خانه » پیشنهاد سردبیر » سردار کیومرث عزیزی عملکرد فرماندهی انتظامی استان در سال ۵۹۳۱ را تشریح کرد/خیلی خوب

سردار کیومرث عزیزی عملکرد فرماندهی انتظامی استان در سال ۵۹۳۱ را تشریح کرد/خیلی خوب

پنجشنبه ۱۹ اسفند ۹۵ شماره ۵۴۸
وقایع استان- عباس لعل بار:
آخرین نشست فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی با اصحاب رسانه و خبرنگاران در ستاد فرماندهی کل نیروی انتظامی استان برگزار شد. در این نشست سردار کیومرث عزیزی به ارائه آخرین آمار عملکرد نیروی انتظامی در سال ۹۵ پرداخت. سردار عزیزی و همکارانش در سال ۹۵ روزهای پرکاری را پشت سر گذاشتند و به گواه آمارها عملکرد خوبی از خود به جا گذاشتند.
نزاع و درگیری
سردار کیومرث عزیزی با اشاره به جرائم استان در ۱۱ ماهه ۹۵ اظهار داشت: در بحث نزاع خوشبختانه امسال بعد از ۴ سال برای نخستین‌بار کاهش داشتیم و نزاع‌های دسته جمعی استان از ۲۴۰ فقره در سال گذشته به ۲۲۹ فقره در سال ۹۵ رسیده که ۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد و در نزاع‌های فردی هم از ۱۸ هزار و ۵۴۶ نفر دستگیر شده در سال قبل به ۱۲ هزار و ۱۳۲ نفر در سال ۹۵ رسیده‌ایم که ۳۵ درصد کاهش داشتیم.
سرقت
وی درخصوص آمار سرقت در استان گفت: در بحث سرقت‌ها نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش داشتیم و در کشفیات سرقت هم ۸۲ درصد سرقت‌های انجام شده را کشف کرده‌ایم، در زمینه سرقت به عنف هم ۳ درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.
فرمانده انتظامی استان مرکزی تاکید کرد: در سرقت احشام افزایش داشتیم و از ۱۲۴ فقره در سال گذشته به ۱۵۴ فقره در سال ۹۵ رسیده‌ایم که نشان از ۲۰ درصد افزایش دارد، در بخش کشفیات سرقت احشام هم از ۷۳ فقره در سال گذشته امسال به ۱۲۸ فقره رسیده‌ایم که بیش از ۷۵ درصد افزایش کشفیات در سرقت احشام داشتیم، در کشف تعداد راس هم در سال گذشته یک‌هزار و ۶۸ راس کشفیات داشتیم که امسال این رقم به یک‌هزار و ۸۲۷ راس رسیده که ۷۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد، افزایش سرقت احشام بیشتر به سهل‌انگاری دامداران و روستائیان برمی‌گردد که لازم است بیشتر مراقب باشند و با احتیاط عمل کنند.
مواد مخدر
سردار عزیزی در ادامه بیان داشت: در موادمخدر تا تاریخ ۱۵ اسفند ۷ هزار و ۱۱۱ کیلوگرم کشفیات داشتیم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که این رقم ۵ هزار و ۴۰۷ کیلوگرم بوده ۳۲ درصد افزایش داشتیم، در حوزه دستگیری اعم از معتاد و خرده‌فروش هم ۱۵ هزار ۹۷۴ نفر دستگیر شدند که سال گذشته این رقم ۱۳ هزار و ۶۵ نفر بوده و ۲۲ درصد افزایش را هم در این حوزه داشته‌ایم.
قاچاق
وی ادامه داد: همچنین ۴۲۸ نفر قاچاقچی عمده دستگیر شده و در زمینه کشف باند و منهدم کردن آن هم ۲۶ باند داشتیم که معادل سال گذشته بوده و تغییر نداشتیم، در زمینه جرائم جعل در پلیس آگاهی در زمینه وقوع و کشف هردو افزایش داشتیم همین‌طور در جرائم کلاهبرداری که در آن هم شاهد افزایش بودیم.
فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: در کشف کالای قاچاق تا تاریخ ۱۵ اسفند ۳۴۲ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد که در این زمینه یک‌هزار و ۲۰۸ پرونده تشکیل شده است، در بحث ریالی کشفیات کالای قاچاق هم ۲۶ درصد افزایش را شاهد بودیم و تعداد پرونده‌های تشکیل شده ۴۹ درصد افزایش یافته، در بحث کالای قاچاق یک‌هزار و ۱۲۷ نفر امسال دستگیر شده‌اند که این آمار در مدت مشابه در سال گذشته ۸۱۵ نفر بوده و ۳۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
مواد محترقه
فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به مواد محترقه گفت: در بحث کشفیات مواد محترقه ۳۴۹ درصد افزایش داشتیم که کشفیات این مواد از ۶۰ هزار و ۸۵ عدد در مدت مشابه در سال گذشته به ۴۰۴ هزار و ۷۶۸ عدد در سال ۹۵ رسیده که این افزایش هم خوب بوده و هم می‌تواند هشدار از وضعیت بد باشد و امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌شود امســـال چهارشنبه‌سوری کم‌خطـری داشته باشیم، متاسفانه سال گذشته در چهارشنبه‌ســوری فــوتی داشتیم.
