خانه » جدیدترین » در انتظار فراخوان

در انتظار فراخوان

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸  شماره ۱۱۸۷

وقایع استان از مشکلات واگذاری کیوسک ها و غرفه های سطح شهر اراک به شهروندان گزارش می دهد

در انتظار فراخوان

برگزاری مزایده در آذرماه جاری برای واگذاری غرفه های شهرداری اراک

طاهره قهیه ای

زندگی شهری توام با مسائل و دغدغه های خاص خودش است و در شلوغی آن هر فردی به نحوی می تواند گذران زندگی کند. یکی از راه های گذران زندگی امروزه اجاره کیوسک ها و غرفه هایی است که شهرداری در سطح شهر ایجاد کرده است. در سطح شهر اراک نیز تعدادی غرفه و یا کیوسک در راستای ساماندهی مشاغل شهری و تسهیل اشتغال ایجاد شده است.
به دنبال تماس تعدادی از شهروندان با روزنامه وقایع استان مبنی بر چگونگی نحوه اجاره کیوسک ها و غرفه های شهرداری بر آن شدیم تا گزارشی را در این خصوص تهیه کنیم که در ادامه می خوانید.
یکی از شهروندان طی تماس تلفنی با دفتر روزنامه وقایع گفت: یکی دو سالی می شود که قصد دارم یکی از غرفه های خالی موجود در سطح شهر اراک را با اجاره از شهرداری گرفته و کاسبی را در آن راه بیندازم. این بانو افزود: تعدادی کانکس و غرفه اجاره ای خالی مدتی است که در میدان حافظیه و خیابان دانشگاه وجود دارد؛ اما هربار که با شهرداری یا سازمان خدمات شهری تماس می گیرم می گویند باید در مزایده شرکت کنید.
وی ادامه داد: آنها می گویند مزایده سالی دو بار برگزار می شود و هروقت که خواستار اعلام زمان مزایده می شوم پاسخ درستی به من نمی دهند و می گویند هرهفته تماس بگیرید که با وجود اینکه تماس مکرر نیز می گیرم باز هم از زمان برگزاری مزایده ها مطلع نمی شوم.
یکی دیگر از شهروندان گفت: مدت ها است که یکی دو غرفه خالی در ابتدای فاطمیه وجود دارد و نمی دانم چرا آنها را برای اجاره به کسانی که متقاضی دریافت این غرفه ها هستند نمی دهند.
این جوان دانشجو افزود: وقتی شهرداری این غرفه ها را اجاره دهد هم برای خودش درآمدزایی دارد و هم امثال من می توانیم اشتغالی را برای خودمان در آنها ایجاد کرده و کار کنیم.
وی با بیان اینکه خالی نگه داشتن غرفه ها هیچ سودی برای شهرداری و مردم ندارد، ابراز کرد: یکی از دوستانم حدود سه سال پیش موفق شد با اطلاع از زمان برگزاری مزایده یکی از این غرفه ها را بگیرد اما مشکل من اینجا است که کسی اطلاعی از زمان برگزاری مزایده به من نمی دهد.
یکی دیگر از شهروندان با اشاره به خالی بودن یکی از غرفه ها در کنار اورژانس ابتدای خیابان فاطمیه گفت: حدود یکسال است که این غرفه خالی است و هربار هم که به طبقه دوم مجتمع آفتاب در حافظیه مراجعه می کنم فقط صحبت از مزایده می شود اما زمان آن را اعلام نمی کنند واقعا برایم جای سئوال است که چرا زمان مزایده را اعلام نمی کنند تا بتوانیم در مزایده شرکت کنیم.
در راستای مطلع شدن از نحوه واگذاری کیوسک ها و غرفه های سطح شهر مربوط به شهرداری اراک گفتگویی را نیز با سرپرست مدیریت ساماندهی مشاغل شهری و فـــرآورده‌های کشاورزی شـــهرداری اراک انجـــام دادیم کـــه در ادامه می خوانید.
منصور اسفندانی سرپرست مدیریت ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اراک در این خصوص گفت: برخی از غرفه ها به ظاهر خالی هستند در واقع بنابر هر دلیلی مستاجر بعد از پایان قراردادش غرفه یا کانکس را تحویل نداده و ما نمی توانیم بدون حکم قضایی به آنجا ورود کنیم و در حال انجام کارهای قضایی و حقوقی آنها هستیم تا بتوانیم آنها را واگذار کنیم.
وی با اشاره به اینکه خالی بودن غرفه ها مانند این است که مستاجر منزل را خالی کرده؛ اما کلید را تحویل نداده است، افزود: غرفه ها به محض اینکه خالی شوند از طریق برگزاری مزایده و آماده شدن اسناد مزایده و زدن فراخوان واگذار می شوند و برهمین اساس نیز یک مزایده در آذر ماه جاری برگزار خواهیم کرد.
اسفندانی با اشاره به اینکه قیمت پایه اجاره بهای غرفه ها نیز از طریق کارشناس دادگستری تعیین می شود، اظهار کرد: به محض اینکه غرفه ها به صورت عادی یا با حکم قضایی خالی شوند کارهای مربوط به واگذاری از طریق مزایده انجام می شود و در این رابطه مشکلی وجود ندارد.
وی گفت: بعد از آماده شدن اسناد مزایده فراخوان زده می شود و متقاضیان می توانند با شرکت در مزایده و داشتن شرایط لازم غرفه ای را اجاره کنند و در آن مشغول به کار شوند.

۱ دیدگاه

  1. سلام من نزدیک سه ماه بود که هر هفته برای اجاره کانکسهای شهرداری میرفتم و پیگیر میشدم و میگفتن هفته بعد دوباره سر بزنید.الان اینبار بعد دو هفته رفتم میگن تموم شده و واگذار شدن.واقعا دلیلش چی میتونه باشه.از کجا باید پیگیر باشیم؟

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.