خانه » پیشنهاد سردبیر » دفاع دو نماینده استان در مجلس از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت/فرمول تکراری

دفاع دو نماینده استان در مجلس از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت/فرمول تکراری

یکشنبه ۲۹ مرداد ۹۶    شماره ۶۵۹

***حسن روحانی مانند دوره قبل، رئیس ستاد انتخاباتی خود را به عنوان وزیر صنعت معرفی کرده است، فرمولی که در دولت یازدهم موفق نبود

عباس لعل بار: روز گذشته در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دو تن از نمایندگان استان در مجلس در موافقت از وزیر صنعت، معدن و تجارت به ایراد نطق پرداختند. محمد شریعتمداری ۵۷ ساله، دارای دکترای مدیریت، سابقه معاونت اجرایی رئیس‌جمهور، ریاست سازمان فضایی ایران و جوانان و وزارت بازرگانی را در سوابق کاری خود دارد. در حالی روحانی شریعتمداری را برای این سمت معرفی کرده که شریعتمداری رئیس ستاد انتخاباتی او در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بود. در دولت یازدهم، رئیس ستاد ســال ۹۲ روحانی یعنی نعمت زاده برای این سمت معرفی شد که کارنامه خوبی از خود در وزارت صنعت بجا نگذاشت، باید دید شریعتمداری در پایان کارش، اگر رای اعتماد بگیرد، چه کارنامه ای را بجا می گذارد؟ و آیا فرمول «رئیس ستاد من، وزیر صنعت دولت» این بار موفق خواهد شد؟
مهدی مقدسی نماینده خنداب و اراک و علی ابراهیمی نماینده شازند به عنوان موافقان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت سخن گفتند.نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: شریعتمداری به انسجام تیم اقتصادی دولت اعتقاد داشته و با سایر وزرا هماهنگ است. وی افزود: ما حامی دولت هستیم، اما اجرای مو به موی برنامه ششم و ایجاد تحولی اساسی در اقتصاد را از وزیر صنعت، معدن و تجارت طلب می‌کنیم.
سید مهدی مقدسی تصریح کرد: شریعتمداری به‌عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت نسبت به انسجام تیم اقتصادی دولت و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک سند بالادستی اعتقاد ویژه‌ای داشته و با دیگر وزرای پیشنهادی هماهنگ است. وی ادامه داد: شریعتمداری توجه به اشتغال روستایی، صنایع ریلی، مبارزه با قاچاق کالا، افزایش نرخ ارزش‌افزوده در دولت، تقویت واحدهای صنعتی، رفع موانع تولید و فضای کسب‌وکار، مسائل زیست‌محیطی و تحرک‌آفرینی در بنگاه‌های اقتصادی را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شریعتمداری به بخش صنعت و معدن عنایت ویژه‌ای داشته است، تأکید کرد: جوان‌گرایی، استفاده از جوان‌های مبتکر و خلاق، استفاده از زنان شایسته و نخبه در سطوح مدیریتی از برنامه‌های پیشنهادی شریعتمداری است.
مقدسی بیان کرد: شریعتمداری تنها وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم است که برنامه‌های خود را به‌صورت کمی به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است. وی ادامه داد: سرلوحه قرار گرفتن برنامه ششم توسعه می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در کشور باشد.
مقدسی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهند دولت دوازدهم موفق شد، گفت: به‌عنوان نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در یک فضای مناسب و صمیمی مطالبات مردم را در حوزه‌های مختلف پیگیری کرده و مشکلات صنایعی مانند هپکو، آذر آب، واگن پارس و… را با جدیت دنبال می‌کنم.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز در دفاع از وزیر پیشنهادی صنعت گفت: وزیر پیشنهادی صنعت باید در راستای حل مشکلات کارکنان هپکو، آذرآب، پالایشگاه و پتروشیمی و رنگ روناس بکوشد. علی ابراهیمی بیان داشت: از جمله برنامه‌های شریعتمداری سعی در کاهش خام‌فروشی و تلاش برای کاهش فساد در حوزه صنعت اعلام شده است که ۷۰ درصد از برنامه‌های پیشنهادی منطبق با اسناد بالادستی است. وی تصریح کرد: شریعتمداری فردی باتجربه بخصوص در حوزه بازرگانی و اقتصادی و مورد تأیید اصناف و اتحادیه‌ها است.
ابراهیمی با بیان اینکه باید با انتخاب فردی شایسته فرصت رشد و تحول در صنعت و معدن کشور را بدهیم، اظهار داشت: نقد برخی از نمایندگان مخالف به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به نحوه عملکرد در دولت‌های گذشته برمی‌گردد اما کمتر به برنامه‌های وزیر پیشنهادی توجه شده است.
وی بیان کرد: بخش صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته ۲۲٫۵ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده و هم‌اکنون ۷ میلیون نفر در حوزه‌های صنعتی و معدنی اشتغال دارند و این نشانگر اهمیت این بخش در حوزه اشتغال است.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: سپردن سکان این وزارت بزرگ به وزیری اهل عمل، با تجربه سرد و گرم چشیده، مدیری با درایت، حافظ خون شهدا، پیرو ولایت و دارای محبوبیت لازم در جامعه نیاز دارد. ابراهیمی خاطرنشان کرد: شریعتمداری پس از کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی وارث مشکلات بسیار زیادی خواهد بود که ناشی از سیاست‌های اشتباه و ناکارآمد در دولت‌های گذشته است که باید با همت فراوان در راستای رفع آنها گام بردارد.
ابراهیمی اظهار داشت: محل استقرار بسیاری از صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه، ذوب‌آهن اصفهان، آلومینیوم اراک، پتروشیمی و پالایشگاه شازند و سرب و روی زنجان هم از لحاظ مصرف آب و زیست‌محیطی مشکلات زیادی را به دنبال داشته است که باید به دور از هیاهوهای سیاسی برای رفع آنها اقدام کرده و اجازه ندهد این اقدامات مجدداً تکرار بشود.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفاده از ظرفیت صنایع بزرگ و مطرح در کشور باید مورد توجه وزیر صنعت، معدن و تجارت باشد که به‌طور مثال استفاده از ظرفیت کارخانه‌های آذرآب، واگن سازی، کمباین سازی، هپکو و رنگ و روناس اراک که در منطقه مطرح هستند باید به حداکثر برسد.
شایان ذکرست امروز با پایان یافتن بررسی صلاحیت ها بایدمنتظر حضور رئیس جمهور در صحن مجلس باشیم تا ببینم کدام یک از وزرا از سد رای اعتماد پارلمان می گذرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.