خانه » جدیدترین » بهره برداری از طرح های آبرسانی به ۲۴ روستای استان مرکزی آغاز شد

بهره برداری از طرح های آبرسانی به ۲۴ روستای استان مرکزی آغاز شد

یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ شماره ۱۵۳۳

در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، ۱۷ پروژه آبرسانی در روستاهای استان به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی یک پروژه آبرسانی نیز ، آغاز می شود.
به گزارش روزنامه وقایع استان یوسف عرفانی نسب مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر اظهارکرد: بــا بهره برداری از این پروژه ها، ۲۴ روستـای استــان از آب شرب پـــایدار بهره مند می گردند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اعتبار هزینه شده در اجرای طرح های آبرسانی در قالب ۱۷ پروژه را ۲۷۴ میلیارد ریال و اجرای یک طرح آب رسانی با هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال عنوان نمود و از مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح آبرسانی به پروژه ماهیان زینتی شهر محلات خبر داد.
وی عنوان کرد: در راستای رفع مشکلات آبرسانی در حوزه روستایی استان مرکزی ، ۵ حلقه چاه جدید حفر شد و یک حلقه چاه آب ، نیز تجهیز گردید.
عرفانی نسب افزود : اجرای ۳۹ کیلومتر خط انتقال آب ، ۲۷ کیلومتر شبکه توزیع آب ، احداث ۴ باب ایستگاه پمپاژ و احداث دو باب مخزن ذخیره آب ، از دیگر اقدامات صورت گرفته می باشد.
وی همچنین از احداث یک واحد تصفیه خانه آب با ظرفیت تصفیه ۳۰۰ متر مکعب آب در شبانه روز در روستای جوشیروان شهرستان خنداب خبر داد و عنوان کرد : این تصفیه خانه با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و با بهره گیری از ظرفیت شرکت هــای دانش بنیان ، راه اندازی شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی جمعیت بهره مند از این پروژه ها را ، ۶ هزار و ۳۰۰ نفر عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی همچنین از آغازکلنگ زنی پروژه آبرسانی به روستای آشیانه علیا و سفلی در شهرستان خمین خبر داد و گفت : به منظوراجرای طرح آبرسانی به این روستا ، ۹ کیلومتر خط انتقال آب و ۳٫۵ کیلومتر شبکه توزیع آب و یک مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.
بهره برداری از دو پروژه آبرسانی در شهرستان آشتیان با حضور استاندار مرکزی
یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب ، اظهار کرد: برای تامین آب مورد نیاز مردم روستای بهارستان عملیات اجرایی شامل ، احداث یک باب مخزن ذخیره آب به حجم ۲۰۰ متر مکعب، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ ، اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع آب به طول ۱۰٫۷ کیلومتر و اجرای ۳۰۰ متر خطوط انتقال برق با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال ، انجام گرفت.
وی همچنین از اجرای ۳ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب و اجرای یک باب مخزن ذخیره آب بین راهی به حجم ۲۰ متر مکعب در روستای امیرآباد شهرستان آشتیان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال خبر داد.
عرفانی نسب افزود : با تکمیل این دو پروژه مجموعا ۷۰۰ نفر از ساکنین هر دو روستا از آب شرب پایدار بهره مند شدند.
بهره برداری از پروژه اصلاح شبکه توزیع آب روستای معین آباد شهرستان تفرش
در هشتمین روز از دهه فجر انقلاب با حضورعبدالرضا حاج علی بیگی فرماندار شهرستان تفرش، درودیان بخشدار مرکزی و تعدادی از مسئولان ، پروژه اصلاح شبکه توزیع آب روستای معین آباد به بهره برداری رسید.
سید حجت شاهرخ مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تفرش در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب طی سخنانی اظهارکرد: با توجه به فرسودگی شبکه توزیع آب روستای معین آباد ، اصلاح ۳۶۰۰ متر شبکه توزیع آب این روستا با هزینه ای بالغ بر ۴٫۵ میلیارد ریال در سال جاری انجام شد که در دهه فجر انقلاب به بهره برداری رسید.
همزمان با دهه فجر انقلاب ، بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستای چهرقان شهرستان کمیجان آغاز شد
با حضور فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی ، مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، ابراهیم رستمی فرماندار کمیجان و جمعی از مردم و مسئولین، پروژه آبرسانی به روستای چهرقان با هزینه ای بالغ بر یکصد میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
در این مراسم یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی طی سخنانی اظهار کرد: مردم روستای بزرگ چهرقان طی سال های گذشته به واسطه خشکسالی های اخیر با مشکل کمبود آب مواجه شدند که حل مشکل کم آبی این روستا در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت و خوشبختانه با اجرای پروژه آبرسانی به این روستا، مشکلات مذکور رفع گردید.
وی افزود : حفریک حلقه چاه جدید ، ساخت یک باب ایستگاه پمپاژ ، اجرای ۶ کیلومتر خط انتقال آب و اجرای ۴ کیلومتر شبکه توزیع آب از اقدامات صورت گرفته در این پروژه می باشد.
تصفیه خانه آب روستای جوشیروان شهرستان خنداب ،راه اندازی شد
مراسم بهره برداری از این تصفیه خانه در روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ، با حضور دکتر فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی ، مجید گازری سرپرست فرمانداری خنداب و جمعی از مردم و مسئولین برگزار شد.
یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: این تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه ۳۰۰ متر مکعب در شبانه روز ، آب مورد نیاز مردم روستای جوشیروان را با بالاترین کیفیت تصفیه و در اختیار آنها قرار می دهد.
وی افزود : این تصفیه خانه با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان ، با اعتباری بالغ بر۱۲ میلیارد ریال احداث و راه اندازی شد.
گفتنی است تصفیه خانه مذکور به روش الکترو دیالیز معکوس، آب را تصفیه میکند که قادر است آنیون ها و کاتیون های آب از جمله نیترات را به محدوده استاندارد برساند و از مزایای آن نسبت به سایر روش های تصفیه آب می توان به مصرف پایین انرژی ، تولید پساب کمتر و کاهش هزینه های بهره برداری ، اشاره نمود.
طی این فرایند ، یک تکنیک الکتروشیمیایی ارائـه می شود که بر اساس آن یونها از محلول آبــی حذف می گردند.
طرح آبرسانی به روستای قالهر دلیجان ، افتتاح شد
این مراسم با حضور فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی، مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، وحید براتی زاده فرماندار دلیجان و جمعی از مردم و مسولین در روستای قالهر دلیجان برگزار شد.
یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این مراسم به مشکلات کم آبی مردم این روستا اشاره نمود و اظهارکرد: به منظور تامین آب مورد نیاز ساکنین این روستا ، حفر یک حلقه چاه و ۲٫۵ کیلومتر خطوط انتقال آب اجرا گردید.
وی هزینه اجرای این پروژه را ۳۰ میلیارد ریال اعلام نمود و افزود : خوشبختانه با همکاری اهالی محترم این روستا توانستیم این پروژه را اجرا نماییم و طی آن ، آب پایدار برای این روستای ۶۵۰ نفری تامین شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.