خانه » پیشنهاد سردبیر » خارج از گود

خارج از گود

شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸    شماره ۱۱۱۷

خارج از گود

این روزها نمایندگان استان در مجلس در حالی سرگرم بازی با کلانتر و رقیبان انتخاباتی شان هستند که نمایندگان استان اصفهان مانند قم خواهان الحاق دو شهرستان استان به استان جدیدی شده اند

علی امیدی

هنوز اظهارات نمایندگان استان قم درباره الحاق دو شهرستان محلات و دلیجان استان مرکزی به این استان نگذشته است که حالا یکی از نمایندگان استان اصفهان هم خواهان پیوستن این دو شهرستان به استان جدیدی شد که قرار است از چند شهرستان اصفهان تشکیل شود.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درگفت وگو با خبرنگار ایمنا بیان کرده است: شهرستان های نایین و خور و بیابانک از طرح اصفهان شمالی حذف شده و شهرستان های محلات، دلیجان، خوانسار و گلپایگان به این طرح اضافه شدند. ابوترابی اظهار کرد: کلیات طرح استان اصفهان شمالی در کمیسیون شوراها و امور کشوری تصویب و در نوبت رای گیری در صحن علنی قرار گرفت، اما طرح های بسیار زیادی در صحن علنی مجلس در نوبت رای گیری است و رسیدن این طرح به مجلس دهم قابل پیش بینی نیست. مجمع نمایندگان استان اصفهان کاملا در جریان کلیات این طرح قرار دارد و می تواند با رای خود مخالفت و یا موافقت خود را در رای گیری صحن علنی مجلس مطرح کنند. وی افزود: کلیات این طرح در کمیسیون شورا ها و امور داخلی کشور مورد برسی قرار گرفت و بنابر پیشنهاد نمایندگان و معتمدین شهرستان های این طرح، استان اصفهان شمالی، استان گلساران نام گرفت و همچنین شهرستان های نایین و خور و بیابانک از این طرح حذف شده و شهرستان های محلات، دلیجان، خوانسار و گلپایگان نیز به این طرح اضافه شدند؛ برای شهرستان های گلپایگان و دلیجان در این استان فرمانداری ویژه در نظر گرفته شده است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: طبق اصل ۷۵ قانون اساسی طرح هایی که بار مالی برای دولت دارند توسط شورای نگهبان رد می شود، اما با وجود موافقت نماینده وزرات کشور و اداره اطلاعات با این طرح، برای رفع ایراد شورای نگهبان، مساعدت هیات وزیران و رییس جمهور لازم است تا این طرح مورد موافقت قرار گیرد.
حال سوالی که در اذهان تداعی می شود این است که چرا هر ا چند گاهی یک نماینده از یک استان دیگر به راحتی بحث جدایی شهرستان های استان مرکزی را مطرح می کند و جو روانی مردم آن شهرستانها را به هم می ریزد، اما نمایندگان استان به جای پرداختن و پاسخ دادن به این اظهارات تفرقه آمیز و شبهه ناک سرگرم مسائل حاشیه ای و بی ثمر برای مردم استان هستند. ای کاش نمایندگانی که این روزها سرگرم بازی با ادمین یک کانال تلگرامی بی هویت(کلانتر مرکزی) یا منتقدان و رقیبان شان هستند کمی هم وقت برای دفــــاع قاطع و اســـاسی از حق مـــردمی می گذاشتند که در بدترین وضعیت اقتصادی و زیر فشار شدید مشکلات ناشی از بی مدیریتی دولت و عدم نظارت مجلس بوده و حالا هم باید شاهد شنیدن اظهارات تاسف بار نمایندگان سایر استان ها درباره شهرستان های استان شان باشند. چرا هفت نماینده استان در برابر این گونه اظهارات یکپــارچه سخن نمی گویند تا احدی جرات بیان دوباره آن را نداشته باشد؟ و در سوالی کلی تر، چرا نمایندگان به جای وارد شدن به گود مبارزه با مشکلاتی که این روزها مــردم با آن گریبانند به حاشیه رفته اند؟ آیا هر ۷ نماینده مطمئن هستند که اسفند ماه دوباره رای مــی آورند که اینقدر بی خیال از کنار مشکلات مردم استـــان می گذرند؟

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.