فضای مجازی
سردار عزیزی بیان کرد: در بحث جرائم سایبری در حوزه پلیس فتا امسال ۳۱۴ پرونده دارای شاکی تشکیل شده که سال گذشته این آمار ۱۹۵ مورد بوده و نشان از افزایش ۶۱ درصدی دارد که هشدار خوبی نیست، در کشف این جرائم هم ۳۶۰ فقره کشفیات داشتیم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۲۴۶ مورد ۴۳ درصد افزایش را شاهد هستیم، درصد کشف وقوع این جرائم هم ۱۱۵ درصد بود که مقدار اضافی آن جرائم مربوط به استان‌های دیگر است که شناسایی شده و به استان‌های مربوطه ارجاع یافته، در رصد و گشت‌های سایبری شاخص کشوری ۸۸ درصد است که استان مرکزی ۲۵ درصد توفیق بیشتری داشته و این جرائم مثل سنوات گذشته بیشتر شامل برداشت غیرمجاز از حساب افراد، حتک حیثیت و نشر اکاذیب و کلاهبرداری در حوزه رایانه‌ای است.
وی ادامه داد: به منظور پیش‌گیری از این جرائم امسال ۱۵۶ مورد کلاس برگزار شده که ۱۴ هزار و ۶۲۰ نفر ساعت آموزش داشتیم، شاید اگر این آموزش‌ها نبود خیلی از این جرائم افزایش می‌یافت، علی‌رغم اینکه ۶۱ درصد افزایش جرم در زمینه جرائم سایبری داشتیم نسبت به نرم کشوری پایین هستیم.
راهنمایی و رانندگی
فرمانده انتظامی استان به حوزه پلیس راهوار هم اشاره داشت، وی گفت: در این مدت ۷۲ نفر بر اثر وقوع حوادث رانندگی درون شهری جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد کاهش تلفات داشتیم.
عزیزی عنوان کرد: در تصادفات برون‌شهری امسال۳۹۵ فوتی داشتیم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که این آمار ۳۷۷ نفر بوده ۵ درصد افزایش داشتیم اما درمجموع یک درصد کاهش تلفات داشتیم که مجموع این تلفات از ۴۷۲ مورد در سال گذشته به ۴۶۷ مورد رسیده است.
وی اضافه کرد: در بخش اعمال قانون هم امسال ۲۰ هزار و ۵۷۶ دستگاه متخلف توقیف شده و این رقم سال گذشته ۲۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه بوده که چهار درصد کاهش داشتیم.
سردار عزیزی اضافه کرد: ۴۰۵ دستگاه خودرو توقیف شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۳۲۷ توقیف انجام شده بود، ۲۴ درصد افزایش توقیف داشتیم، در برخورد با تخلفات و جرائم صنفی هم پلیس امنیت نیروی انتظامی ۳۰۰ مورد برخورد داشته که این آمار در مدت مشابه در سال گذشته ۲۴۰ مورد بوده که نشان از افزایش ۲۵ درصدی تخلفات صنفی دارد.
پلیس ۱۱۰
فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در بحث فوریت‌های پلیس ۱۱۰، ۴۴۵ هزار زنگ‌خور و مراجعه داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴۰۷ هزار و ۴۲۰ مورد، ۶ درصد افزایش داشتیم، در بخش تماس‌های تلفنی که پلیس وارد عمل شده ۲۸۰ هزار و ۱۳۴ مورد عملیات داشتیم که نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش داشتیم. عزیزی عنوان کرد: در رضایتمندی شهروندان از ماموریت پلیس ۱۱۰ از مجموع تماس‌های گرفته شده چهار هزار و ۶۶۵ مورد کنترل شده که ۹۴ درصد آنها از حضور به‌موقع پلیس رضایت داشتند و۶ درصد اعلام نارضایتی کرده بودند.
وی با اشاره به طرح ملی سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: نیروی انتظامی در این زمینه از ۴۹۱ خانواده سرکشی کرده که توانسته رتبه نخست را در اجرای این طرح در استان از آن خود کند، رتبه خوب دیگری که موفق به کسب آن شدیم، کسب رتبه برتر در جمع‌آوری معتاد در سطح کشور است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: نکته مهم اینکه دفتر تحقیقات کاربردی استان صاحب رتبه برتر در کشور شده که بحث چگونگی ارتقاء امنیت و چگونگی مشارکت مردم و غیره را برعهده دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.