خانه » جدیدترین » زنده باد حقیقت

زنده باد حقیقت

یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ شماره ۱۰۹۳

زنده باد حقیقت

عباس لعل بار.سردبیر

هر چه به ایام انتخابات نزدیک تر می شویم بر حجم اخبار و شایعات دروغ افزوده خواهد شد. در این میان هستند رسانه های زیادی که بـه قصد رسیدن به اهدافی کـه توسط اتاق های فکرشان مشخص شده دست به هر بی اخلاقی می زنند. به تازگی خبرهایی از حضور برخی افراد در انتخابات مجلس به ویژه در حوزه انتخابیه اراک منتشر شد که توسط این افراد تکذیب گردید. یکی از آنها سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی بود؛ وی که چندین بار اعلام کرده بود قصد شرکت در انتخابات مجلس را ندارد باز هم مورد حمله یک جریان خاص سیاسی که به کاسبان اصلاحات شهره هستند قرار گرفت. کاسبان با نیت به هم ریختن فضای سیاسی استان و گل آلود نمودن این فضا قصد صید ماهی داشتند که البته با زیرکی آقازاده این حمله توسط وی خنثی شد. آقازاده درباره این شایعه بیان داشت که برنامه ای برای ورود به انتخابات مجلس ندارم، اما متاسفانه برخی عامدانه و از روی غرض این مسئله را شایعه کردند و عده ای نیز در این خصوص از بنده سوال می کردند، در حالی که از سه ماه پیش عدم حضورم در انتخابات مجلس را اعلام کرده بودم. وی با ابراز تاسف از شایعه پراکنی های این افراد افزود: متاسفم که بگویم عده ای به قصد تشویش اذهان و با دلایل سیاسی سعی بر انحراف افکار عمومی دارند. رومن رولان نویسنده فرانسوی جایی می نویسد: «حقیقت را گرامی بشمارید و حقیقت بین باشید.» این سخن وی این روزها کاربرد بسیاری برای ما دارد. هم برای کسانی که کارشان انتشار خبر است و هم برای سایر مردمی که به دنبال اخبار هستند. رولان همچنین معتقد است: «در هر گوشه از جهان که حقیقت عزیز و محترم نباشد، در آنجا وجدان نیست، فداکاری نیست، نجابت و شرافت نیست. پس بیایید تا دوستدار حقیقت باشیم.» اگر مردم خبرهای دروغ و شایعات را پس بزنند بی شک کاسبان هم دیگری جایی برای فروش این خبرهای کذب شان ندارند چرا که وقتی خریداری برای چیزی نباشد تولید کنندگان از تـولید آن کالا دست می کشند، دروغ هم شبیه یک کالاست. کاری کنیم کاسبان دکان دروغ گویی شان را برچینند.

۱ دیدگاه

  1. سلام بر سرکار خانم یوسفی و جناب آقای لعل

    از مطلب شما سپاسگزارم و چند نکته دارم:
    ۱- آیا نشریه شما صدای اصولگرایان استان است ؟ اگر پاسختان منفی است، مقاله شما این را نمی گوید ، برای تعادل باید شایعه جناح اصولگرا را در باره یک کاندیدای رقیب هم می نوشتید تا ترازوی قلمتان لب به لب بایستد.
    ۲- از اینکه “رسانه های زیادی” بی اخلاقی می کنند یاد کرده‌اید اما در ادامه مشخص کرده اید “کاسبان اصلاحات” این اشاره به فرد و حزب است نه رسانه
    ۳- نمودن به معنای نشان داده است آب را گل آلود نمی نمایند ، گل آلود می کنند.
    ۴- ورود آقازاده چه تاثیری در انتخابات استانتان دارد که شایعه ورودش، تشویش اذهان با دلایل سیاسی سعی بر انحراف افکار عمومی خوانده شده؟ آیا واقعا همه مخاطبان شما فهمیده اند که شما چه می خواستید بگوئید؟ آیا آنان علم غیب دارند؟ آیا همه هر روز و بدون انقطاع دارند فضای انتخابات استان را رصد می کنند ؟ آیا دغدغه آنان انتخابات مجلس است؟

    جسارت کوچکتان را ببخشید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.