خانه » پیشنهاد سردبیر » حرفه؛ بی توجهی

حرفه؛ بی توجهی

یکشنبه ۱۵ اردی بهشت ۱۳۹۸   شماره ۱۰۷۷

صدور حکم کم سابقه برای قصور یک دندانپزشک در اراک

حرفه؛ بی توجهی

محرومیت همیشگی از طبابت در انتظار دندانپزشک متخلف پرونده امیرعلی است

علی امیدی

رای هیات بدوی انتظامی پرونده امیرعلی، کودک سه ساله ای که بر اثر قصور پزشکی یک دندانپزشک در اراک دچار زندگی نباتی شد، صادر و طی آن پزشک معالج به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه‌های پزشکی و وابسته در تمام کشور محکوم شد.
قصور این دندانپزشک در اراک قبل از امیرعلی، دختربچه ای به نام روناک را در آستانه تولد سه سالگی به دست مرگ سپرده بود که هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی اراک با صدور حکمی مجازات ۵ سال تعلیق از اشتغال به حرفه های پزشکی را برای آن پرونده در نظر گرفت.
اما در حکم صادره از سوی هیأت بدوی انتظامی پیرامون پرونده امیرعلی آمده است: بر اساس کیفرخواست شماره ۶۱ مورخ ۱۳۹۸٫۱٫۲۲ دادستان محترم انتظامی سازمان نظام پزشکی اراک علیه خانم دکتر س. م به شماره نظام پزشکی ۱۱۶۵۰۲ با وکالت خانم مهدیه جعفری مبنی بر قصور و سهل‌انگاری در انجام وظایف قانونی منجر به آسیب سیستم عصبی و زندگی نباتی آقای امیرعلی ترابی فرزند غلام موضوع شکایت آقای غلام ترابی فرزند ترابعلی با وکالت آقای حسین کمیلی اصفهانی، هیات با توجه به محتویات پرونده کیفرخواست یاد شده و گزارش عضو محقق مبنی بر اینکه به علت ۱ـ عدم آگاهی و رعایت اصول پایه احیای قلبی و عروقی ۲ـ عدم توجه به بالین کودک در حین عمل و اصرار به ادامه کار در زمان بدحال شدن کودک ۳ـ عدم آگاهی از دستورالعمل‌های مربوط به مهار فیزیکی و اندیکاسیون‌های آن و استفاده از نیروی انسانی صرف جهت مهار فیزیکی کودک توسط پزشک معالج منجر به کاهش سطح هوشیاری، آسیب به سیستم عصبی مرکزی و به دنبال آن زندگی نباتی بیمار شده است، قصور در درمان منتهی به آسیب سیستم عصبی مرکزی امیرعلی ترابی فرزند غلام توسط پزشک یاد شده محرز دانسته و با استناد به ماده ۳ بند ت ماده ۲۲ آیین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلین حرفه‌ای پزشکی و وابسته در سازمان نظام پزشکی و بند ز تبصره ۱ ماده ۲۸ قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۳٫۸٫۱۶ مجمع تشخیص مصلحت نظام و تکرار قصور از سوی پزشکی یاد شده حکم به محکومیت نامبرده به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه‌های پزشکی و وابسته در تمام کشور صادر و اعلام می‌دارد این رأی با استناد به ماده ۳۴ قانون مذکور ظرف مدت ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در هیات تجدید نظر انتظامی نظام پزشکی استان است.
رییس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی درباره این حکم بیان داشت: محرومیت مادام العمر از طبابت در انتظار دندانپزشک متخلف پرونده «امیرعلی » و «روناک» است.
«حسن طاهر احمدی» افزود: رای هیات بدوی انتظامی پرونده «امیرعلی» صادر و طی آن پزشک معالج به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه های پزشکی و وابسته در تمام کشور محکوم شده است.
وی ادامه داد: دادستانی انتظامی سازمان نظام پزشکی، نمایندگان دادگستری و پزشکی قانونی استان در هیات بدوی حضور دارند و حکم دندانپزشک متخلف اراکی با تحقیقات و اعلام نظرهای کارشناسی صادر شده است.
رییس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی بیان کرد: دندانپزشک اراکی به علت عدم آگاهی و رعایت نکردن اصول پایه احیای قلبی و عروقی، عدم توجه به کودک در حین عمل و اصرار به ادامه کار در زمان وخامت حال کودک و عدم آگاهی از دستورالعمل‌های مربوط به مهار فیزیکی و اندیکاسیون‌های آن و استفاده از نیروی انسانی جهت مهار فیزیکی کودک منجر به کاهش سطح هوشیاری، آسیب به سیستم عصبی مرکزی بیمار شده است.
وی اظهار داشت: در صورتی که نامبـــرده نسبت به حکم صادر اعلام اعتراض کند، این حکم بـــه هیات تجدید نظر ارجاع داده می شود و در صــورتی که اعتراضی نسبت بــه حکم نداشته باشد، اجرایی می شود.
رییس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و همچنین قصور محرز دندانپزشک، در صورت اعتراض نیز بعید به نظر می رسد که حکم صار شده تغییر یابد.
طاهر احمدی ادامه داد: حکم صادر شده در خصوص قصور این دندانپزشک در ۱۰ سال گذشته در استان مرکزی بی سابقه است که این مهم نشان از حساسیت سازمان نظام پزشـکی در خصــوص فعالیت های پزشکی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.