خانه » پیشنهاد سردبیر » دو در برابر یک

دو در برابر یک

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸  شماره ۱۲۲۰

دو در برابر یک

در حالی که اصولگرایان در حال رایزنی برای حمایت از دو کاندیدا در حوزره انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان در انتخابات مجلس هستند و می خواهند تمام کاندیداهای شان را برای کنار کشیدن به نفع دو گزینه خود در این حوزه انتخابیه قانع کنند، اصلاح طلبان ناچارند با وجود انتقادات فراوان از گزینه اعتدالیون حمایت کنند

علی امیدی

با نزدیک شدن به زمان اعلام اسامی نهایی داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب که همیشه در نزدیکی انتخابات ظهور می کنند فعال شده و در حال مشخص کردن کاندیداهای نهایی خود هستند. در اراک اصولگرایان در قالب شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان مرکزی تصمیم گرفته اند تنها با کاندیدا پا به میدان بگذارند. دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان مرکزی در این باره گفت: در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان نگاه از پایین به بالاست و با ارزیابی نهایی دو نفر به عنوان کاندیدای این حوزه انتخابیه معرفی خواهند شد. حبیب احتشامی نیا افزود: ۲۳ حزب فعال در استان مرکزی به شورای ائتلاف پیوستند، در این راستا ۲۷ نفر از نامزدهای انتخابات از ۱۴۴ کاندیدا تایید شده توسط هیات اجرایی، با پذیرش این ائتلاف و امضای تعهدنامه برنامه های خود را ارائه داده‌اند که در مرحله پایانی با ارزیابی های کاملا دموکراتیک و کارشناسی شده دو نفر انتخاب می شوند و دیگر نامزدها ذیل تعهدنامه امضا شده به نفع این دو نفر، از رقابت کنار می‌کشند.
در حالی که اصولگرایان از همه برای دو نفر سخن می گویند، اصلاح طلبان با انتخاب یک فرد غیربومی برای ستاد انتخابات شان نشان دادند می خواهند همان روال گذشته را دنبال کنند، روالی که در بیش از بیست سال اخیر جز یک پیروزی همواره برای شان حاوی پیام شکست بوده است. از آن سو، با توجه به رد صلاحیت اکثر اصلاح طلبان در اراک تنها یک کاندیدای جریان اعتدالی برای اصلاح طلبان باقی مانده و باید تمام اصلاح طلبان خود را وقف همان یک نفر کنند. البته باید تا اعلام نهایی اسامی تایید صلاحیت شدگان منتظر بمانیم تا ببینیم آیا معدود گزینه های اصلاح طلبان در استان در صحنه باقی خواهند ماند یا سرنوشت دیگری برای این جناح رقم خواهد خورد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.