خانه » جدیدترین » در جستجوی سرمایه گذار

در جستجوی سرمایه گذار

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹   شماره ۱۳۶۷

در جستجوی سرمایه گذار

نبود سرمایه گذار برای احداث شهربازی در پاساژ تجاری کوثر کوی الهیه اراک دردسرهای فراوانی را برای مالکان این پاساژ به همراه داشته است. برای اینکه بدانید ماجرا چیست؟ گزارش امروز همراه با شهروندان را بخوانید

زهرا مدنی

روزنامه وقایع استان همواره سعی کرده است صدای شهروندان باشد و مشکلات آن ها را به گوش مسئولان برساند. در این بین بارها گزارش هایی در روزنامه به چاپ رسیده که بسیاری از آن ها با همراهی و پاسخگویی مسئولان به نتایج خوبی رسیده است. امروز در گزارشی به مشکلات عده ای از شهروندان اراک می پردازیم که متاسفانه دردسرهای زیادی برای آن ها به همراه داشته است.

نماینده تعدادی از مالکان ساختمان پاساژ تجاری کوثر واقع در کوی الهیه اراک در گفتگو با وقایع استان پیرامون مشکلات اهالی محله در خصوص به کارگیری و اجاره واحدهای شان گفت. به گفته امیدرضا تقوایی نماینده مالکان این پاساژ، در مزایده ای که شرکت پارس مسکن الوند در سال ۱۳۹۱ برگزار کرد واحدهای مجتمع کوثر امید الهیه به فروش رسید. مالکیت زمین این مجتمع با اوقاف بوده است که شرکت پارس مسکن با مشارکت اوقاف و شهرداری شروع به ساختن پاساژ کرد و بعد از ساخت، شهرداری طبقه سوم را که قرار بود شهربازی سرپوشیده شود به اوقاف واگذار نمود یعنی در حال حاضر اوقاف مالک ۶۸ درصد این ساختمان و شرکت پارس مسکن الوند مالک ۶ واحد از این ساختمان می باشد و مابقی ساختمان متعلق به ۳۲ مالک حقیقی است.
امیدرضا تقوایی در ادامه می گوید: شرکت پارس مسکن الوند از روز اول، سرمایه گذاران را دعوت کرد و واحدهایش را به فروش رساند، اما پس از آن سهم زیادی از ساختمان به اوقاف واگذار شد، در حال حاضر شرکت پارس مسکن الوند اعلام کرده برای تعمیرات سهم خود را پرداخت خواهد کرد اما اوقاف با اینکه اجاره بهای خود را هر ساله دریافت می کند، در راه اندازی واحدهای خود همکاری نکرده است. متاسفانه از سال۹۱ به بعد هیچ اقدامی در این ساختمان صورت نگرفت و حتی در طبقه سوم هم شهربازی ساخته نشد، این طبقه به فروشگاه رفـــاه یا فروشگاهی که عام المنفعه باشد، هم اجاره داده نشد تا واحدهای تجاری دیگر هم راه بیفتد و الان این ساختمان در معرض تخریب قرار گرفته است.
وی افزود: فعلا فقط چند واحد در طبقه همکف فعال و طبقه بالا کاملا خالی است، با یک بارندگی آب از طبقه پشت بام به داخل طبقه سوم و از آن طبقه هم به واحدهای تجاری ما می ریزد و این بی تفاوتی باعث آسیب خوردن به کل این مجموعه می شود. به دلیل این که ساختمان نزدیک ۷ سال است رها شده، سکوریت های دور ساختمان شکسته و پشت بام مجموعه نم داده است.
این شهروند می گوید: مسوولین شهر باید برنامه و تدبیری برای این وضعیت بیاندیشند، این ساختمان پله برقی، آسانسور و سیستم گرمایش دارد، ولی همه در حال از بین رفتن است، پله برقی مجموعه خاموش است، آسانسورها نیز خراب و آب و برق مجموعه قطع است کسی مجانی هم واحدهای ما را اجاره نمی کند. این در حالی است که ۱۰ هزار واحد مسکونی در نزدیکی این مجموعه وجود دارد و اگر این مرکز فعال می شد برای اینکه تردد افراد از حاشیه شهر به مرکز شهر بخصوص در زمان شیوع کرونا کم شود و خریدهای ساکنین در همین محله انجام شود، جای ایده آلی بود.
علی قربانی معاون بهره وری اقتصادی اوقاف استان مرکزی در همین خصوص در گفتگویی که با وقایع استان داشت، گفت: قرار بود شهرداری در طبقه سوم این مجتمع، شهربازی سرپوشیده بسازد که این کار انجام نشد، ما مجبور شدیم سهم شهرداری را تحویل بگیریم و متاسفانه فعلا نمی توانیم شهربازی را راه بیاندازیم چون مستاجری نداریم، اگر کسی برای احداث شهربازی سرپوشیده در این مکان اعلام آمادگی کند، ما حاضریم این ملک را شش ماه تا یک سال رایگان اجــــاره دهیم ولی کسی حاضر به سرمایه گذاری نیست.
قربانی افزود: شارژ تمام واحدهایی که اوقاف مالک آن ها می باشد پرداخت شده است. همچنین بقیه مالکان در عرصه مستاجر اوقاف هستند، چرا که این اشخاص مالک اعیان اند نه مالک عرصه، پس باید اجاره بهای خود را پرداخت کنند، قرار بود شهرداری کانکس های واقع در شهرک الهیه را جمع آوری کند تا مردم در این مجتمع سرمایه گذاری کنند اما شهرداری این کار را نکرد، ما بقی این پروژه را هم به ساخت نرساندیم چون فاز اول آن هم نتیجه دلخواه را به ما نداد. اگر ملک افراد رشد اقتصادی مطلوب نداشته بهتر است مالکین شخصی هم برای جمع آوری این کانکس های موجود در الهیه و جذب سرمایه گذار برای مجتمع تلاش کنند. وقتی ساختمان مورد استفاده قرار نگیرد فرسودگی هایی هم رخ خواهد داد.
وی در پایان گفت: ما در اوقاف با فروشگاه رفاه و با سرمایه گذارانی در زمینه های ورزشی یا رستوران صحبت کرده ایم وقتی کسی حاضر به سرمایه گذاری نیست چه کار کنیم. واحدهای ما همه تکمیل شده اند، فقط طبقه سوم را باید بررسی کنیم، معمولا در فروشگاه ها هم کسی سقف را کامل نمی کند و با توجه به برندی که در مکان قرار خواهد گرفت و در صورت جذب سرمایه گذار با توجه به شکلی که باید بعدا داشته باشد و روی سقف کار می کنند، اقدامی برای سقف صورت نگرفته است.

امید است مسئولان هر چه سریعتر راهکاری برای این مشکل شهروندان پیدا کرده و آن ها را از وضعیت موجود نجات دهند. بی شک در وضعیت نامناسب اقتصادی که در آن هستیم هدر رفت سرمایه های مردم به صلاح هیچ کس نیست و تنها بر نارضایتی هایی دامن می زند که عاقبت خوشی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.