خانه » جدیدترین » درباره کتاب «ملت عشق»

درباره کتاب «ملت عشق»

سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ شماره ۸۵۲
***
پژمان شمشیری
محقق و پژوهشگر
***
کتاب ملت عشق اثر الیف شافاک پرفروش ترین کتاب تاریخ کشور ترکیه می باشد. این کتاب در ایران نیز با استقبال فراوانی روبرو شده است و به نوعی برای شروع و عادت به مطالعه کتاب بسیار خوبی است.
به هیچ متمم و صفتی نیاز ندارد عشق
خود به تنهایی دنیایی است عشق
یا درست در میانش هستی در آتشش
یا بیرونش هستی در حسرتش
اینها جملات آغازین کتاب است.
این کتاب شامل دو رمان است که به زیبایی و در کنار هم در یک کتاب گنجانده شده است. یکی در سال ۲۰۰۸ در امریکا اتفاق می افتد و دیگری در قرن هفتم در قونیه.
داستان کتاب ملت عشق از سمتی ماجرای زندگی اللا است و از سوی دیگر کتابی است که به اللا داده شده است. ملت عشق در واقع رمانی در مورد عشق مولانا و شمس تبریزی است. آنچه که در مورد این کتاب بسیار چشمگیر و جذاب است نحوه تغییر زاویه دید اول شخص و سوم شخص است. مطالب گاهی از دید شمس بیان می گردد و گاهی از دید مولانا و گاهی هم از دید متعصب و…
کتابی است که واقعا از تغییر دیدگاه ها و پیش رفتن داستان و اختلاف زمانی بین آنها احساس لذت می توان برد. هنگامی که داستان شمس تبریزی را در آن می خوانید شیفته آن خواهید شد و به بیان دیگر داستان اللا و حال برای شما جذابیتی ندارد. زیرا داستان شمس تفکر و دیدگاه را تغییر می دهد و دیگر قادر به شنیدن به غیر از داستان شمس در این کتاب نخواهید بود. اگر مایل هستید کسی را به مطالعه علاقمند کنید پیشنهاد می کنم این کتاب را به او هدیه دهید و اما قسمتی از کتاب را به شمــا هدیه می کنیم: « دوست داشتن خداوندی که هیچ نقصی در او راه ندارد سهل است. آنچه سخت است دوست داشتن انسان های فانی است با همه خطا و ثوابشان.
فراموش مکن آدمی هرچیزی را به اندازه ای میفهمد که نسبت بدان عشق دارد. پس تا زمانیکه برای دیگران از صمیم قلب آغوش نگشایی و بخاطر خالق مخلوق را دوست نداشته باشی نه می توانی چنان که شایسته است بفهمی و نه به شکلی لایق دوست بداری!»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.