خانه » جدیدترین » راه اندازی سامانه اطلاع رسانی دادگستری استان

راه اندازی سامانه اطلاع رسانی دادگستری استان

شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴     شماره ۳۲۷

معاون رییس کل و رییس ستاد بزرگداشت دهه فجر دادگستری استان مرکزی در نشست خبری و در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: شهر اراک به عنوان مرکز استان در مقایسه با سایر شهرها از حجم بالای مراجعه کننده برخوردار است، اما متاسفانه امکانات و تجهیزات موجود پاسخگوی نیازها نیست که به دنبال این هستیم با بهبود زیرساخت‌ها زمینه خدمات‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان را فراهم سازیم.
محسن خطیب‌آرا در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه توجه به برنامه‌های فرهنگی به عنوان یک اولویت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است، بیان کرد: در این راستا مسابقات و جشنواره قرآنی میزان ویژه کارکنان و پرسنل و خانواده بزرگ دستگاه قضایی در استان برگزار خواهد شد.
به گفته وی این جشنواره در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم، در ۲۸ بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر دادگستری کل استان مرکزی از بهره‌برداری ساختمان شماره ۲ دادگستری در شهرستان شازند در ایام‌الله دهه فجر خبر داد.
محسن خطیب‌آرا در این نشست خبری اظهار داشت: برای گرامیداشت این ایام با تشکیل ستاد مربوطه جهت ایجاد وحدت رویه در اجرای برنامه‌های این دهه برنامه‌ریزی صورت گرفت.
وی افزود: ساختمان شماره ۲ دادگستری در شهرستان شازند در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع و بنای هزار و ۵۵۰ مترمربع در ۱۹ بهمن ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.
خطیب‌آرا تصریح کرد: اقدام ویژه‌ای که در شورای قضایی برای این ایام مطرح شده است، شامل ملاقات حضوری رئیس‌کل دادگستری همراه با هیات معاونین و شورای قضایی با مردم اراک در مسجد‌ الزهرا(س) در ۱۴ بهمن‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاست.
وی فضاسازی و آذین‌بندی بخش‌های وابسته به دستگاه قضایی، تجدید میثاق با شهدا و آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی در ۱۵ بهمن‌ماه ۹۴، انتشار پنج ویژه‌نامه الکترونیکی ویژه این ایام در فضای اتوماسیون اداری و کتابخانه مجازی، برگزاری مسابقه پیامکی، برگزاری مسابقات ورزشی متنوع ویژه خواهران و برادران دستگاه قضایی، برگزاری آیین گرامیداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۰ بهمن‌ماه ۹۴ و تجدید خاطره با حضور مسئولان دستگاه و تقدیر از برترین کارکنان این دستگاه در سالن دادگستری کل رأس ساعت ۱۲:۳۰ را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این دهه برشمرد.
خطیب‌آرا اضافه کرد: علاوه بر این فعالیت‌های فرهنگی برای فرزندان پرسنل دستگاه‌های قضایی همچون برگزاری مسابقه‌ای با عنوان “من از انقلاب اسلامی چه می‌دانم و چه می‌خواهم” در سه سطر و در همه مقاطع تا دانشگاه برگزار و به بهترین آثار جوایزی اهدا خواهد شد.
معاون مالی و پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان مرکزی ادامه داد: توزیع کتاب تحت عنوان “اخلاق و آداب قضاوت” میان همکاران دستگاه‌های استان و برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه قضات در رابطه با کتاب مذکور یکی دیگر از این برنامه‌ها است.
وی در رابطه با پروژه‌ مجتمع قضایی شماره ۳ در اراک، گفت: فاز اول این پروژه در انتهای هپکو و فاز دوم آن در میدان امام حسین(ع) واقع و کار ساخت آن آغاز شده که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
معاون دادگستری تصریح کرد: مساحت کل این پروژه ۱۳ هزار متر مربع است و پنج هکتار برای عرصه آن در نظر گرفته شده است و در صورت فراهم شدن اعتبارات لازم نوروز سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی هزینه این پروژه را ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد که تاکنون ۱۶۰ میلیارد آن هزینه شده است.
خطیب‌آرا در رابطه با جذب نیروی انسانی گفت: در برنامه ششم توسعه اهداف متناسب با گسترش فضای فیزیکی همچون تأمین نیروی انسانی پیش‌بینی شده است. در برنامه پنجم توسعه باید چهار هزار قاضی به دستگاه قضایی تزریق می‌شد که این مهم صورت گرفت، اما از شش هزار پرسنل اداری که باید تزریق می‌شد، سه هزار پرسنل محقق شد. در برنامه ششم توسعه نیز مشابه همین تعداد به دستگاه قضایی اجازه جذب نیرو داده شده است.
وی با بیان اینکه سامانه اطلاع‌رسانی ۰۹۶۹۹ در استان مرکزی بر روی سایت بارگزاری شده است، افزود: این سامانه دارای کارکردهای اطلاع‌رسانی، مشاوره رایگان توسط کارشناسان حقوقی، آشنایی با مطالب حقوقی، محاسبه مهریه، اعلام آدرس مراجع قضایی و در نهایت کمک به کاهش ورودی‌های پرونده به دادگستری است.
خطیب‌آرا اظهار کرد: این سامانه حدود دو سال است که در تهران راه‌اندازی شده و از این به بعد در سایر استان‌ها همچون استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.