خانه » جدیدترین » «زاپاتا» پا به توپ می شود

«زاپاتا» پا به توپ می شود

دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱  شماره ۱۶۰۰

نخستین حضورزاپاتا در ترکیب آلومینیوم
تیم آلومینیوم اراک در دیداری دوستانه ای که در استادیوم تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد موفق شد تیم مس رفسنجان را با نتیجه ۵-۲ شکست دهد. در این بازی یک ضربه پنالتی هم به سود تیم آلومینیوم اراک از دست رفت. ثبت چنین نتیجه ای از سوی تیم مس رفسنجان با هدایت محمـــد ربیعی خیــلی شگفت انگیز و دور از انتظار نبود به این خاطر که پیش تر هم بازی های تهاجمی و نتایج پر گلی از سوی تیم مس رفسنجان دیده بودیم و حتی در برخی از بازی ها برتری به تیم حریف می رسید. واقعیت این است که بازی تهاجمی تیم مس تیم های حریف را هم به این شکل از بازی ترغیب می کند و گاهی طبیعی است تیم حریف در استفاده از موقعیت ها بهتر عمل کند و به برتری برسد.
فصل گذشته مس رفسنجان بعد از پرسپولیس که ۴۴ گل به ثمر رساند و سپاهان که زننده ۴۳ گل در بازی های لیگ برتر بود به همراه استقلال با ۳۹ گل زده تهاجمی ترین تیم لیگ برتر شناخته می شد.
پیش از آغاز این دیدار حامد لک، فرشید باقری و گادوین منشا با سید مهدی رحمتی دیدار و خوش و بش کردند. همچنین محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان با سیدمهدی رحمتی، محمد نوازی، وحید فاضلی و اشکان نامداری، دیدار کرد و به آن‌ها خوش آمد گفت.
فراز امامعلی دروازه آلومینیوم را با گلی زود هنگام در نیمه اول باز کرد. در ادامه اسماعیل شریفات گل تساوی را از روی نقطه پنالتی برای شاگردان رحمتی به ثمر رساند. پس از این یک پنالتی نیز به سود مس رفسنجان اعلام شد تا گل دوم این تیم توسط قائم اسلامی‌خواه با ضربه چیپ ثبت شود.
خطای روی اسماعیل شریفات در محوطه جریمه مس رفسنجان پنالتی دیگری را برای آلومینیوم اراک به همراه داشت اما ضربه چیپ میلاد فخرالدینی توسط داود نوشی صوفیانی مهار شد. به این ترتیب نیمه اول با نتیجه ۲ بر یک به سود مس رفسنجان به پایان رسید.
در اواخر نیمه اول صحبت‌های میلاد فخرالدینی خطاب به محمد ربیعی، باعث مشاجره لفظی این بازیکن با اعضای کادرفنی مس رفسنجان شد و بازی را برای دقایقی متوقف کرد اما این غائله با دخالت دیگر بازیکنان و کادرفنی آلومینیوم به پایان رسید.
در نیمه دوم امید لطیفی یک بار دیگر دروازه آلومینیوم را باز کرد تا نتیجه ۳ بر یک به سود شاگردان ربیعی شود‌ اما رضا جبیره در ادامه یکی از گل‌های خورده را برای آلومینیوم جبران کرد. با اینحال امید لطیفی گل چهارم را نیز وارد دروازه شاگردان رحمتی کرد تا نتیحه ۴ بر ۲ شود. فرشید باقری اواخر نیمه دوم باز هم دروازه آلومینیوم را باز کرد تا بازی با نتیجه ۵ بر ۲ به پایان برسد.
هانسل زاپاتا بازیکن کلمبیایی آلومینیوم اراک در نیمه دوم به جای اسماعیل شریفات وارد زمین شد. جفرسون باهیا مدافع برزیلی مس رفسنجان نیز در نیمه دوم‌ برای این تیم بازی‌کرد.
در اواسط نیمه دوم، وحید محمدزاده مدافع آلومینیوم به دلیل اعتراض به تصمیم داور با کارت قرمز مستقیم اخراج شد اما با وساطت محمد ربیعی و درخواست او از داور، به زمین برگشت.
اواخر نیمه دوم بازیکنان اصلی مس رفسنجان مانند شیمبا، منشا، شاهین توکلی، فرشید باقری، رامتین سلیمان زاده و حامد لک وارد زمین شدند.
نقی ناییجی رئیس هیات مدیره و محمد رجاییان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک تماشاگر این دیدار بودند. علی علیزاده معاون باشگاه مس رفسنجان نیز در ورزشگاه دانشکده تربیت بدنی حاضر شد.

