خانه » جدیدترین » در اعتراض به برگزاری نمایشگاه بهاره/ اعتصاب در بازار اراک

در اعتراض به برگزاری نمایشگاه بهاره/ اعتصاب در بازار اراک

 

گروه اقتصاد: وقایع استان

کاسبان بازار بزرگ اراک چهارم اسفند در اعتراض به برگزاری نمایشگاه بهاره در آستانه سال نو تمامی مغازه های خود را تعطیل کردند.

به گزارش وقایع استان، تمامی بازاریان اراک از ساعات اولیه صبح در جلوی درب اصلی بازار جمع شدند. این در حالی است که به دلیل نزدیکی به سال نو از همان ساعات مردم برای خرید به بازار آماده و  با درهای بسته روبه رو شدند.

یکی از کاسبان بازار گفت: با توجه به رکود اقتصادی و پایین بودن توانایی خرید مردم این فصل تنها فصل کار برای بازاریان است، ولی برگزاری نمایشگاه این امکان را از بازاریان می گیرد.

م.س در گفتگو با وقایع استان افزود: معمولا هرسال در اوایل بهمن ماه برای برپایی نمایشگاه فراخوان داده می شود و هر تولیدکننده ای برای دریافت غرفه ثبت نام می کرد.

وی ادامه داد: ولی امسال بنا نبود نمایشگاه برگزار شود و برای همین  فروشندگانی مثل ما برای فروش بهاره جنس بیشتری خریده بودند ولی به یکباره در پایان بهمن ماه اعلام شد که قرار است نمایشگاه برگزار شود و این به زیان فروشندگان خرده پایی مثل ماست که جنس بیشتری خریده اند.

آقای س. ف نیز یکی دیگر از فروشندگان گفت: مشکل دیگر برپایی نمایشگاه این است که بیشتر کسانی که در این نمایشگاه غرفه می گیرند از استان های اطراف هستند و این یعنی از دست دادن بازار فروش برای کاسبان این شهر.

وی افزود: البته اصناف می گوید ما به تولیدکنندگان و توزیع کنندگان عمده شهر غرفه خواهیم داد ولی مسئله این است که بیشتر کاسبان بازار خرده فروش هستند و نمی توانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

یکی دیگر از بازاریان نیز گفت: متاسفانه هیئت امنای بازار به جای اینکه از بازاریان حمایت کنند در تصمیم گیری ها برای بازاریان خنثی عمل می کند و دغدغه های ما را انتقال نمی دهند.

وی ادامه داد: ما چند روز پیش برای اعتراض مقابل استانداری هم رفتیم ولی اتفاقی نیفتاد، شاید برای مسئولین قابل درک نیست که بسیاری از ما مغازه هایمان اجاره ایست و در همان هم مانده ایم.

یکی دیگر از کاسبان بازار گفت: جالب است که رییس اتاق اصناف در جواب اعتراض ما می گوید این کار را نکنید حرکت شما به دلیل نزدیکی به انتخابات جنبه سیاسی می گیرد.

وی اضافه کرد: کدام مسئله سیاسی، چرا نگرانی و دغدغه ما را در قالب این مسائل کمرنگ می کنند.

تعطیلی بازار اراک همچنان ادامه دارد و عده زیادی از بازاریان برای ادامه اعتراض و دریافت نتیجه به فرمانداری رفته اند.

هم اکنون شایعه هایی مبنی بر دستور لغو نمایشگاه از سوی استاندار در بازار دهان به دهان می چرخد و هنوز هیچ نتیجه قطعی اعلام نشده است.

شایان ذکر است که بازاریان اراک در روز یک شنبه نیز در اعتراض به برگزاری نمایشگاه بهاره در مقابل درب استانداری تجمع نموده بودند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.