خانه » پیشنهاد سردبیر » دژاوو در صحن/حضور دوباره دکتر کریمی در شورای شهر، این بار با شرایطی متفاوت

دژاوو در صحن/حضور دوباره دکتر کریمی در شورای شهر، این بار با شرایطی متفاوت

گروه اجتماعی- پروانه کاوسی
دژاوو یا حالت پیش‌دیده حالتی از ذهن است که در آن فرد پس از دیدن صحنه‌ای احساس می‌کند آن صحنه را قبلاً دیده‌است و در گذشته با آن مواجه شده است. حضور دوباره دکتر کریمی در صحن شورای شهر اما این بار با شرایطی متفاوت بیانگر حالتی این چنین بود . حضوری که پس از حدود شش سال رقم خورد و شاید آخرین حضور او و برکناری اش از سمت شهرداری اراک بی تاثیر بر حضور امروز وی در سمت نمایندگی مجلس در شورا نبود. برکناری ای که یکی از محور های اصلی تبلیغاتی او برای انتخابات مجلس شد.
شهردار سالهای ۸۶تا ۸۸ شهرداری اراک که چندی است به وکالت مجلس شورای اسلامی منتخب شده است. شهردار سابق و وکیل امروز در دوران مدیریت پرچالش خود در این شهر اقدامات عمرانی بسیاری در راستای طرح جامع تفصیلی شهر اراک،طرح تعریض کمربندی شمالی اراک، اجرای پل شهید بختیاری به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی شهر اراک در ۳۰ سال گذشته، اجرای طرح میدان جهاد و … به انجام رساند.
وی که سابقه حضور ۲۶ ماهه در شهرداری و جلسات شورای شهر را در پرونده کاری خود دارد ، پس از ۶ سال این بار به مناسبت۹ اردیبهشت ماه سالروز بزرگداشت روز شوراها در کسوت نماینده مجلس برای تبریک این روز در صحن رسمی شورای دور چهارم حاضر شد و عدم حاکمیت روحیه کار و خرد جمعی را از خلاء های اساسی در کشور عنوان کرد.
نماینده منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم گفت: منتخبین مردم در سطوح مختلف پارلمانی اعم از محلی و ملی دارای هدف مشترک تحقق مطالبات و خواسته های مردمی هستند.
دکتر علی اکبر کریمی نبود سطح بندی مطالبات مردم در سطح پارلمانی را یکی دیگر ازخلاء های موجود در کشور عنوان نمود و تلاش برای تدوین و تبیین سطح بندی مطالبات مردم در سطوح پارلمانی و جلو گیری از تداخل در این مطالبات و پیگیری مطالبات مردمی را از برنامه های آتی خود برشمرد.
وی ایجاد سازوکاری قانونی برای هم افزایی بین سطوح مطالبات مردم را از دیگر برنامه های آتی خود برشمرد و اظهار داشت: اگر منتخبین مردم در تمام سطوح پارلمانی مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر در جهت این هم افزایی تلاش کنند، پیشبرد اهداف و اداره امور کشور تسهیل و مطالبات مردمی محقق میشود.
دکتر کریمی تلاش برای انسجام در مجمع نمایندگان استان را از برنامه های خود عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا با دیگر نمایندگان منتخب مردم شهرستانهای دیگر استان نشست هایی برگزار و همفکری های صورت گرفته که و امید است با همت یک مجمع هفت نفره مشکلات این استان در نقاط مختلف و در چارچوب قانون حل شود
وی اظهار داشت: ایده همفکری و هم افزایی با اعضای شوراهای شهرها و روستاها نیز در برنامه های آتی پیش بینی شده تا بتوان برنامه ها و مسائل توسعه شهری که از مسائل و دغدغه عمده مردم است مورد توجه و رفع گردد.
نماینده منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم در ادامه صندلی و کرسی هایی که با رای مردم به منتخبین سپرده می شود را امانت هایی الهی دانست که باید از این امانت به نحو مطلوب و با صداقت و سلامت پاسداری کرد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیزبا گرامیداشت ۹ اردیبهشت ماه سالروز تاسیس شوراهای اسلامی گفت: تعامل نمایندگان شورای اسلامی و مجلس در دو عرصه عمران و توسعه کشور امری ضروری است که با ید مورد توجه قرار گیرد.
اسماعیل تاج آباد افزود: بحث شوراها یکی از برگ های درخشان قانون اساسی است که به عنوان حکومت مردمسالاری دینی در این نهاد امورات مردم به دست مردم بدون ملاحظات دولتی انجام می گیرد.
نمایندگاه مجلس نگاه خوبی به شوراها ندارند
یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز بابیان اینکه شوراهای اسلامی از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردارند بر ضرورت تعامل دولت و نمایندگان مجلس با نهاد شورای اسلامی تاکید کرد.
مجید کلوانی افزود: دولتمردان و نمایندگان مجلس نگاه خوبی به شورای اسلامی شهرها ندارند و همراه در جهت تضعیف این نهاد تصمیماتی گرفته اند که امید می رود این مهم مورد بازنگری و توجه ویژه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه در طول مدت چهار دوره ای که از عمر شوراها می گذرد بارها تصمیمات دولت و مجلس شورای اسلامی در مقابله با شوراها بوده است اظهار داشت: کاهش تعداد اعضای شوراها و استیضاح و انتخاب شهردار توسط هیات حل اختلاف از نمونه های این تصمیمات است.
صحبت الله فاضلی، دیگر عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در سخنرانی پیش از دستور صحن علنی با بیان اینکه سیاسی شدن شوراها نقض حقوق شهروندی را در پی خواهد داشت اظهار کرد: ایجاد وحدت و تعامل نمایندگان مجلس با نمایندگان منتخب مردم در شوراها به منظور حل سریع مشکلات شهری و مردم امری ضروری است.
وی بیان کرد: یکی از چالش های امروز کشور سیاسی شدن بسیاری از موضوعات در عرصه های مختلف است که موجب شده مسائل سیاسی بر روی مسائل مهم اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی سایه بیاندازد.
فاضلی در ادامه بیکاری، نبود امکانات فرهنگی ورزشی و تفریحی ، کمبود امکانات بهداشتی و .. را از عواملی دانست که باعث شده مناطق حاشیه ای شهر به مناطق پر خطر تبدیل شوند.
موافقت شورا با تهاتر زمین تعاونی مسکن نیروی انتظامی در شهر صنعتی و زمین انتهای هپکو شهرداری، اختصاص ۷۰ میلیون ریال به موسسه سامان پندار برای حسابرسی سالهای ۹۳ و ۹۴ باشگاه فرهنگی ورزشی وموافقت با تغییر کاربری تعدادی از قطعات پلاک ۴۰ حاشیه بلوار شهید آنجفی از مصوبات صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.