خانه » پیشنهاد سردبیر » جلسه بررسی عملکرد بانکهای استان برگزار شد؛/محاکمه بانکها

جلسه بررسی عملکرد بانکهای استان برگزار شد؛/محاکمه بانکها

دوشنبه ۲۹ شهریور ۹۵ شماره ۴۲۱

جلسه بررسی و ارزیابی عملکرد بانکهای استان با حضور استاندار و مدیران شعب مرکزی بانکهای استان برگزار شد. در این جلسه که قول برگزاری آن را استاندار در ستاد اقتصاد مقاومتی هفته قبل با حضور وزیر صنعت و معدن داده بود عملکرد بانک های استان در پرداخت تسهیلات به صنایع بررسی گردید. استاندار پیش تر گفته بود بانکها باید به وظیفه محوله خود در خصوص پرداخت تسهیلات به صنایعی که مورد تایید واقع شده اند کوشا باشند و تا پایان شهریور ماه عملکرد خود را ارائه و در صورت ضعیف بودن عملکردشان این موضوع به مقامات بالاتر اعلام خواهد شد. استاندار در این جلسه گفت: بانک های عامل در استان باید در پرداخت تسهیلات مربوط به طرح های مصوب رونق تولید تسریع کنند و پرونده های موجود در این بانک ها باید تا پایان شهریور پرداخت شود. محمود زمانی قمی افزود: رویه نظام بانکی استان باید با سیاست های ستاد اقتصاد مقاومتی همخوان شود و راهبردهایی که در سطح کلان کشور مورد تاکید مقامات ارشد نظام است باید در حوزه بانک ها با جدیت عملیاتی شود.
وی بیان کرد: نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی از این پس ماهانه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده عالی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور تشکیل می شود و بانک ها باید در قبال عملکرد خود پاسخگویی مستقیم داشته باشند.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: رویه استان در پیگیری امور تولید در بخش صنعت، کشاروزی و خدمات ، سیاست های اثربخش تا حصول نتیجه است و هیچ گونه کندی و یا سنگ اندازی در این زمینه از سوی هیج بخش و مرجعی پذیرفته نیست.
زمانی قمی ادامه داد: عملکرد اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان باید به گونه ای باشد که صنعتگران، کشاورزان و فعالان حوزه اقتصاد استان همسویی و حمایت را در حل مشکلات و پیگیری امور احساس کنند.
زمانی قمی گفت: مسئولان استانی باید ۱۵ روز قبل از برگزاری نشست اقتصاد مقاومتی، دستور کار این نشست را تهیه و برای وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: ۷۵ پرونده رد شده و ۴۴ پرونده ارجاع نشده به بانک های عامل استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید وجود دارد که نیاز است در روند ارزیابی مجدد و پرداخت تسهیلات قرار گیرند.
ظفر افشون افزود: برخی از بانک های خصوصی علاقه مند به همکاری طرح های رونق تولید هستند که نیاز است حوزه صنعتی با فرصت سازی و مطالعات، پرونده بیشتری به این بخش اختصاص دهد.
وی ادامه داد: استان مرکزی با ۳۲۰۰ واحد صنعتی قطب صنعت کشور است و نیاز است که در پرداخت تسهیلات رونق تولید پیشتاز باشد و بازرسی های بیشتری در هزینه کرد این تسهیلات صورت پذیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی بیان کرد: منابع بانکی این استان کمتر از نیاز واحدهای صنعتی استان است و تنها چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال منابع به تسهیلات رونق تولید استان اختصاص یافته که باید از تمامی آن به نحو احسن استفاده شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۱۴۵۱ متقاضی در این استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که از این میزان ۵۵۲ تقاضا در زمینه سرمایه در گردش و ۶۸ تقاضا در حوزه سرمایه ثابت صنعت و ۷۰۱ تقاضا سرمایه در گردش و ۱۳۰ تقاضا سرمایه ثابت در بخش جهاد کشاورزی به ثبت رسیده است.
محمد رضا حاجی پور افزود: با ارزیابی های تخصصی، ۴۸۱ واحد صنعتی برای سرمایه در گردش و ثابت و ۳۶واحد در حوزه جهاد کشاورزی به کارگروه رونق تولید و ستاد تسهیل به سیستم بانکی معرفی شدند.
نماینده ویژه استاندار در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در این نشست گفت: استان مرکزی رتبه دوازدهم را در سهم تسهیلات رونق تولید و رتبه سیزدهم را در پرداخت منابع بانکی در این خصوص به خود اختصاص داده است.
مجید نیکی ملکی افزود: ۹۵۰ میلیارد ریا ل تسهیلات تا کنون به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است و ۶۴ طرح در مرحله پرداخت توسط بانک ها قرار دارد که در صورت تسریع نظام بانکی، رقم تسهیلات پرداختی رونق تولید استان به ۱۵۴۰میلیارد ریا ل افزایش می یابد.

مدال نقره پارالمپیک بر گردن مربی فوتبال استان
ایسنا: سرمربی محلاتی فوتبال ایران را نایب قهرمان پارالمپیک کرد.تیم فوتبال پنج نفره ایران در بازی پایانی این رقابت‌های پارالمپیک که در ورزشگاه تنیس المپیک پارک برگزار شد، با نتیجه یک بر صفر مقابل میزبان رقابت‌ها، برزیل، قهرمان تمام ادوار پارالمپیک، شکست خورد و از کسب مدال طلا بازماند.
در این دیدار تیم ایران با ترکیب میثم شجاعیان، امیر پوررضوی، حسین رجب‌پور، بهزاد زادعلی اصغر و احمدرضا شاه حسینی با هدایت جواد فلفلی سرمربی محلاتی خود مقابل برزیل صف‌آرایی کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.