وحید فاضلی: نتیجه مهم نیست، به جوانان بازی دادیم
مربی تیم فوتبال آلومینیوم بار دیگر از مسئولان فدراسیون فوتبال خواست تا تکنولوژی VAR را وارد فوتبال کنند. وحید فاضلی، مربی تیم فوتبال آلومینیوم بعد از شکست این تیم در بازی دوستانه برابر مس رفسنجان در برابر خبرنگاران حاضر شد و به سئوالات جواب داد که در ادامه این پرسش و پاسخ‌ها را می‌خوانید؛
بازی پرفشاری را پشت سر گذاشتید.
– این بازی نهمین بازی دوستانه ما از زمان تدوین پلن تمرینی‌مان بود و چهارمین مسابقه در پنج روز گذشته. طبق برنامه‌ریزی که داشتیم نتیجه برای ما مهم نبود و سعی کردیم تاکتیک‌های مختلف، پلن‌های مختلف و نفرات مختلف را تست می‌کنیم که ان‌شاءالله با بیشترین هماهنگی وارد مسابقات نشویم. نه برد در این مسابقات برای ما مهم بود و نه باخت. به دنبال اهداف‌مان بودیم و حتی امروز سه نفر از بازیکنان جوانان را هم بازی دادیم چون ما ترکیب تیم‌مان را به دو قسمت تقسیم کردیم که یک ترکیب دیروز برابر گل‌گهر بازی کرد و یک ترکیب هم امروز با توجه به کسالت سه تن از بازیکنان، در برابر تیم مس به میدان رفتند که به احترام این تیم و سایر بازیکنان خودمان بود که نخواهیم بازی را کنسل کنیم. از تیم مس هم تشکر می‌کنیم که در راه آماده‌سازی به ما کمک کردند.
چه شد که به سراغ بازیکنی کلمبیایی رفتید؟
– شاید بالای ۱۰۰ بازیکن و تمام دقایق بازی‌های آنها را دیدیم که تصمیم گرفتیم زاپاتا را که فصل گذشته در لیگ برتر کرواسی ۲۸ بازی انجام داده بود؛ جذب کنیم. پیش از این هم در یک تیم در کشور مولداوی بازی کرده و با توجه به توانایی‌ بازی در پست وینگر و مهاجم او را جذب کردیم و عملکردش را هم با توجه به اینکه تنها ۴۸ ساعت از حضورش در ایران می‌گذشت دیدید. خداراشکر که با وجود فشار این چند روز بازیکنان‌مان سالم هستند و در ادامه کار جوری برنامه‌ریزی می‌کنیم که بازیکنان یک بدن فِرش داشته باشند.
درحالی‌که بازی دوستانه بود شاهد درگیری بین بازیکنان بودیم. با توجه به حساسیت لیگ در فصل جام جهانی فکر می‌کنید این اتفاقات به لیگ کشیده شود؟
– نه این اتفاقات طبیعی است؛ بازیکنان در فشار هستند و به لحاظ فیزیولوژیکی اعصابشان ضعیف می‌شود ضمن این که داور مسابقه هم در سطح این بازی نبود و باعث تنش شده بود. قطعا بازیکنان را درک می‌کنیم و در لیگ شاهد این مسائل نخواهیم بود.
اولین تقابل شما با تیم هوادار است و دیدار با ساکت الهامی!
– باور کنید قرعه برای ما مهم نبود و در تمرین بودیم و حتی آنلاین هم چک نکردیم چون برای ما یک شروع قدرتمند مهم است. قرعه ما هم بینابینی بود چون با تیم‌های قوی هم برخورد کردیم و شاید هم در بعضی از بازی‌ها شرایط به نفع ما شود. در مورد حواشیِ بازی قبل هم صحبت خاصی ندارم، آنچه که پیش می‌آید درون زمین است و دوست داریم به همه احترام بگذاریم و حتی در تنش‌ها هم هر دوطرف عذرخواهی کردیم.
در مورد داوری صحبت کردید. نبودن VAR را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
– واقعا اگر بخواهیم در مسیر حرفه‌ای قرار بگیریم اولین لازمه، ورود VAR است. از طرف دیگر مسائلی که به سلامت جامعه داوری آسیب می‌زند هم برطرف می‌شود. خواهش می‌کنیم حتی اگر لازم است تیم‌ها هزینه کنند برای آوردن VAR. امیدوارم این مشکل به‌صورت فوری حل شود چون دلایل بسیار زیادی برای آوردن این تکنولوژی وجود دارد.

