خانه » پیشنهاد سردبیر » دوئل ژنرال و دکتر

دوئل ژنرال و دکتر

شنبه  ۱۳ مهر ۱۳۹۸   شماره ۱۱۵۸

دوئل ژنرال و دکتر

نماینده اراک در واکنش به شکایت وزارت نفت به دلیل ادعاهایش درباره نقش بیژن زنگنه در بوجود آمدن بحران هپکو: وزارت نفت با رسانه های در اختیارش قصد ماله کشی دارد

درخواست نمایندگان مجلس برای تهیه گزارش از واگذاری شرکت هپکو

علی امیدی

چندی پیش یکی از نمایندگان اراک در رابطه با ارتباط علی اصغر عطاریان خریدار اولیه و سهامدار اولیه شرکت هپکو و بیژن زنگنه که به ژنرال دولت حسن روحانی معروف شده است، ادعایی را مطرح نمود که با واکنش زنگنه روبرو و در نهایت منجر به طرح شکایت وزارت نفت از این نماینده شد.
علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی درباره ادعای اخیرش با اشاره به رفاقت بیژن زنگنه وزیر فعلی نفت با علی اصغر عطاریان خریدار اولیه و سهامدار اولیه شرکت هپکو، گفت: بلافاصله بعد از خرید سهام توسط عطاریان، بیژن زنگنه را به عنوان رییس هیات مدیره در شرکت هپکو انتخاب می کنند و این موضوع آگهی ثبتی روزنامه رسمی شده است که قابل انکار نیست.
کریمی افزود: نکته دیگر اینکه در رابطه با مبالغ یا مبلغی است که در این سمت به زنگنه پرداخت شده که در جوابیه وزارت نفت گفته شده که وی صرفا از بابت حق حضور یا قراردادی که با مالک یا همان عطاریان داشته مبالغی را دریافت کرده است و در جایی گفتند ۱۰ درصد آن مبلغی است که در حد ۴/۱میلیارد تومان اعلام کردم و بعضی جاها گفتند این مبلغ ماهی ۱۰ میلیون تومان بوده است.
وی ابراز کرد: اصل این است که زنگنه اینجا حضور داشته، رییس هیات مدیره بوده و با عطاریان رفاقت دارد و از اینجا دریافتی داشته است که کسی تا حالا منکر این موضوع نشده و نهایتا سر مبلغ آن حرف است.
کریمی بیان کرد: بنده اسنادی دارم که رقم مذکور در این مستندات آورده شده و در مراجعی که باید پاسخگو باشم حتما ارائه خواهم کرد، اینکه مجموعه وزارت نفت به عنوان وزارتخانه ای که طرف بحث بنده نبوده و ادعایی را که نسبت به زنگنه در دوره ای که وزیر نبوده مطرح کردم، تعجب برانگیز است؛ این موضوع به وزارت نفت چه ربطی دارد که شکایت کند و یا تمام توان رسانه ایش را بسیج کند که بخواهد این موضوع را ماله کشی کند و یا حتی از بین ببرد و بیایند یک خبر و گزارش کذب را در فضای مجازی پخش کنند. نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی درباره بحث تکذیب اولیه که از زنگنه در فضای مجازی پخش شد و می گفتند نمی دانم این دروغ ها را چرا می گویند و چرا این مباحث را مطرح می کنند، نیز اظهار کرد: این موضوعی بود که دوستان رسانه ای کشف کردند و من خودم هم در جریان نبودم و معلوم شد این موضوع برای سال قبل بوده و صحبت های وی در نمایشگاه صنعت نفت بوده که در رابطه با موضوع دیگری این جملات را گفتند، بعد این را در کانال های خبری که میلیون ها نفر مخاطب دارد آورده و پخش کرده اند. وی ادامه داد: به عنوان نماینده مردم آنچه برایم اولویت دارد حمایت از حقوق کارگران هپکو و سایر صنایع کشور و صنایع شهرم است و قطعا هر بهایی که برای این حمایت باید بپردازم را نیز می پردازم.

دعوت از زنگنه برای روشنگری درباره هپکو
در ادامه حواشی شکایت بیژن زنگنه از نماینده مردم اراک در مجلس،بسیج دانشجویی دانشگاه شریف طی نامه‌ای از وزیر نفت دعوت کرد تا با حضور در این دانشگاه درباره اظهارات اخیر نماینده اراک و کارگران شرکت هپکو به روشنگری پیرامون ابهامات ایجاد شده در افکار عمومی بپردازد. در متن این نامه خطاب به زنگنه آمده است: « احتراما حسب اینکه در ویژه برنامه «زخم کهنه» که پیرامون مشکلات کارگران کارخانه هپکو در تاریخ دوشنبه ۸ مهر ۹۸ به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید؛ آقای دکتر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی و همچنین کارگران این کارخانه، مطالبی را پیرامون ارتباط شما با این شرکت و برخی سهام داران آن مطرح کردند؛ از شما دعوت می‌شود تا ضمن حضور در دانشگاه شریف، به روشنگری پبرامون ابهامات ایجاد شده در افکار عمومی بپردازید.»
از سویی دیگر مستند «نان گزیده‌ها» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علاوه طباطبایی تهران، امروز در دانشکده ارتباطات این دانشگاه اکران می‌شود. در این مراسم، علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، محمد زمانی قمی، استاندار سابق استان مرکزی و جمعی از کارگران هپکو حضور می‌یابند. مستند نان گزیده‌ها به شرح شرایط شرکت هپکو، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات راهسازی و تجهیزات وابسته آن در خاورمیانه است که پس از خصوصی سازی روند ورشکستگی آن طی شد.

درخواست نمایندگان مجلس برای تهیه گزارش از واگذاری شرکت هپکو
تعدادی از نمایندگان مجلس به حمایت از سیاست‌های علی‌اکبر کریمی نماینده اراک در زمینه شرکت هپکو با ارسال نامه‌ای به هیات رییسه مجلس؛ خواستار تهیه گزارش نظارتی از فرآیند واگذاری سهام شرکت هپکو شدند. در متن این نامه آمده است: با عنایت به اینکه سازمان خصوصی‌سازی در فرایند واگذاری بلوک سهام ۶۰٫۷۲ درصدی شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو(سهامی عام) در قبل، حین و بعد از واگذاری سهام شرکت یاد شده در دو نوبت در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۹۶ به وظایف قانونی خود به طور کامل عمل نکرده و این امر باعث ایجاد خسارت برای دولت و بیت‌المال و نابودی ظرفیت‌های گسترده تولیدی و صنعتی در شرکت هپکو شده است، لذا اینجانبان امضاکنندگان ذیل در اجرای مفاد ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تقاضای تهیه گزارش نظارتی از فرایند واگذاری سهام شرکت هپکو و عملکرد خریداران سهام مذکور و مدیران منتخب در این شرکت در طی دوره بعد از خصوصی‌سازی را داریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.