خانه » جدیدترین » جوابیه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی

جوابیه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ شماره ۱۳۴۸

جوابیه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی

مطلب روزنامه وقایع استان سیاسی کاری محض بود

 

روزنامه وقایع استان در اقدامی غیر کارشناسانه علی رغم اینکه در ظاهر با انتشار نمودار در خصوص رتبه بندی شاخص های عمومی جشنواره شهید رجایی از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اقدام نموده اما در آغاز مطلب با سوگیری کاملا سیاسی موضوع را عمدا به سمت یک حزب سیاسی کشانده و تحلیلی مبتنی بر اغراض سیاسی به خوانندگان ارائه نمــوده است و جالب تر اینکه از میان ۵ معاونت تخصصی این اداره کل اشاره به عملکرد یکی از حوزه ها نموده و با ارائه یک جدول مدعی کسب رتبه آخر در حوزه تعاون شده است.
در ادامه ضمن ارائه جدول عملکرد حوزه تعاون که به صورت رسمی توسط معاونت امور تعاون وزارت متبوع ارسال شده است بخش تعاون استان مرکزی در سال ۹۸ با امتیاز ۹۵ از ۱۰۰ رتبه ۱۲ و در ۶ ماهه اول سال ۹۹ موفق به کسب رتبه برتر شده و بدین ترتیب کذب بودن آمار نویسنده برای عموم روشن می شود.
در پی انتشار بخش گزینش شده و تقطیع شده ی گزارش عملکرد اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در روزنامه وقایع استان، فضای مجازی، اظهارات و تحلیل مبتنی بر همان بخش های گزینش شده لازم است برخی شفافیت ها در خصوص این موضوع به سمع و نظر مخاطبین برسانیم.
جشنواره شهید رجائی یکی از مبادی تعامل مشترک عملکرد میان وزارتخانه ها، موسسات مستقل وابسته به ریاست جمهوری، موسسات و سازمان های وابسته و سازمان اداری واستخدامی کشور در سطح کلان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است که توجه ویژه به تعامل مستمر و پویای این نهادهای مهم، می تواند نقش موثری در پیشبرد اهداف رشد و توسعه کشور ایفا نماید.
نظارت و ارزیابی از اجزاء لاینفک برنامه های نظام اداری به شمار می رود چرا که به وسیله آن بازخوردهای لازم برای اصلاح فعالیت ها در فرایند اجرایی حاصل گردیده و متعاقب آن دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده میسر خواهد شد.
در مهر ماه سال جاری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با در کنار هم قرار دادن امتیازهای کسب شده هر اداره کل در استان خود در جشنواره شهید رجایی اقدام به ارزیابی استان ها کرد.
با توجه به اینکه شرایط ساختاری و محیطی و ارزیابی هر استان با استان دیگر متفاوت است (به عنوان مثال سطوح صنعتی بودن و فضاهای کارگری و مباحث استراتژیک) و لذا مقایسه نمرات کسب شده نمی تواند نسخه صحیحی برای قضاوت در این خصوص فراهم کند و رهزن حقیقت خواهد بود،بایستی در تحلیل اعداد ،ارقام و آمار نظریه کارشناسی ارائه نمود و به جزئیات آن پرداخت .
صرفا با اتکای به کلیات و برجسته نمودن یک بخش و نادیده انگاشتن جزئیات و سایر مـوارد نشـــانگر تقلیل گرایی و مغرضانه بودن تحلیل است و لذا با نگاهی کوتاه به جدول ارزیابی ،نشانگر نزدیکی امتیازها به یکدیگر است به نحوی که بیشترین ا متیاز ۱۹۰۵ امتیاز از ۲۰۰۰ امتیاز با ۹۵ درصد تحقق و کمترین امتیاز ۱۴۰۶ امتیاز از ۲۰۰۰ امتیاز با ۷۰ درصد تحقق می باشد. استان مرکزی با کسب امتیاز ۱۵۷۷ از ۲۰۰۰ امتیاز با ۷۸ درصد تحقق در ارزیابی عملکرد سال ۹۸ در میان ۱۵ استان درسطح خوب قرار گرفته و گفتنی است دو استان آخر در سطح متوسط قرار گرفته اند که با توجه به کمبود امکانات و اعتبارات همکاران اداره کل با تلاش مضاعف نواقص شاخص های عمومی را در ارائه عملکرد مطلوب نسبت به جامعه هدف در شاخص های اختصاصی جبران نموده اند .
همانطور که مستحضرید این ارزیابی بر اساس دو شاخص عمومی و اختصاصی صورت گرفته که با توجه به اینکه برخی به غرض ضعف ها را تحلیل می کنند و کسب امتیاز ۹۸۷٫۶۵ از ۱۰۰۰ امتیاز در شاخص های اختصاصی که نشانده اجرای ۹۹ درصد برنامه های تخصصی این اداره کل می باشد و کسب رتبه چهارم در حوزه سلامت و رفاه اجتماعی را در میان دستگاه های اجرایی استان را که از نقاط قوت است را متاسفانه چشم پوشی می کنند و در صورتی به مقایسه ارزیابی عملکرد سال ۹۴ و ۹۸ می پردازند که طی این سال ها ساختار نظام اداری دست خوش تغییرات بسیار زیادی قرار گرفته است و پیشرفت این اداره کل در شاخص های اختصاصی را در بازه زمانی ذکر شده که ارتقاء ۲۷ امتیاز بوده را نادیده می گیرند.
در آخر خاطر نشان می کنیم که ارزیابی به عنوان یکی از فعالیت های کلیدی و از عناصر اصلی مدیریت به شمار می رود و ابزاری است کارآمد که مدیر وکارکنان از طریق آن به نقاط قـوت و ضعف سازمان پی برده و با ریشه یابی آنها اقدامات اصلاحی جهت بهبود عملکرد را انجام می دهند و عملکرد در هرسطحی که مورد بررسی قرارگیرد،دارای یک ساختار چند بعدی و وابسته به عوامل مختلف خواهد بود و قطعا یک نفر در این امر مقصر نخواهد بود و امیدواریم به اهداف ارزیابی عملکرد که شناسایی نقاط ضعف وقوت و مشکلات سازمان و تلاش درجهت شکوفایی و افزایش قابلیت ها و اصلاح فعالیت ها و بهبود تصمیم گیری در مورد حوزه و عمق فعالیت ها، برنامه ها و اهداف آینده دولت و بهبود تخصیص منابع و استفاده بهتر از امکانات و منابع انسانی درجهت اجرای برنامه های مصوب وارتقای پاسخگویی درمورد عملکرد برنامه ها می باشد برسیم.

۱ دیدگاه

  1. روزنامه وقایع پاسخ دهد که چرا انعکاس رتبه ۳۰ام سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی در بین سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت مورد توجه شما قرار نگرفت ولی رتبه اداره کار مورد توجه شماست

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.