خانه » جدیدترین » دنیای منهای خشونت

دنیای منهای خشونت

یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸   شماره ۱۱۱۳

مجتبی یادگاری دونده اراکی به عنوان سفیر صلح هلال احمر جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد

دنیای منهای خشونت

طاهره قهیه ای

صلح، لازمه زیستن در امنیت کنار یکدیگر است و صلح و دوستی امروزه به حلقه مفقوده ای در برخی از نقاط دنیا تبدیل شده است، آنقدرها هم که فکر می کنیم صلح و دوستی کار دشواری نیست، کمی احترام به حقوق یکدیگر، قانع شدن به حقوق خود و در نهایت نهادینه کردن رفتارهای انسان دوستانه در ضمیر ناخودآگاه هر فردی در هر جایگاهی که باشد به راحتی صلح و دوستی را در سراسر گیتی سرریز خواهد کرد. امروزه مهمترین نیاز بشریت برای زیستن در جهانی امن و به دور از جنگ و سلطه طلبی صلح و دوستی است، واژه هایی که در لا به لای ازدحام کار و تفکر قدرت طلبی کم کم در حال محو شدن هستند و برای احیای مجدد نیازمند قلب هایی آکنده از مهر هستند، قلب هایی که به دور از کینه و به دور از هیاهوی انحصارطلبی و قدرت طلبی می توانند پیام صلح و دوستی را بار دیگر در دنیا جاری سازند.
جوانان در این زمینه می توانند بهترین سفیران صلح و دوستی در دنیا باشند از همین رو و با هدف ترویج پیام صلح و دوستی در دنیا، مجتبی یادگاری دونده جوان استان مرکزی به عنوان سفیر صلح هلال احمر جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده است.
قرار است وی از تمامی استان های کشور ۱۰کیلومتر را در مدت زمان ۱۷ الی ۲۰ روز با هدف ترویج پیام صلح جهانی در دنیا بدود.
دکتر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در این خصوص گفت: به همت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کل کشور مجتبی یادگاری دونده جوان استان مرکزی به عنوان سفیر صلح هلال احمر جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده است و وی با هدف ترویج پیام صلح در کل دنیا و با توجه به خشونت های حاکم بر جهان کار دویدن را آغاز خواهد کرد.
دکتر محمدی افزود: این اقدام از ۲۲ تیرماه و از استان مرکزی به صورت استان پایلوت آغاز شده است و سفیر صلح و دوستی ۱۰ کیلومتر حدفاصل تمامی استان های کشور را با هدف ترویج پیام صلح جهانی و آگاه سازی جوانان از این اقدام خواهد دوید.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار وقایع مبنی بر حمایت هایی که از این دونده جوان صورت گرفته است، گفت: تمامی لوازم مورد نیاز برای دویدن توسط هلال احمر در اختیار ایشان قرار گرفته است، ضمن اینکه یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرو نیز برای انتقال ایشان بعد از دویدن به استان های دیگر، ایشان را در طول مسیر همراهی خواهد کرد.
وی در خصوص آگاه سازی یونسکو از این اقدام ابراز کرد: یونسکو از طریق تهران و سازمان جوانان از این اقدام انسان دوستانه مطلع شده است.
محمدی همچنین یادآور شد: بعد از اتمام موفقیت آمیز این اقدام اگر پیشنهادی برای انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نظیر این اقدام باشد از آن استقبال و با آقای یادگاری صحبت خواهیم کرد.
مجتبی یادگاری، سفیر صلح هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: سه سال است که عضو جمعیت جوانان هلال احمر استان مرکزی هستم و چندین سال است که کارهای فرهنگی و ورزشی را انجام می دهم.
یادگاری ادامه داد: قرار است به عنوان سفیر صلح هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و با هدف ترویج صلح جهانی در دنیا حدفاصل استان های کشور را هر استان ۱۰ کیلومتر بدوم.
این دونده جوان اظهار داشت: این اقدام اقدامی انسان دوستانه و ارزشمند است و با توجه به شرایط حاکم در برخی از مناطق جهان امیدوارم این اقدام و ترویج این پیام در دنیا بتواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.
یادگاری یادآور شد: این اقدام از روز ۲۲ تیرماه و از استان مرکزی آغاز شده و ۱۷ الی ۲۰ روز نیز طول خواهد کشید.
وی ادامه داد: پیمودن مسیر اراک – تهران حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) به مسافت ۲۸۶ کیلومتر در راستای اعلام انزجار از فیلم موهن آمریکایی در اهانت بی‌شرمانه به پیامبر اکرم(ص)، پیمودن مسیر اراک-قم حرم حضرت معصومه(ص) به مسافت ۱۳۵ کیلومتر در راستای اعلام انزجار از دولت و ارتش و بودائیان افراطی میانمار و حمایت از مسلمانان و روهینگیا، پیمودن مسیر اراک -تالاب میقان به مسافت ۳۰ کیلومتر با شعار حفظ فضای سبز، پیمودن مسیر شهرستان گیلانغرب -شهرستان سرپل ذهاب به‌ مسافت ۶۰ کیلومتر در راستای ابراز همدردی با زلزله‌زدگان غرب کشو و دویدن از اراک تا منزل شهید حججی از جمله فعالیت های فرهنگی ورزشی است که طی چند سال اخیر انجام داده ام.
این روزها حال جهان خوب نیست و جنگ و درگیری های حاکم در دنیا سرگردانی بسیاری از مردم جهان را به همراه داشته است و این روزها جای صلح در دنیا بسیار خالی است. شاید اگر پیامی مبنی بر صلح و دوستی و زیستن با آرامش و امنیت در کنار یکدیگر در دنیا انتشار یابد کمی از خشونت های حاکم در جهان نیز کاسته شود. صلح باید در دنیا حاکم شود و مردم سراسر گیتی بدانند جنگ و خشونت، قهر و کینه و نفرت و آتش افروزی هرگز آرامش و امنیت را به همراه نخواهد داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.