خانه » اخبار » در جستجوی کلانتر

در جستجوی کلانتر

چهارشنبه ۴ اردی بهشت ۱۳۹۸   شماره ۱۰۷۲

رییس پلیس فتا استان مرکزی نقشه جریان موج سوار را نقش بر آب کرد

در جستجوی کلانتر

پلیس در رابطه با کانال کلانتر مرکزی هیچ فردی را دستگیر نکرده و از صفر تا صد این پرونده توسط پلیس فتای استان مرکزی پیگیری و انجام شده است

در این بین برخی افراد احضار شدند، پرونده کامل و تحویل مراجع قضائی شده و طبق قانون با متهمان پرونده برخورد خواهد شد

عباس لعل بار

نشست خبری رییس پلیس فتا استان مرکزی با اصحاب رسانه روز گذشته برگزار شد. این نشست پس از آن برگزار شد که در روزهای اخیر برخی گروه ها و نشریات در اقدامی سوال برانگیز با متشنج نمودن فضای مجازی پلیس را به کم کاری در شناسایی گردانندگان کانال جنجالی «کلانتر مرکزی» متهم کرده بودند. این جریان شانتاژگر و موج سوار قصد داشتند با تحت فشار قرار دادن پلیس از آب گل آلود ماهی گرفته و به مقاصدشان که یکی از آن ها مربوط کردن نزدیکان یک نماینده مجلس با این کانال بود، برسند که با هوشیاری پلیس فتا و دادستان در جوابیه های جداگانه ناکام ماندند. دادستان چندی پیش اعلام کرد شایعات موجود در فضای مجازی و جوسازی برخی افراد و جریان ها بر علیه یکی از نمایندگان مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی صحت ندارد و خود از شاکیان پرونده کانال تخریب گر «کلانتر مرکزی» است و هیچ فردی از اعم از رییس دفتر یا کارکنان دفتر وی در این رابطه بازداشت نشده است.
اما سرهنگ آنقی رییس پلیس فتا استان روز گذشته در نشست خبری خود با اشاره به اینکه پرونده کانال کلانتر مرکزی تشکیل و در جریان است، بیان داشت: کانال کلانتر استان مرکزی بیش از یک سال و نیم در استان فعالیت داشته و مطالب آن موجب هتک حیثیت بوده و در این رابطه از سوی افراد مختلف به پلیس فتا شکایت واصل شده است.
سرهنگ آنقی خاطرنشان کرد: در پلیس فتای استان مرکزی برابر قانون در این مورد پرونده تشکیل شده و با همکاری دستگاه‌های مرتبط، تحقیقات و بررسی‌های فنی و کارشناسی انجام و افرادی که ارتباط مستقیم بــا این کانال داشتند شنــاسایی شدند. پس از آن بیشتر ورود کردیم و برخی از افراد با دستور احضار شدند و تجهیزات این کانال نیز توقیف شد.
وی اظهار داشت: در نهایت پرونده در این مورد کامل و تحویل مراجع قضائی شد. پلیس در این رابطه هیچ فردی را دستگیر نکرده و از صفر تا صد این پرونده توسط پلیس فتای استان مرکزی پیگیری و انجام شده است.
سرهنگ آنقی عنوان کرد: برابر قانون پرونده تشکیل و به دادسرا ارجاع گردید و طبق قانون با متهمان پرونده برخورد خواهد شد. در برخورد قضائی با متخلفان جدی هستیم و در این مورد هم از هر گونه پیش داوری جدا پرهیز شود.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی در ادامه نشست از افزایش ۹۴درصدی وقوع جرائم سایبری در این استان طی یک سال اخیر خبرداد وگفت: در برخی جرائم سایبری همچون برداشت غیرمجاز از حساب شاهد افزایش چند برابری هستیم.
آنقی با بیان اینکه به دنبال این هستیم جرایم سایبری که بیشترین آسیب را به مردم می‌زنند، آسیب‌شناسی کنیم و راه حل ارائه دهیم، اظهار داشت: جرایم سایبری سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی و برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز با ۴۴ درصد در استان رتبه نخست را دارد و این جرم سایبری (برداشت غیرمجاز) در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ متأسفانه ۲۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین کلاهبرداری اینترنتی در رده دوم و هتک حیثیت در رده سوم، جرایم سایبری را در استان مرکزی به خود اختصاص داده اند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: خوشبختانه در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ شاهد کاهش ۱۳ درصدی هتک حثیت در فضای مجازی هستیم و ۱۶ درصد جرایم سایبری، در حوزه هتک حیثیت است.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه کشفیات جرایم سایبری پلیس فتای استان مرکزی سه سال متوالی مقام نخست را در کشور به خود اختصاص داده است. میانگین کشف جرایم سایبری در کشور در حوزه فضای مجازی، ۷۰ درصد است که این رقم در استان مرکزی ۱۰۹ درصد ثبت شده است.
آنقی تصریح کرد: در حوزه وقوع جرایم در حوزه سایبری و فضای مجازی، در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ شاهد افزایش ۹۴ درصدی جرایم سایبری در استان مرکزی هستیم.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: اجرای طرح سیستم خدمات رمز پویا یا رمز یک بار مصرف در استان مرکزی در دستور کار بانک‌ها است که ۹۰ درصد از جرایم سایبری می کاهد و لازم است که شهروندان در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز ایستا و یا رمز دوم حساب خود به رمز پویا اقدام کنند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: برخی از بانک‌ها در استان به این طرح مجهز هستند و بانک‌هایی هم که تاکنون نسبت به راه اندازی این سیستم اقدام نکرده اند، به سرعت این سیستم را راه اندازی کنند؛ اگر بانکی در این طرح ارائه خدمات نمی‌دهد بانک مورد اعتماد نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.