خانه » پیشنهاد سردبیر » در گفتگو با آنالیزور بسکتبال مطرح شد:/شهرداری اراک تورش را برای جام سوپر لیگ پهن می کند

در گفتگو با آنالیزور بسکتبال مطرح شد:/شهرداری اراک تورش را برای جام سوپر لیگ پهن می کند

یکشنیه ۱۸ مهر ۹۵ شماره ۴۳۶

وقایع استان:
تیم بسکتبال شهرداری اراک یکی از پدیده های سوپر لیگ بسکتبال کشور بود، تیمی که توانست نام خود را در میان چهار تیم نهایی لیگ برتر بسکتبال کشور ثبت کند، این تیم برای اولین بار تجربه حضور در این بازی ها را داشت و توانست نتایج قابل قبولی را رقم بزند. بی شک در پیمودن این مسیر و رسیدن به چنین نتایجی عوامل مختلفی در کنار هم قرار گرفتند، وجود سرمربی و دستیاران کاربلد، جذب بازیکنان خارجی و ملی پوش، حضور بازیکنان بومی و هواداران مشتاق همگی در کسب این نتیجه موثر بودند.
نگاه اجمالی به روند این تیم نشان می دهد که درایت مدیران ارشد باشگاه در انتخاب محمد کسایی پور و حمید کاشانی بعنوان سرمربی و دستیار اول تیم یکی از عوامل اصلی این موفقیت بوده است.
هم چنین حضور بوژان یکی از بهترین بازکنان خارجی سوپرلیگ و ملی پوشان تراز اولی چون حامد آفاق و اصغر کاردوست در کنار بهترین بازیکن های بومی همچون پیام خوشدونی، نوید فراهانی، محمد زارعی و … ترکیبی فنی و قدرتمند برای شرکت در مسابقات ایجاد کرده بود. البته از نقش هوادارانی که نوار پیروزی های تیم بسکتبال آن ها را به وجد آورده بود نباید غافل شد.
سوپرلیگ بسکتبال کشور کمتر از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد و حالا بسکتبال این شهر یک مدعی واقعی در این رقابت ها دارد. هم اکنون بسکتبال به یکی از امیدهای ورزش این شهر تبدیل شده است و همه منتظر درخششی دیگر از سوی تیم قدرتمند شهرداری اراک در سوپر لیگ جدید هستند. این تیم در آستانه آغاز فصل جدید رقابتهای لیگ برتر بسکتبال با کمترین تغییر در ترکیب تیم مربیگری و بازیکنان و البته با جذب چند بازیکن مطرح دیگر هم اکنون به یک رقیب سخت برای تیم های تراز اول و نام آشنای بسکتبال کشور تبدیل شده است. به این بهانه با سیامک قنات یکی از آنالیزورهای جوان بسکتبال اراک به گفتگو نشسته ایم تا بیشتر از وضعیت کنونی بسکتبال اراک خصوصا نماینده آن یعنی تیم شهرداری اراک مطلع شویم.
به عنوان اولین سوال حرکت آغاز شده در باشگاه شهرداری اراک در بسکتبال کشور را چگونه ارزیابی می نمایید؟
باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک به عنوان یکی از بزرگترین متولیان ورزش استان اکنون تبدیل به یکی از کانونهای توجه ورزش دوستان شهرستان اراک شده است، در میان رشته های ورزشی مورد حمایت این باشگاه، تیم بسکتبال این باشگاه پرطرفدارترین تیم استان به شمار می آید به طوری که با بازیهای دلچسب و زیبای خود در فصل گذشته در رقابتهای سوپرلیگ کشور و کسب عنوان چهارمی این رشته در آن مسابقات هم اکنون طرفداران بسیاری حتی به غیر از جامعه بسکتبال شهر و استان را برای خود بدست آورده است. این مسئله به طوری بود که تمامی بازیهای این تیم در سال گذشته با حداکثر ظرفیت سالن امام خمینی شهر برگزار می شد.
