که از پیمانکار خواسته ایم، کار، کار و کار بوده، حساسیت این پروژه به پیمانکار اعلام شده، به هر حال این مطالبه به حق مردم استان بوده و باید هر چه سریع تر به اتمام برسد، امیدواریم با حمایت های استاندار و معاونانشان و نمایندگان شهر در مجلس این آرزوی ما در مجموعه علوم پزشکی تحقق پیدا کرده و هر چه زودتر این بیمارستـــــان راه اندازی شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: ما پروژه نیمه کاره ای در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی نداشته ایم و با همه بحران های مالی موجود تمام پروژه ها اعم از پروژه هایی که با توقف چهار پنج ساله روبرو شده بودند را راه اندازی کردیم. تنها پروژه ای که مطابق میل ما پیش نرفت همین پروژه بیمارستان ولی عصر بود، که خدا را شکر این پروژه هم سروسامان گرفت و امیدواریم هر چه زودتر به افتتاح برسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.