خانه » جدیدترین » جهادگران عرصه امنیت غذایی افقی نو در فراروی کشور گشودند

جهادگران عرصه امنیت غذایی افقی نو در فراروی کشور گشودند

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹  شماره ۱۳۸۷

برگزاری آیین نکوداشت برگزیدگان عرصه کشاورزی در استان مرکزی که قهرمانان عرصه تولید و رهبران فنی محلی در سطح روستاها هستند

جهادگران عرصه امنیت غذایی افقی نو در فراروی کشور گشودند

مدیر ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از برگزاری آیین نکوداشت برگزیدگان عرصه کشاورزی در استان مرکزی خبر داد.
راشین پورمتین در گفتگو با خبرنگار وقایع استان گفت: ۱۵۰ پرونده از مراکز جهاد کشاورزی دهستان های سراسر استان به دست مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های تابع استان مرکزی رسید که پس از انجام بررسی های لازم در ۱۲ کمیته فنی در شهرستان ها، این پرونده ها به دبیرخانه انتخــاب نمونه های کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ارسال شد.
وی افزود: در واقع پس از توزیع این پرونده ها بین کمیته های فنی، هر یک در کمیته فنی مربوطــــه بر اساس رکورد ثبت شده توسط کشاورز، چگونگی عملکرد وی، میزان بهره وری از آب و خاک و منابع پایه، حفظ محیط زیست، کشاورزی پایدار، حفظ امنیت غذایی و تولید محصول ســالم مورد بررسی و داوری قرار گرفتند، که در نهایت ۶۳ نفر به عنوان نمونه استانی انتخاب شدند که در مراسمی که روز چهارشنبه ۲۹ بهمن در سالن الغدیر استانداری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود توسط سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
پورمتین اظهار کرد: از این افراد ۲ نفر به عنوان نمونه ملی در سطح کشور انتخاب شده اند که یکی از این افراد، داود عطا اللهی است که در رشته گیاهان زینتی فضای باز فعال است و یک نفر دیگر نیز محمد شاهرخی تولیدکننده ماهی های زینتی است که هر دو از شهرستان محلات می باشند. سروناز زاهدی وفا نیز در رشته تولید محصولات گلخانه ای در بخش سبزی و صیفی شایسته تقدیر در سطح کشور شده است.
مدیر ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: از این سه نفر نمونه ملی در تاریخ ۱۹ بهمن ماه در مراسمی با حضور مجازی رییس جمهور تجلیل شد و استاندار مرکزی نیز به نمایندگی از رییس جمهور لوح تقدیر این افراد را به آنان تقدیم کرد.
وی تاکید کرد: این افراد تلاشگران و قهرمانان عرصه تولید هستند و در سالی که گذشت با همه تنگناها و چالش های موجود به مدد عزمی راسخ، همتی ستودنی و آگاهی خود به عنوان جهادگران عرصه امنیت غذایی باعث شدند که افقی نو در فراروی کشور گشوده شود و در این برهه حساس روند توسعه شتاب فزاینده ای به خود بگیرد.
پورمتین در پایان با تاکید بر لزوم باور نیروهای توانمند و مهارت دیده در بخش کشاورزی گفت: این که منتخبان، افتخار نمونه شدن را دارند بـاعث سنگین تر شدن وظیفه آن ها خواهد شد تا در فعالیت های خود از یافته های علمی و پژوهشی بیشتری بهره برده و به دیگران نیز منتقل کنند. در واقع این افراد مربیان و به نوعی رهبران فنی محلی در سطح روستاها هستند و ما نیز در این حوزه تکلیف خود می دانیم تا بستر این نقش آفرینی را برایشان تسهیل کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.