آغاز راه این باشگاه در بسکتبال کشور از همان شروع حضور در لیگ دسته یک گام به گام بصورت کارشناسی و با دقت نظر بسیار بالا از سوی مدیریت این باشگاه همراه بود. جذب بازیکنان ملی پوش و کارآمد در فصل گذشته و سپردن سکان هدایت این تیم به محمد کسایی پور مربی کارکشته و قدیمی بسکتبال کشور نشانه هایی از درایت و ذکاوت مدیریت این باشگاه بود.
در مجموع وضعیت این تیم را در فصل جدید رقابتها چگونه پیش بینی می کنید؟
انتظار می رود که لیگ امسال نیز با شکوه و عظمت دو چندان برگزار گردد، این تیم با دورنمای بهبود موفقیت سال گذشته قطعا یکی از امیدهای کسب یکی از سکوهای قهرمانی کشور در لیگ برتر امسال می باشد. مدیریت باشگاه تجربه فصل گذشته را اندوخته کرده و حالا اراک و تماشاگران پر شورش و ورزشگاه مخوف لبریز از تماشاگر تمام ذهن ها را بخود معطوف نموده است به شخصه امید دوچندانی به رقابتهای امسال و قدرت نمایی هر چه بیشتر شهرداری اراک دارم.
عملکرد باشگاه را در فصل نقل و انتقالات چگونه ارزیابی می نمایید؟
تیم شهرداری با حفظ کادر فنی با دانش و مقتدر خود و تمدید قرارداد دو سهمیه ملی سال گذشته، نام های آشنا و محبوب این رشته آقایان حامد آفاق اسلامیه و اصغر کاردوست و جذب دوتن از سهمیه های ملی دیگر کشور آقایان آرن داوودی و محمد اجاقی و همچنین ملی پوش ارزنده اسبق تیم ملی ایران یعنی حامد سهراب نژاد در آبان ماه امسال پای به عرصه این مسابقات خواهد گذاشت، این تیم همچنین با حفظ بازیکنان بومی و تراز اول خود که از افتخارات این رشته در استان و کشور می باشند و باعث رونق و شکوفایی هرچه بیشتر این رشته در استان شده اند سطح انتظارات از شهرداری را بیشتر و بیشتر کرده است.
همچنین دو بازیکن خارجی نیز به شهرداری اراک اضافه خواهد شد و سطح اطمینان از این تیم را به حد اعلای خود خواهد رساند، به نظر میرسد که بهره مندی این تیم از یک مدیریت جامع و باهوش و صاحب سبک در رده باشگاه داری کشور و همچنین یک کادر فنی موفق و کار آزموده و با دانش و تلفیقی از بازیکنان ارزشمند و توانای بومی و ملی و بهره مندی از یک پتانسیل بسیار عالی در حمایت تماشاگران از این رشته در لیگ برتر امسال می تواند یک اتفاق خوب و یک افتخار بزرگ برای بسکتبال شهر و استانمان را رقم بزند.
از هواداران بعنوان یک پتانسیل برای این ورزش یاد کردید، چه انتظاری از آن ها در ادامه حمایت هایشان از بسکتبال اراک می رود؟
همانطور که گفتم حمایت تماشاگران یکی از حلقه های پیوسته موفقیت تیم بسکتبال شهرداری در لیگ قبل بود، هوادارانی که با حضور بی نظیر خود در فصل گذشته اراک را به عنوان قطب جدیدی در بسکتبال معرفی نمودند. ضمن سپاس بی کران از حمایت های بی دریغ این عزیزان حضور پرشور تر و گرم تر این سرمایه های اصلی بسکتبال اراک را از همان هفته ابتدایی مسابقات خواستارم.
با توجه به عملکرد موفق با شگاه شهرداری اراک در رشته بسکتبال، این باشگاه این فصل در رشته بسکتبال یک تیم دیگر هم خواهد داشت که با حمایت مسئولین و هواداران راهی مسابقات دسته اول کشور خواهد شد، برای این تیم کاملا بومی نیز آرزوی موفقیت داریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.