خانه » پیشنهاد سردبیر » راند دوم/گزینه های جدید شهرداری روی میز شورای شهر اراک

راند دوم/گزینه های جدید شهرداری روی میز شورای شهر اراک

پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷    شماره ۱۰۴۲

***  در میان گزینه های فراکسیون امید، شهرداران و مدیرانِ محمدباقر قالیباف و محمود احمدی نژاد هم حضور دارند

***  اصولگرایان مدیرکل سابق نوسازی مدارس استان را جایگزین جعفرپور کردند

***

وقایع استان

عباس لعل بار

***

پس از چند ماه از بازنشستگی داود تاجران از شهرداری اراک، همچنان شورای شهر نتوانسته است فردی را به عنوان شهردار انتخاب کند. البته در این مدت انتصاب یک سرپرست و انتخاب یک شهردار که توسط وزارت کشور رد شد در کارنامه شورای شهر باقی خواهد ماند ولی اتلاف وقت مردم شهر آن هم در آستانه عید نوروز که شلوغ ترین روزهای کاری یک شهردار می تواند باشد هم در اذهان باقی می ماند تا در زمان مقرر برای انتخاب مجدد اعضای شورای شهر به کار افرادی بیاید که قصد دارند رای دهند!
اما پس از رد پرحاشیه و پرهزینه سعید نادری برای شهرداری اراک، حالا دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب شورای شهر نفرات خود را برای این سمت اعلام کرده تا روز شنبه یک نفر به عنوان شهردار منتخب اراک به وزارت کشور معرفی شود. فراکسیون امید از بین بیش از ده نفر به ۴ گزینه رسیده است و اصولگرایان هم در لیست ۳ نفره خود تغییر ایجاد کرده و مدیرکل سابق نوسازی مدارس استان را جایگزین جعفرپور که سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری اراک است، کردند.
شهردار اراک از بین ۷ گزینه مطرح‌شده که عبارتند از محمد کریم شفیعى، کامبیز مصطفى پور، حمیدرضا صارمى و مهدى فاتحى، به‌عنوان گزینه‌های فراکسیون امید، همراه سه گزینه اصولگرایان، قائمی مدیرکل سابق نوسازی مدارس (که جایگزین جعفرپور شده است)،حیدری و عسگری هستند، انتخاب خواهد شد. این ۷ نفر دیروز و امروز طبق برنامه مشخص‌شده در صحن علنى شورا حاضر و برنامه‌شان را ارائه می کنند.
اعضای شورای شهر مهمترین ملاک و شاخص براى انتخاب گزینه ها را تجربه و حضور در شهردارى، بومى بودن و خوش نامى اعلام کرده اند.
نگاهی به گزینه های شهرداری
محمدکریم شفیعی(قائم مقام سابق شهردار کرج، مسئول شهرسازی و معماری شهرداری پاکدشت، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۲۲، مدیرعامل شرکت و توسعه شهری و سرپرست شرکت خدمات شهر سبز منطقه آزاد چابهار، معاون عمرانی و شهرسازی شهرداری اسلامشهر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه دو تهران)
کامبیز مصطفی پور(دارای دکتری اقتصاد و از مدیران شهرداری مناطق مختلف تهران) در زمان قالیباف
حمیدرضا صارمی (مدیرکل دفتر عمران و توسعه شهری وزارت کشور دولت احمدی نژاد و شهردار اسبق کرمانشاه و بروجرد)
مهدی فاتحی(رییس شورای راهبردی شهرهای جدید کشور، شهردار سابق بهارستان اصفهان و جزء ۴ گزینه اصلی شهرداری اصفهان)
محمدصادق قائمی(مدیرکل سابق نوسازی مدارس استان)
حمید حیدری(مدیرکل دفتر شهری استانداری مرکزی)
محمد عسگری(مدیرعامل باشگاه شهرداری اراک)
چرایی انتساب گزینه‌های شهرداری به جریان‌ اصلاح‌طلب و اصولگرا
علیرضا مرادی عضو شورای اسلامی شهر اراک اما از تفکیک گزینه ها به گزینه های اصلاح طلب و اصولگرا اعلام نارضایتی کرده و در گفتگو با فارس بیان داشت: دلیل اصرار برخی از اعضا شورا برای انتساب گزینه‌های معرفی شده به جریان‌ اصلاح‌طلب و اصولگرا را نمی‌دانم. علیرضا مرادی اظهار کرد: پس از عدم رای اعتماد وزارت کشور به سعید نادری گزینه پیشنهادی شورا برای شهرداری اراک، با تصمیمات اخذ شده در شورا قرار بر این شد اعضا شورای شهر گزینه‌های پیشنهادی خود برای انتخاب شهردار را اعلام کنند که در نهایت ۶ نفر به عنوان گزینه‌های پیشنهادی مطرح شدند. وی تصریح کرد: متاسفانه بعضی از اعضای شورا مدام اصرار دارند گزینه‌های معرفی شده را به جریان‌ اصلاح‌طلب و اصولگرا منتسب کنند و بگویند این گزینه از سوی جریان اصلاح‌طلب و این گزینه از سوی اصولگرا معرفی شده که دلیل این اصرار و ابرام را نمی‌دانم. عضو شورای اسلامی شهر اراک بیان داشت: شورای شهر جای مسائل سیاسی نیست و نباید در آن با نگاه سیاسی به مسائل نگریست، چرا که مکانی برای کار اجتماعی و حل مشکلات مردم است، به نظر می‌رسد در اینکه مدام گفته می‌شود این گزینه منتسب به جریان اصولگرایی و آن گزینه منتسب به جریان اصلاح‌طلبی است، قصد و نیتی وجود دارد.
مرادی افزود: از روز اول هیچگاه خودمان را به جریان اصولگرا منتسب نکردیم، چرا که احساس کردیم حوزه کار خدمات شهری و شورای شهر باید از این مسائل پاک باشد، اما به نظر می‌رسد اصرار رییس شورا دلیلی دارد و دنبالش نیتی وجود دارد که نیت، نیت خوبی نیست و قطعا اگر گزینه ما شایسته باشد به دلیل اینکه آنها می‌‌گویند گزینه اصولگرا است احزاب به آنها اجازه رای دادن نخواهد داد.
وی تاکید کرد: ما گزینه‌ای با این اسم نداریم، گزینه مطرح شده نظر سه نفر از اعضای شورای است همانطور که هشت نفر دیگر هم ممکن است گزینه دیگری را مطرح کنند.

۱ دیدگاه

  1. سلام لطفا اجازه ندهید موتور سواران در محدوده ی گردو که برای آرامش و ورزش مردم است تردد کنند
    کاربرد مجموعه ی گردو شده ویراژ موتور سواران
    تشکر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.