خانه » جدیدترین » ستاره های روی میز

ستاره های روی میز

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸  شماره ۱۲۱۴

گفتگو با محمدرضا میرزایی رییس کمیته فوتبال رومیزی استان مرکزی

ستاره های روی میز

فوتبال رومیزی استان مرکزی طی ۴ سال از صفر به قطب فوتبال رومیزی کشور تبدیل شده است

طاهره قهیه ای

فوتبال رومیزی ورزشی است که شاید در نگاه اول نوعی تفریح و سرگرمی به نظر بیاید، ورزشی که کم و بیش از گذشته تا الان در خانواده ها به عنوان بازی و سرگرمی وجود داشته است. اما امروزه این بازی ساده تبدیل به ورزش قهرمانی در سطح دنیا شده که ورزشکاران برای کسب مقام های قهرمانی آن در مراحل مختلف تلاش می کنند، هر چند این رشته ورزشی آن هم در سطح قهرمانی نیازمند فراهم کردن بستر زیرساخت ها و استانداردهایی است که ورزشکار را به خط قهرمانی نزدیکتر می کند.
فوتبال رومیزی استان مرکزی طی ۴ سال فعالیت خود علی رغم تمامی کمبودها و کاستی ها توانسته است به جایگاه خوبی در کشور دست یابد و بازیکنان ملی پوشی را به ورزش فوتبال رومیزی کشور معرفی کند.
در بخش ورزشی روزنامه وقایع استان گفتگویی را با محمدرضا میرزایی رییس کمیته فوتبال رومیز استان مرکزی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.
محمدرضا میرزایی رییس کمیته فوتبال رومیزی استان مرکزی به خبرنگار وقایع گفت: استان مرکزی ۳ ورزشکار در رده سنی جوانان و یک ورزشکار در رده سنی بزرگسالان در تیم های ملی فوتبال رومیزی جمهوری اسلامی ایران دارد.
وی که از ابتدای سال جاری به عنوان سـرپرست تیم های ملی فوتبال دستی ایران انتخاب شده است، افزود: امسال تیم های جانبازان و معلولان و بزرگسالان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جام جهانی اسپانیا شرکت کردند که تیم بزرگسالان ایران موفق به کسب مقام پنجم این مسابقات و قرار گرفتن در بین ۱۴ تیم برتر دنیا شد که یک بازیکن از استان مرکزی این تیم را همراهی می کرد.
میرزایی با اشاره به اینکه از ۵ میز استاندارد جهانی فقط ۳ میز در ایران وجود دارد که یکی از آنها میز شخصی بازیکنی در اراک است، اظهار کرد: در اراک تعداد میزهای فوتبال رومیزی ۳۰ عدد است که از تعداد میزهای کل کشور بیشتر است، همچنین ۵ باشگاه فوتبال رومیزی در اراک در حال فعالیت هستند.
رییس کمیته فوتبال رومیزی استان مرکزی ادامه داد: این باشگاه ها فقط برای تمرین آقایان تایم دارند و به دلیل نداشتن مکان برای تمرین بانوان، میزی را شخصا تهیه کرده و در مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری برای تمرین بانوان در اختیار آنها قرار داده ام.
وی گفت: طی دو سال متوالی تیم کارگری و بانوان استان مرکزی در مسابقات کشوری مقام های دوم و سوم را کسب کردند که این نشان از استعداد و تلاش بانوان در این رشته ورزشی در اراک دارد.
میرزایی بیان کرد: امسال بنابر دلایل شلوغی مسابقات کشوری نتوانستیم کار استعدادیابی را انجام دهیم؛ اما استعدادیابی به طور حتم به عنوان یکی از برنامه های مهم این کمیته در استان مرکزی در تابستان آینده برگزار خواهد شد و کار آموزش را نیز در باشگاه ها انجام خواهیم داد.
رییس کمیته فوتبال رومیزی استان مرکزی افزود: در کشور و استان لیگ مسابقات فوتبال رومیزی برگزار می شود که این لیگ در کشور برای چهارمین سال و در استان برای پنجمین سال است که برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در کشور سه باشگاه آسیا، المپیک ۹۰ و پرسین پلاس از اراک در لیگ کشوری با تیم های ۶ نفره و یک باشگاه هم در لیگ دسته اول کشور حضور دارند که مجموعا ۳۰ بازیکن فوتبال رومیزی از استان مرکزی در لیگ های کشوری و در بین ۴۰ یا ۵۰ بازیکن دارای رنکینگ بازی می کنند.
میرزایی ادامه داد: فوتبال رومیزی استان مرکزی طی ۴ سال از صفر به قطب فوتبال رومیزی کشور تبدیل شد و این موضوع حمایت بیشتر مسئولان را از این تیم می طلبد.
وی گفت: در بخش حمایت از ورزش در کل ضعف داریم و صنایع خصوصی و شرکت ها هیچ حمایتی از ورزش استان نمی کنند که فوتبال رومیزی نیز از این بی مهری بی نصیب نمانده است.
رییس کمیته فوتبال رومیزی استان مرکزی در پایان یادآور شد: صنایع و شرکت های خصـــوصی باید در ورزش سرمایه گذاری کنند و بدانند این سرمایه گذاری واقعی است و در واقع هزینه نیست؛ چرا که بازگشت این سرمایه با کسب مقام ها و مدال های رنگارنگ در میادین بین المللی سرافرازی نام استان و جمهوری اسلامی ایران را به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.