خانه » پیشنهاد سردبیر » حضور چهار نماینده از استان در فراکسیون جذب سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور/سرمایه های خارجی در مربع اراکی ها

حضور چهار نماینده از استان در فراکسیون جذب سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور/سرمایه های خارجی در مربع اراکی ها

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۹۵   شماره ۳۸۲

جذب سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور یکی از موضوعات مهمی است که امروزه حتما باید مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا ایرانیان خارج از کشور ظرفیت عظیم برای سرمایه گذاری هستند که باید از آنها بهره برد علاوه بر سرمایه گذاری امروزه توریسم و گردشگری رتبه سوم اقتصاد دنیا را دارد که در چنین شرایطی باید به آن توجه ویژه کرد و در استان مرکزی درخصوص میراث فرهنگی کارهای بزرگی در این زمینه انجام داده اما می‌توان ظرفیت را بسیار گسترش داد و از این ظرفیت های بالقوه استفاده کرد. البته ماه گذشته علیرضا سلیمی، از تشکیل فراکسیون حمایت از ایرانیان خارج از کشور در مجلس خبر داد و گفت: این فراکسیون با عضویت بیش از یکصد نفر از نمایندگان مجلس کار خود را آغاز کرده است به گفته نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی همچنین انتخابات هیأت رئیسه این فراکسیون برگزار و علیرضا سلیمی به عنوان رئیس، علی اکبر کریمی و محمدجواد کولیوند به عنوان نواب رئیس، محمد حسینی تفرش و علی ابراهیمی شازند، جبار کوچکی نژاد و آرام ساداتی به عنوان سخنگوی این فراکسیون انتخاب شدند. وی در تشریح اهداف تشکیل فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، گفت: هدف اصلی این فراکسیون پیگیری امور ایرانیان در خارج از کشور است، زیرا از جهات مختلف این موضوع دارای اهمیت است، به ویژه نقش این افراد در سرمایه گذاری ها در داخل کشور بسیار مهم است.سلیمی گفته است که به طور حتم اگر به دنبال رسیدن به رشد هشت درصد در اقتصاد کشور هستیم، باید اقدام به جذب سرمایه های خارجی کنیم، حال بر اساس آمارها حدود ۷۰۰ میلیارد دلار مجموع سرمایه ایرانیان خارج از کشور است و اگر بخشی از این سرمایه وارد کشور شود، قطعا به اهدافمان خواهیم رسید.
فراکسیون ایرانیان خارج از کشور سعی می کند برای حمایت از این قشر، تعاملات و همکاری بسیاری را با دستگاه های مربوطه از جمله وزارت خارجه صورت دهد.حضور سلیمی، کریمی ، ابراهیمی و حسینی از نمایندگان استان مرکزی در این فراکسیون یک امکان بالقوه را برای سرمایه گذاری در استان فراهم کرده است .
در همین ارتباط محمد حسینی، سخنگوی فراکسیون ایرانیان خارج کشور در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به دیدگاه این فراکسیون گفت: این فراکسیون نگاهش این است که بتواند اجتماعی با تفکرات مختلف برای یک هدف مشترک و پشتیبانی یک موضوع ایجاد کند. وی افزود: تعداد اعضای این فراکسیون محدودیت ندارد و در حال حاضر این فراکسیون به دنبال نظام مند کردن فراکسیون و در صدد تغییر آئین نامه داخلی است.
حسینی اظهار کرد: این فراکسیون با هدف جذب سرمایه گذار خارجی و ارتباطات بین الملل یک پشتیبانی در فضای امورات خارجه است، امروز بازار وسیع سرمایه، کار و فناوری در کشور فراهم شده و از طرفی به دنبال کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در داخل هستیم، پس چه بهتر است بر روی ایرانیان خارج از کشور سرمایه‌گذاری کنیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، نمایندگان استان مرکزی این فراکسیون را راهبری می کردند، این دوره هم نمایندگان استان مرکزی مدیریت این فراکسیون را بر عهده دارند و کارهای نیمه تمام فراکسیون را پیگیری می کنند.
حسینی با اشاره به اینکه در دوره قبل عباس رجایی( نماینده اراک در دوره نهم مجلس) مسئول فراکسیون ایرانیان خارج از کشور بوده است، گفت: در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، علیرضا سلیمی(نماینده مردم محلات و دلیجان ریاست این فراکسیون را دارد و مسئولیت های این فراکسیون بین نمایندگان استان مرکزی تقسیم وظایف شده است.
نماینده تفرش، آشتیان و فراهان افزود: این فراکسیون حمایت از اتباع خارجه و پیگیری مشکلات ایرانیان خارج کشور را بر عهده دارد و قوانین مربوط به آنها را در مجلس حمایت می کند و ارتباط با ایرانیان خارج از کشور دارد و این ارتباط زمینه‌های استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایرانیان خارج از کشور فراهم می کند.
وی با بیان اینکه در گذشته در کشور اداره کل اتباع مسئولیت ارتباط با همه سفارتخانه ها را بر عهده داشت، اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال اصلاح قانونی است که در حوزه فرمانداری هم امورات اتباع خارجه پیگیری شود و اتباع خارجه برای پیگیری برخی از امورات نیازی به مراجعه به اداره اتباع خارجه را نداشته باشند.
حسینی آمار اتباع خارجه غیر مجاز در کشور را بالا دانست و گفت: نظارت بر اتباع خارجه غیر مجاز در کشور کم است و فراکسیون حل این مشکل را در ر اولویت قرار داده است.
سخنگوی فراکسیون ایرانیان خارج از کشور افزود: فراکسیون در ارتباطی که با وزارت امور خارجه دارد، مشکلات تحصیل ایرانیان در خارج از کشور را پیگیری می کند و همچنین فراکسیون وظیفه دارد حوادث خارج از کشور را رصــد کنــــد و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.