خانه » جدیدترین » سیم دزدی از ورزشگاه آزادی تا اراک!

سیم دزدی از ورزشگاه آزادی تا اراک!

یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲  شماره ۱۷۸۹

فاطمه چاپاری: گرانی باعث افزایش سرقت‌های خردی چون کابل دزدی شده و روزانه اخبار متعددی از این سرقت ها در شهرهای مختلف منتشر می شود. سرقت هایی که علاوه بر احتمال مرگ سارق، خسارت میلیاردی برجای می گذارد. روزی نیست که در کشور اهالی یک منطقه از خاموشی گلایه نکنند و اداره برق علت خاموشی را سرقت کابل‌های برق در محلات و خیابان‌ها اعلام نکند. دزدان به دلیل مس موجود در کابل ها، آن‌ها را سرقت و به یک سوم قیمت به مالخران می‌فروشند. سرقت هایی که نمونه آن یک ماه پیش در ورزشگاه آزادی هم اتفاق افتاد، در پی سرقت کابل‌های برق ضلع شرقی مجموعه ورزشی آزادی و قطع برق بخشی از مجموعه، فینال مسابقات تیراندازی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در دو بخش تفنگ و تپانچه برگزار نشد. اتفاقی که نمونه های بی شماری از آن هر سال در اراک و دیگر شهرهای استان نیز در حال رخ دادن است. سرهنگ علیرضا معیریان، فرماندهی انتظامی شهرستان اراک پیشگیری را عامل مهمی برای جلوگیری از خسارات ناشی از این سرقت ها می داند، به گفته وی همکاری و تعامل شرکت توزیع برق و نیروی انتظامی در کاهش وقوع سرقت و خسارات وارده بسیار تاثیر گذار خواهد بود و در این زمینه، خود حفاظتی باید برای مشترکین به ویژه مشترکین کشاورزی نهادینه شود‌.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در اینباره می گوید: پدیده سرقت لوازم و تجهیزات از شبکه‌های توزیع نیروی برق امروزه به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده است، این جرم نه تنها به شرکت‌های توزیع نیروی برق مستقیماً آسیب‌های جدی می‌رساند بلکه به مشترکین کشاورزی، صنعتی، تجاری و به طور کلی افراد جامعه نیز زیان‌های عمده وارد می‌سازد.
محمود محمودی در گفت و گو با خبرنگار وقایع استان اشاره می کند: یکی از اقدامات شرکت برق استان در راستای مقابله با سرقت سیم‌های مسی شبکه برق تبدیل بیش از نیمی از شبکه سیمی فشار ضعیف در استان به کابل خودنگهدار بوده است که باعث ارتقای تامین برق پایدار و موجبات رضایتمندی مشترکان را فراهم آورده است.
وی با بیان اینکه با اتخاذ تمهیدات لازم کاهش فرصت‌های ارتکاب جرم برای سارقین به وجود آمده است، می افزاید: بازدید و کنترل مراکز خرید و فروش ضایعات، اجرای گشت های تلفیقی با نیروی پلیس، نصب دستگاه اعلان سرقت برای انبارها و پست های زمینی از جمله اقدامات پیشگیری از سرقت بوده است.
مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی در ادامه اظهار می کند: صیانت تجهیزات صنعت برق با وجود دستگاه قضایی که باعث ایجاد امنیت و آرامش خاطر جامعه است،محقق می شود.
محمود محمودی توضیح می دهد: وجود دستگاه قضایی در جامعه موجبات ایجاد آرامش و نظم را محقق می سازد و در سایه حاکمیت قانون همه بخش های جامعه مسیر صحیح خود را ادامه می دهند. تاسیسات عظیم صنعت برق که نقش اساسی در صنایع زیرساختی جامعه را دارد نیازمند صیانت از شبکه و تجهیزات خود است که در این راستا دستگاه قضا همواره حامی این مجموعه بوده است.
محمودی با بیان اینکه کارکنان صنعت برق به صورت جهادی پای کار هستند، تصریح می کند: دستگاه قضایی همواره در بعد برخورد با آسیب زنندگان به تجهیزات شبکه و همچنین برقهای غیرمجاز و سارقان برق و شبکه یاریگر توزیع برق بوده است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز دراینباره می گوید: باید با افرادی که عامل برهم زدن نظم جامعه و آسیب رساندن به تاسیسات صنعت برق و یا استفاده غیرمجاز از برق شود برخورد قاطع شود.
حجت الاسلام سعید جزایی می افزاید: تلاش کارکنان صنعت برق درتامین برق ارزشمند و حفظ پایداری شبکه قطعا نیازمند حمایت دستگاه قضایی است وقطعا بکارگیری فناوری های نوین در عرصه صنعت برق برای جلوگیری از سو استفاده کنندگان از اموال عمومی و برق راهکار مناسب و باعث ایجاد مانع نیز می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.