خانه » جدیدترین » ستاره در زمین

ستاره در زمین

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸   شماره ۱۱۹۷

گفتگوی وقایع استان با مهدی عباسی بازیکن جوان و خوش آتیه اراکی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشور

ستاره در زمین

طاهره قهیه ای

ورزش جانبازان و معلولان از ویژگی و حساسیت های خاص خودش برخوردار است، این ورزش همیشه در کشور ما توانسته بواسطه درخشش ورزشکاران و قهرمانان مستعدش افتخارآفرینی های بیشماری را برای ایران اسلامی رقم بزند. استان مرکزی و کلانشهر اراک نیز با بهره گرفتن از وجود قهرمانان و ورزشکاران مستعد جانبازان و معلولان و بواسطه حضور و درخشش این عزیزان در مجامع مختلف بین المللی افتخاراتی را برای کشور به ارمغان آورده است.
حضور تیم ملی بسکتبال با ویلچر جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا، اقیانوسیه تایلند ۲۰۱۹ و کسب مقام سومی در این دوره از مسابقات با حضور سه ورزشکار از اراک با نام های مرتضی عابدی، حسن سیاری و مهدی عباسی و کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از افتخارات ورزش جانبازان و معلولان کشور و استان مرکزی است. به همین مناسبت گفتگویی را با مهدی عباسی بازیکن جوان و خوش آتیه اراکی تیم ملی بسکتبال با ویلچر انجام دادیم که در ادامه می خوانید.
مهدی عباسی متولد سال ۸۱ در اراک است که از سال ۹۱ و از طریق معلم ورزش مدرسه اش با این رشته آشنا شد و به مدت۷ سال است که در بسکتبال با ویلچر فعالیت می کند. مهدی عباسی جوان‌ترین و خوش تکنیک‌ترین بازیکن تیم ملی بسکتبال با ویلچر است و همواره در بازی ها همچون ستاره ای در زمین بسکتبال درخشیده است.
عباسی به خبرنگار وقایع گفت: از ۷ سال فعالیتش، دو سال را به صورت آماتور و ۵ سال را بـه صورت حرفه ای کار کرده ام و ۳ سال است که در تیم ملی جوانان بازی می کنم و در این مدت توانسته ام در مسابقات جوانان قهرمانی آسیا در تایلند سال ۲۰۱۷ به همراه تیم ملی مقام قهرمانی آن دوره از مسابقات را کسب کنم.
وی افزود: امسال و در اولین حضورم در تیم ملی بزرگسالان به همراه این تیم در رقابت های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا، اقیانوسیه تایلند ۲۰۱۹ موفق به کسب مقام سومی این دوره از مسابقات شدیم و با کسب این رتبه، سهمیه پارالمپیک۲۰۲۰ توکیو را نیز کسب کردیم.
عباسی با بیان اینکه هم اکنون در سوپرلیگ و برای تیم ایثار شیمیدر قم بازی می کنم، ابراز کرد: سوپر لیگ بسکتبال با ویلچر حدود دو هفته دیگر آغـــاز می شود و تمام سعی و تلاشم را برای حضوری خوب و قدرتمند به همراه تیم ایثار شیمیدر قم در رقابت های سوپرلیگ خواهم کرد تا با درخشش در این رقابت ها به جایگاه خوبی در سوپرلیگ دست یابیم.
این قهرمان بسکتبال با ویلچر ادامه داد: بعد از اتمام سوپرلیگ، تمام سعی و تلاشم را معطوف به حضور در تیم ملی و آماده شدن برای حضوری خوب در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ خواهم کرد تا با حضوری قدرتمند در این مسابقات شرکت کنیم و بتوانیم برای ایران عزیزمان افتخارآفرینی کنیم.
عباسی اظهار کرد: بسکتبال با ویلچر رشته مهیج و جذابی است که به هیچ عنوان نمی خواهم آن را کنار بگذارم؛ چرا که این رشته ترکیبی از قدرت ذهن و جسم است و کوچک ترین دروازه و بزرگ ترین توپ را دارد و به خاطر همین ویژگی ها است که مجذوب آن شدم.
وی در خصوص سختی های ورزش جانبازان و معلولان گفت: ورزش جانبازان و معلولان یکی از پرخرج ترین ورزش هایی است که انجام می شود، به طور مثال یک توپ بسکتبال حدود ۲ میلیون تومان و یک ویلچر حدود ۷۰ میلیون تومان هزینه دارد که واقعا تامین هزینه های ویلچر از توان ورزشکاران خارج است و باشگاه ها هم نمی توانند در این حد هزینه کنند و گاهی کمک هایی برای تعمیر ویلچر می کنند که این برای ورزشکارانی مثل من که تنها راه درآمدم از ورزش کردن است بسیار سخت و دشوار است.
عباسی با بیان اینکه ورزش بسکتبال با ویلچر را دوست دارم و با تشکر از کسانی که وی را در راه کسب این قهرمانی ها همراهی کرده اند، ابراز کرد: رشته بسکتبال با ویلچر و به طور کلی ورزش جانبازان و معلولان نیازمند حمایت های بیشتری است تا بتواند افتخارات بیشتری را برای کشور به ارمغان بیاورد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.