خانه » جدیدترین » رشد ۷ برابری تحقق بودجه سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی

رشد ۷ برابری تحقق بودجه سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی

یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ شماره ۱۵۳۳

 مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی گفت: تحقق بودجه سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی از سال ۹۷ تا سال جاری رشد ۷ برابری داشته است.
مجتبی عالیخانی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان همیاری یک نهادعمومی غیردولتی است که از بودجه عمومی استفاده نمی کند و صرفا به عنوان یک نهاد خودگردان از محل درآمدهای پیمانکاری و بازرگانی ودیگر فعالیت های مجاز می تواند کسب درآمد داشته باشد که این موضوع کار را برای مدیریت مجموعه، کمی دشوار می کند.
وی افزود: طی چند سال گذشته به دلایل مختلفی وضعیت اقتصادی مطلوبی در سطح کشور نبوده و از این رو اداره یک نهاد خودگردان در این بحران های اقتصادی بر اساس چارچوب کاملا اداری و دولتی دشواری های بسیاری را به همراه داشته است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی ضمن اشاره به افزایش نیروهای سازمان از ۲۰۰ نفر در سال ۹۱ به ۲۵۰۰ نفر در سال جاری، تصریح کرد: در سطح کشور، سازمان شرایط چندان مناسبی نداشته و جو بدبینی زیادی در سطح شهرداری ها نسبت به سازمان رخ داده بود که همین موضوع کار مجموعه را به شـــدت دشوار می کرد.
عالیخانی ادامه داد: در راستای اصلاح این روند ابتدا تصمیم بر این شد که بدبینی های ایجاد شده از بین برود که خوشبختانه امروز این جو بدبینی نزدیک به ۱۰۰ درصد از بین رفته و تمامی سهامداران اعتماد خوبی نسبت به مجموعه سازمان پیدا کرده اند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
وی توضیح داد: تحقق بودجه در ۹ ماهه سال جاری برای اولین بار ۱۱۶ میلیارد تومان بوده است که پیش بینی می شود تا پایان سال به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد که با تحقق این مهم شاهد رشد ۲ ونیم برابری نسبت به سال گذشته خواهیم بود، لازم به ذکر است از سال ۹۱ تا سال جاری بودجه سازمان رشد ۴۰ برابری داشته است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی خاطرنشان کرد: انتهای سال ۹۸ بودجه محقق شده ۴۲میلیارد تومان بوده که پیش بینی این رقم در سال۹۹ بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان بود اما خوشبختانه پایان سال ۹۹ بالغ بر ۸۳ میلیارد تومان محقق شد و می توان گفت از سال ۹۷ تا امسال تحقق بودجه رشد ۷ برابری داشته است.
عالیخانی اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۴۰ قرارداد اجرایی در زمینه های مختلف با شهرداری های سطح استان منعقد شده که نشان دهنده اعتمادسازی سازمان است، خوشبختانه حدود ۳ سال است که همکاری خوبی با شهرداری اراک به عنوان عمده سهامدار سازمان برقرار شده که البته کار بسیار سختی بود که در نهایت محقق شد.
وی در تشریح اقدامات شاخص صورت گرفته در این مجموعه گفت: فعالیت در زمینه احداث شهر جدید امیرکبیر و آماده سازی ۶۰ هکتار اراضی مسکن مهر در این شهر با حداقل قیمت و آماده سازی ۵۴ هکتار به صورت مشارکت با شرکت عمران شهرهای جدید کشور، اجرای طرح توسعه شرکت دانه بندی همیاران شهرداری های شهرستان شازند، اقدامات در راستای بهره برداری فرودگاه اراک به مدت سه سال، نوسازی و بهسازی ناوگان سازمان، اجرای کمربندی ساوه، بهسازی کف فرش مصلی بیت المقدس اراک و عملیات سازه احداث شبستان مصلی از جمله این اقدامات شاخص بوده است.
وی افزود: شرکت نمایشگاه ها از شرکت های تابعه سازمان است که اقدامات خوبی نیز در این حوزه انجام شده به طوری که برگزاری حدود ۱۲ عنوان نمایشگاه در این محل در سال ۹۱ به بیش از ۴۰ عنوان در سال ۹۷ رسید. احداث بزرگترین شهرک ویلایی مدرن و پیشرفته در شهر جدید امیرکبیر و تامین زیرساخت ها در آن نیز از دیگر اقدامات سازمان همیاری شهرداری های استان است که می توان به آن اشاره نمود.
عالیخانی در پایان اشاره کرد: سازمان حدود ۱۵ میلیارد تومان مطالبات قطعی شده از دستگاه های مختلف دارد که اگر تزریق شود مدیریت سازمان را در استان بهبود خواهد بخشید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.