خانه » جدیدترین » رضایتمندی ۸۷ درصدی بیماران از خدمات بیمارستان قدس در سال ۹۷

رضایتمندی ۸۷ درصدی بیماران از خدمات بیمارستان قدس در سال ۹۷

دوشنبه ۱۶ اردی بهشت ۱۳۹۸   شماره ۱۰۷۸

رییس بیمارستان قدس اراک در نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد:

رضایتمندی ۸۷ درصدی بیماران از خدمات بیمارستان قدس در سال ۹۷

به مناسبت چهل و هشت سالگی افتتاح بیمارستان قدس در اراک اعضای هیات مدیره ومدیران این بیمارستان نشست خبری را با حضور اصحاب رسانه برگزار کردند. در این نشست رییس بیمارستان قدس اراک بیان داشت: رضایتمندی بیماران از خدمات ارائه شده در بیمارستان قدس در سال گذشته ۸۷ درصد ارزیابی شد.
دکتر مظفری با اشاره به عملکرد ۱۰ ساله این مرکز درمانی در بازه زمانی سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۷ بیان کرد: این مرکز درمانی در بهار ۱۳۵۱ فعالیت خود را آغاز کرد و در عمر ۴۸ ساله خود خدمات بسیاری را ارائه کرده است به طوری که در طول دفاع مقدس یکی از اصلی ترین مراکز درمانی مجروحان جنگ بود.
وی اظهار کرد: این مرکز درمانی در طول ۱۰ سال اخیر ۷۳۴ هزار و ۵۱۳ مراجعه کننده در بخش پاراکلینیک داشته است که تنها ۱۰۵ هزار ۷۸ نفر در سال ۱۳۹۷ مراجعه کرده اند که در مقایسه با سال ۸۸، ۱۲۴ درصد رشد مراجعه کننده در این مرکز درمانی گزارش شده است.
مظفری با اشاره به انجام ۶ هزار و ۹۵۰ زایمان طبیعی در بازه زمانی مذکور گفت: در سال گذشته ۹۶۸ مورد زایمان طبیعی در این مجموعه انجام شد که نسبت به سال ۸۸، ۱۰۳ درصد رشد داشته و در بحث زایمان سزارین نیز طی ۱۰ ساله اخیر ۲۳ هزار و ۱۱۹ زایمان انجام شده است که هزار و ۸۲۲ مورد مربوط به سال ۹۷ است و رشد ۹ درصدی نسبت به سال ۸۸ گزارش شده است.
وی با اشاره به انجام زایمان طبیعی بدون درد به روش اپیدورال طی ۴ سال اخیر افزود: از سال ۹۴ تاکنون هزار و ۸۱۱ مورد زایمان به این روش انجام شده است که تنها ۵۲۵ مورد در سال ۹۷ انجام گرفت نسبت به سال ۹۴ رشدی معادل ۸۰ درصد حاصل شده است و در این راستا جز ۳ مرکز برتر کشور قلمداد می شود.
رییس بیمارستان قدس اراک تعداد ویزیت اورژانس انجام شده طی ۱۰ ساله اخیر را ۳۳۸ هزار و ۸۱۳ مورد عنوان کرد و گفت: ۴۳ هزار و ۳۱۲ ویزیت در سال گذشته انجام شد که بر همین اساس رشد ۴۳ درصدی در سال ۹۷ نسبت به سال ۸۸ به دست آمده است، علاوه بر این تعداد بستری بیماران در دهه اخیر ۱۷۵ هزار و ۹۸۳ مورد بوده است که بستری در سال ۹۷ نسبت به ۸۸ رشد ۵۰ درصد را نشان می دهد.