مدیرعامل آلومینیوم: بازیکن خارجی جذب کردیم که سقف را رعایت کنیم
محمد رجائیان مدیرعامل آلومینیوم اراک در حاشیه دیدار تدارکاتی این تیم مقابل مس رفسنجان اظهار کرد: تیم ما فصل را خوب شروع کرده و بدنسازی‌های به موقعی داشته است. ما دو اردو در تهران داشتیم و چهار بازی تدارکاتی انجام دادیم. نتایج بازی‌های تدارکاتی برای ما اهمیتی ندارد و به همین خاطر هم رحمتی از ظرفیت تمام بچه‌ها استفاده می‌کند. لیگ سختی است؛‌ زد و خرد‌ها در بازی‌های تدارکاتی نشان می‌دهد لیگ فشردگی داریم و همه دنبال موفقیت هستند. امیدوارم فصل خوبی را با آلومینیوم برای شادی مردم اراک رقم بزنیم.
وی در مورد وضعیت ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک و اینکه آیا این استادیوم به شروع مسابقات لیگ برتر می‌رسد، گفت: اصلاً برای ما پلن «ب» وجود ندارد. ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا این استادیوم به شروع لیگ برسد؛ چون فلسفه وجود تیم آلومینیوم این است که مردم اراک از ظرفیت و شور و نشاط این مسابقات استفاده کنند. اینکه ما استادیوم دیگری را معرفی کنیم مخالف منشور هیات مدیره است. یک تعداد نیرو از داخل باشگاه در استادیوم قرار دادیم و علیرغم اینکه هنوز استادیوم به صورت رسمی به ما واگذار نشده اما مجوز گرفتیم و کار خوب پیش می‌رود. هر روز گزارش را به سهیل مهدی ارائه می‌دهیم. عمده کارها انجام شده و چند مورد دیگر وجود دارد که می‌تواند به زیباسازی اراک کمک کند که قصد داریم آن‌ها را در تعطیلات انجام دهیم.
مدیرعامل تیم آلومینیوم در خصوص مشکلات ورزشگاه امام خمینی (ره) تصریح کرد: عرض و طول زمین با هم همخوانی نداشت که این موضوع انجام شده است. مشکل نور هم وجود دارد که شرکتش انتخاب شده و قول‌های مساعدی داده شده تا استادیوم آماده بهره برداری شود.
رجائیان درباره بازیکن کلمبیایی جدید تیم آلومینیوم و اینکه آیا سقف قرارداد برای این بازیکن رعایت شده است یا خیر؟ عنوان کرد: ما این بازیکنان را جذب کردیم که سقف قرارداد را رعایت کنیم. بازیکنان ایرانی گران‌تر بودند. سقف قرارداد یک شوی تلویزیونی است تا دوستانی که مدعی اصلاح امور هستند اصلاً به این موضوعات توجه نمی‌کنند. اگر ما به سمت بازیکنان خارجی رفتیم به این دلیل است که آن‌‌ها رفتار حرفه‌ای‌تری در بحث قرارداد و رقم آن دارند. بازیکنان خارجی ما از سقف قرارداد ما پایین‌تر هستند، با وجود اینکه کیفیت آنها را بررسی کردیم.
وی در پایان یادآور شد: یک بازیکن دیگر را در حال جذب کردیم که در تیم ملی سودان بازی کرده و در لیگ برتر استرالیا بازی می‌کند. آن بازیکن هم یک وینگر گلزن است. بازیکن خارجی با آن کیفیت و رقم خوب است ولی اینکه اینجا کیفیتش را نشان دهد مثل یک هندوانه در بسته است و ان‌شاءالله اینجا هم برای ما خوش‌یمن باشد.

دیدار با سپاهان
تیم آلومینیوم اراک در ادامه برنامه‌های آماده سازی پیش فصل لیگ بیست و دوم، یک اردوی فشرده را در تهران پشت سر گذاشت و ۴ بازی تدارکاتی مقابل تیم‌های پیکان، مس کرمان، گل گهر سیرجان و مس رفسنجان را برگزار کرد. شاگردان مهدی رحمتی پس از انجام آخرین دیدار، دو روز استراحت را در برنامه خود دارند و سپس تمریناتشان را در اراک از سر می‌گیرند.
بر این اساس و با تصمیم کادرفنی، تمرینات تیم اراکی از روز چهارشنبه پیگیری خواهد شد. بازیکنان آلومینیوم قرار است طبق برنامه روز پنجشنبه راهی اصفهان شوند تا یک بازی تدارکاتی را مقابل سپاهان پشت سر بگذارند. دیدار دوستانه آلومینیوم مقابل شاگردان ژوزه مورایس، روز جمعه چهاردهم مرداد برگزار خواهد شد.

وینگر سودانی در راه آلومینیوم اراک
تیم فوتبال آلومینیوم اراک برای تقویت تیم خود به دنبال جذب یک وینگر سودانی است. گفته می‌شود این بازیکن سودانی سابق حضور در لیگ برتر استرالیا را هم در کارنامه دارد. محمد رجائیان، مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک این خبر را تایید کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.