خانه » اخبار » رونق بخش مسکن، رونق تولید و صنعت را به همراه دارد

رونق بخش مسکن، رونق تولید و صنعت را به همراه دارد

یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸  شماره ۱۱۳۳

دکتر علی اکبرکریمی نماینده اراک،خنداب و کمیجان در مجلس:

رونق بخش مسکن، رونق تولید و صنعت را به همراه دارد

دکترکریمی، نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در اولین همایش فعالان ساختمان گفت: اولین همایش فعالان ساختمان عرصه ساخت و ساز ساختمان فرصت مغتنمی برای فعالان این عرصه است که دور هم جمع شوند و برنامه منسجمی را برای صنعت ساختمان شهر و استان مان تبیین کنند.
وی افزود: اگر چه در عرصه ساختمان دستگاه های مختلفی همچون شهرداری ها، ساختمان نظام مهندس، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و مجموعه های دیگری نیز دخیل هستند اما اینکه خود فعالان عرصه مسکن و ساختمان در قالب یک مجموعه سازماندهی شوند کار ارزنده ای است.
کریمی با بیان اینکه فعالان این عرصه قطعا اشتراکات و منافع صنفی دارند که بــا در کنار هم بودن جدی تر می توانند این مطالبات را دنبال کنند، ابراز کرد: در حال حاضر شرایط مسکن و ساختمان در عرصه ملی مطلوب نسیت و رکودی که در خیلی از رشته های صنعتی و تولیدی حاکم است به بخش مسکن نیز سرایت کرده و این در حالی است که بخش مسکن از بخش های پیش راه در اقتصاد ما است و رونق بخش مسکن و فعال شدن پروژه ها در این بخش می تواند باعث تحرک ده ها و شاید صدها رشته صنعتی و تولیدی شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی چند سال گذشته هیچ طرح اساسی و جان داری در عرصه مسکن در کشور نداشتیم و در مطالعات بدست آمده حدود ۲۰۰رشته صنعتی را ذکر کردند که به مسکن و ساختمان وابسته است و از طرفی که کشور با بیکاری گسترده مواجه است بخش مسکن می تواند در سریعترین زمان و کمترین هزینه اشتغال آفرین باشد.
کریمی با اشاره به اینکه هر پروژه ساختمانی که استارت بخورد می تواند ده ها فرصت شغلی را ایجاد کند، ادامه داد: وزیر جدید با تاکید بر بازسازی بافت های فرسوده، می خواهد طرح رونق در بخش مسکن را به جریان بیندازد که اعتبارات خوبی را در وزارتخانه و در بودجه سالانه برای آن دیده شده است.
وی اظهار داشت: فعالان عرصه ساختمان و مسکن نباید منتظر تصمیمات دولت باشند اگر چه دولت سیاستگذار و بسترساز است و خیلی وقت ها با سیاست های دولت است که کار این افراد کم یا زیاد می شود اما شما هم اگر همت کنید می توانید این راه را باز کنید.
کریمی افزود: در استان مرکزی و اراک وضعیت بسیار نابسامانی در بخش مسکن و ساختمان داریم طی دو دهه گذشته ما همواره جز ۵ استان گران قیمت مسکن بودیم، در شهر اراک در قالب طرح های تفصیلی و جامع گذشته سالها است که فرصت تنفس در بخش مسکن و ساختمان از مردم این شهر گرفته شده است و ما کم نداریم مناطقی در بخش هایی از شهر اراک که یا در خارج از محدوده بودند می توانستند براحتی بیایند داخل محدوده و یا داخل محدوده بودند، نمونه آن منطقه موسوم به ۹۰هکتاری است که سالهاست داخل محدوده است اما همتی برای تبدیل آن به سایت مسکن صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: اینها زمینه فعالیت شما فعالان عرصه مسکن و ساختمان است که می تواند باعث فعال شدن شرکت ها و کارگاه های شما شود و برای مردم هم منفعت افزایش عرضه مسکن را داشته باشد.
نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با شوکی که از سال گذشته به قیمت مسکن بویژه در شهرهای بزرگ وارد شد قیمت مسکن در اراک نیز چند برابر شده است و این شاید به لحاظ ارزش ریالی رشد دهنده باشد؛ اما باعث کاهش تقاضا می شود و خیلی از مردم برای خانه دار شدن مایوس اند.اینکه هر فردی می خواهد خانه دار شود به مهاجران یا امیرکبیر برود درست نیست و باید زمینه رشد و توسعه برای شهر و انبوه سازی مسکن با همت شما انجام شود.
وی ادامه داد: ما ظرفیت های تخصصی مالی مهندسی بسیار خوب در انبوه سازان و پیمانکاران داریم که باید به این ظرفیت ها توجه شود، ضمن اینکه هنوز برج های ۲۰ و یا ۳۰ طبقه در اراک نداریم و جا دارد ساختمان های بلند مرتبه ای که از ویژگی های معماری و کیفی برخوردار باشند به همت شما در اراک شکل بگیرد.
کریمی اظهار داشت: اولویتهای زمین مانده ای در شهر وجود دارد که به آنها توجهی نمی شود با رعایت چهارچوب های معماری ایرانی اسلامی باید به آنها توجه شود ضمن اینکه در اراک بر بازسازی بافتهای فرسوده نیز تاکید داریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.