وی اضافه کرد: در طول ۱۰ سال اخیر ۱۰۲ هزار و ۱۲ مورد جراحی انجام شده که ۱۱ هزار و ۸۶۶ مورد آن در سال ۹۷ انجام شد که نسبت به سال ۸۸ رشد ۵۵ درصد را داشته است.
مظفری با اشاره به رشد ۱۰۲ درصدی تخت روز اشغالی بیمارستان در سال ۹۷ نسبت به سال ۸۸ گفت: در طول ۱۰ سال اخیر اشغال تخت بیمارستان ۶۴ درصد بوده است در حالی که در سال گذشته ۸۶٫۵ درصد اشغال تخت ثبت رسید که نسبت به سال ۸۸ رشد ۳۹٫۵ درصدی را نشان می دهد.
وی در خصوص تغییرات انجام شده طی ۱۰ سال اخیر در بیمارستان بیان کرد: بیمارستان از سال ۹۲ تاکنون به صورت مستمر موفق به دریافت درجه یک اعتباربخشی شد، تعداد اتاق های عمل از ۴ اتاق به ۸ اتاق فعال افزایش یافته است و این امر باعث شده است که ماهانه هزار مورد جراحی انجام گیرد، همچنین بیمارستان در انجام جراحی های نادر همچون جراحی اسلیو(کوچک سازی معده)نیز پیشرو است.
مظفری با اشاره به راه اندازی بخش آنژیوگرافی از سال ۹۳ در بیمارستان و انجام ۵ هزار و ۹۰۲ مورد آنژیوگرافی تاکنون که یکی از بزرگترین بخش های آنژیوگرافی کشور قلمداد می شود، افزود: در طول سال های اخیر ۹ بخش بستری بیمارستان به ۱۳ بخش افزایش یافته است و در حال حاضر ۱۷۹ تخت فعال مشغول خدمات رسانی به بیماران است که در اواسط هفته فصل بهار و تابستان ضریب اشغال بیمارستان و تخت ها به ۱۰۰ درصد میرسد.
وی با اشاره به تجهیز بیمارستان به دستگاه های تخصصی پیشرفته همچون ام آر آی، سی تی اسکن، ماموگرافی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی و برونکوسکوپی بیان کرد: بیمارستان برای کودکان و یا افراد مبتلا به فوبیا، ام آر آی را در قالب بیهوشی انجام می دهد که در این راستا ۶۷ مورد ام آر آی تحت بیهوشی در سال گذشته انجام داده است.
رییس بیمارستان قدس اراک انجام دندانپزشکی کودکان زیر ۵ سال تحت بیهوشی به تعداد ۸۲۵ مورد از سال ۹۲ تاکنون، راه اندازی واحد ادمیت مامایی در بخش اورژانس از ابتدای بهمن ۹۶ و انجام هشت هزار و ۶۱۸ مورد ویزیت مامایی تاکنون، مشارکت بیمارستان و حضور فعال در حوزه های اجتماعی بدون در نظر گرفتن انتفاع مالی همچون حمایت از بیماران خاص، همکاری با مرکز اوتیسم، کمک به کمیته امداد، کمک به زلزله زدگان و کمک به سیل زدگان به میزان ۳۹ میلیون تومان در دو نوبت و کمک به تجهیز یکی از موکب های اربعین حسینی و شروع فعالیت در حوزه سالمندی به عنوان بیمارستان پایلوت از ابتدای مهر ۹۷ و شروع فرآیند ارائه خدمات مشاوره ای به این دسته از بیماران از اسفندماه ۹۷ و انجام تعداد ۷۵ مورد مشاوره تاکنون انجام ۱۵ مورد خدمات پس از ترخیص همچون راه اندازی بیمار سالمند، حمام، پانسمان، زخم بستر و مشاوره آلزایمر را از دیگر اقدامات انجام شده در بیمارستان طی ۱۰ سال اخیر عنوان کرد.
وی در خصوص اقداماتی که در سال ۹۸ در دستور کار بیمارستان قرار دارد، بیان داشت: بیمارستان به دنبال اخذ مجوز گردشگری سلامت و ارائه خدمات درمانی به بیمارانی خارج از کشور از جمله حوزه خلیج فارس و عراق است. دکتر مظفری افزود: ما همواره حضور فعالی در نمایشگاه های حوزه سلامت داشته ایم و در سال های پیش نیز همایش های زایمان طبیعی را برگزار نموده ایم.
رییس بیمارستان قدس تاکید داشت که بیمارستان قدس موفق به کسب رتبه دوم کشوری در جشنواره ارتقاء زایمان طبیعی و انجام زایمان بی درد در سال ۹۵ شده است. وی در ادامه اظهار داشت: در طرح استحمام بیماران از آبانماه ۹۴ تا پایان ۹۷ حدود ۵ هزار و ۵۰۰ بیمار که بیش از سه روز در بیمارستان بستری بودند، استحمام شدند.
مظفری با اشاره به مطالبات بیمه ای بیمارستان که در کیفیت خدمات رسانی اثرگذار است، رضایتمندی بیماران از خدمات ارائه شده در بیمارستان در سال ۹۷ را ۸۷ درصد دانست و افزود: رضایتمندی بیماران از انجام زایمان طبیعی به روش اپیدورال در سال گذشته ۹۷ درصد بوده است.
مدیر بیمارستان فوق تخصصی قدس اراک نیز درادامه این نشست بیان کرد: بیمارستان قدس اولین بیمارستان خصوصی در سطح شهرستان اراک در زمینی به مساحت ۷۴۸۰ متر مربع و در سال ۱۳۴۸ احداث شده است.
دکتر هوشنگ سلیمانی با اشاره به اهمیت بحث گردشگری سلامت در استان افزود: اقدامات لازم در راستای اخذ مجوز گردشگری سلامت و ارائه خدمات درمانی به بیماران بین المللی نهایی شده و امید است به زودی راه اندازی و شاهد حضور بیماران از کشورهای دیگر در استان باشیم.
وی با اشاره به اینکه ما در سنوات گذشته نیز بیماران بین المللی را پذیرش کرده بودیم و این بیمارستان ظرفیت انجام این کار را دارد، ادامه داد: در راستای اجرای طرح توریست درمانی اقدامات خوبی از جمله راه اندازی سایت سه زبانه فارسی، عربی و انگلیسی و آموزش زبان به کادر پرستاری و خدمات از جمله این کارها بوده است.
مدیر بیمارستان قدس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین دغدغه های همه بیمارستان ها دریافت مطالبات از بیمه ها است، افزود: امید است با اطلاع رسانی و همچنین پیگیری های انجام شده پرداختی بیمه ها به موقع انجام شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.