خانه » پیشنهاد سردبیر » تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست مقابل ایتالیا از صعود به جمع چهار تیم پایانی ریو بازماند/پایان رویای المپیک/سرمربی تیم والیبال: شکست هایی که متحمل شدیم به دلیل قدرت حریفان بود

تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست مقابل ایتالیا از صعود به جمع چهار تیم پایانی ریو بازماند/پایان رویای المپیک/سرمربی تیم والیبال: شکست هایی که متحمل شدیم به دلیل قدرت حریفان بود

شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵   شماره ۳۹۶

گروه ورزش- وقایع استان:
تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست سه بر صفر مقابل ایتالیا از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماند. والیبالیست‌های ایران، بامداد پنج‌شنبه یکی از حساس‌ترین دیدارهای تاریخ والیبال کشورمان را انجام می‌دادند تا به جمع چهار تیم برتر جهان در المپیک بپیوندند. اهالی والیبال از این بازی با عنوان بازی سال یاد می‌کردند. اما شرایط به گونه دیگری رقم خورد تا شاهد حذف ملی‌پوشان کشورمان در آوردگاه بزرگ المپیک باشیم. در این دیدار تیم ملی والیبال ایتالیا توانست با حساب سه بر صفر و با نتایج ۳۱-۲۹، ۲۵-۱۹ و ۲۵-۱۷ تیم ملی کشورمان را با شکست بدرقه کند.
تیم ملی ایران در ست اول این بازی با ترکیب سعید معروف، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، محمد موسوی،‌عادل غلامی، میلاد عبادی پور و مهدی مرندی بازی را آغاز کرد. در ست اول این دیدار سرویس‌های قدرتمند و دریافت‌های خوب بازیکنان هر دو تیم باعث شد تا بازی پایاپای تا امتیاز ۲۹ پیش برود، اما در نهایت این ایتالیا بود که با تعویض‌های به موقع کادر فنی و توانایی و تجربه بالاتر توانست ست اول را از آن خود کند. از دست دادن ست اول برای روحیه ایران بسیار بد بود. شاید اگر بلندقامتان کشورمان کمی خوش‌شانستر بودند، می‌توانستند ست اول را از آن خود کنند و با روحیه بهتری ست دوم را آغاز کنند.
ست دوم نیز تا امتیاز ۱۵ پایاپای پیش رفت اما به نظر می‌رسید سرمربی جوان ایتالیا، دانش فنی بالایی دارد و با تعویض‌های خوبش توانست ایتالیا را چند امتیاز پیش بیندازد. این اختلاف امتیاز تا پایان ست حفظ شد تا این ست ۲۵-۱۹ به سود لاجوردی‌پوشان خاتمه یابد.
لوزانو در آغاز ست سوم امیر غفور و مجتبی میرزاجانپور را از ابتدا وارد بازی کرد و در میانه های ست، فرهاد قائمی و حمزه زرینی هم به عنوان بازیکن جایگزین وارد شدند تا آخرین تلاش های ایران برای برد در این ست انجام شود اما هیچ کدام از این تلاش ها کارساز نشد تا ست سوم نیز به سود ایتالیا پایان یابد.
قبل از مسابقات نیز با توجه به حواشی تیم، پیش‌بینی میشد که نتایج چندان خوبی از ریو کسب نشود. اما نگاه کلان و پیشرفت کلی والیبال ایران خوب و روبه‌رشد بوده است و می‎بایست با دید حمایتی به کار ملی‌پوشان کشورمان نگاه شود و در سطح تیم‌های پایه نیز تلاش بیشتری صورت گیرد تا رشد والیبال ایران ادامه داشته باشد.
ایوان زایتسف والیبالیست تیم ملی ایتالیا با کسب ۱۵ امتیاز در این دیدار امتیازآورترین بازیکن دیدار شد. عثمانی خوانتورنا دیگر بازیکن ایتالیا نیز ۱۴ امتیاز را برای این تیم کسب کرد. ۱۳ امتیاز زایتسف از اسپک، یک امتیاز از دفاع روی تور و یک امتیاز نیز از خط سرویس بود. در تیم ملی ایران نیز شهرام محمودی ۸ امتیاز را کسب کرد که تمام این امتیازها از اسپک او بود. عادل غلامی نیز ۶ امتیاز از اسپک و یک امتیاز از دفاع را به دست آورد. محمد موسوی و مجتبی میرزاجانپور هم هر کدام ۶ امتیاز را برای ایران به دست آوردند. موسوی سه امتیاز از اسپک و سه امتیاز از دفاع روی تور کسب کرد.
رائول لوزانو سرمربی تیم ملی ایران بعد از شکست برابر ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی المپیک گفت: ایتالیا شایسته پیروزی بود و به این خاطر به این تیم تبریک می گویم. باید این مسابقه را به دو بخش تقسیم کنیم. تا نیمه دوم ست دوم خیلی خوب بازی کردیم اما در بخش دیگری اشتباهات زیادی داشتیم. نه در دفاع، نه در اسپک و نه در دریافت عملکرد خوبی نداشتیم.
لوزانو ادامه داد: ما در کل مسابقه‌ها عملکرد یکسانی داشتیم اما نتایجی که گرفتیم بستگی به قدرت تیم مقابل داشت. شکست هایی که خوردیم هم به خاطر عملکرد ما نبود بلکه به خاطر قدرت حریفان بود. در مرحله مقدماتی ما بهترین تیم در دفاع و یکی از بهترین تیم ها در دریافت توپ بودیم اما در حمله شرایط خوبی نداشتیم.
او در پایان گفت: در تورنمنت های قبلی فقط سه تیم قدرت زیادی داشتند اما در این دوره از المپیک همه تیم ها با قدرت بالایی بازی کردند. ایتالیا و آمریکا بسیار قدرتمند هستند، برزیل هم که میزبان است نباید دست کم گرفته شود. بازی در المپیک با تمام تورنمنت ها متفاوت است و هر بازی با رقابت دیگر شرایط جدیدی دارد و باید با تاکتیک جدیدی وارد بازی شد. بلنجینی سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا پس از پیروزی برابر ایران گفت: بازی مقابل ایران را با فشار روانی زیادی شروع کردیم اما خوشحالم که توانستیم در نهایت برابر این تیم به پیروزی برسیم.
او ادامه داد: از اینکه توانستیم به نیمه نهایی المپیک صعود کنیم افتخار می کنم. ما شایسته این پیروزی بودیم. البته بازی را با فشار روانی زیادی شروع کردیم. اینکه ما به عنوان تیم اول گروه به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده بودیم، فشار روانی زیادی را برای بازیکنان ایجاد کرده بود.
بلنجینی در پایان گفت: در ست نخست کمی تحت فشار بودیم و بازی پایاپای پیش رفت اما توانستیم برنده این ست شویم. در ست دوم کار برای ما راحت تر پیش رفت و توانستیم با سرویس‌های خوب بازی را از آن خود کنیم و در ست سوم هم مشکلی برای پیروزی نداشتیم.
شهرام محمودی ملی پوش والیبال بعد از باخت مقابل ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی المپیک و حذف از این بازی‌ها گفت : متاسفانه المپیک برای ما بد تمام شد. من درباره مسائل فنی نمی توانم صحبت کنم و کادر فنی باید اتفاقات را بگوید. ما تمام توانمان را در زمین گذاشتیم اما زورمان نرسید.
او در ادامه افزود: هدف گذاری اول فدراسیون صعود به این رقابت ها بود و بعد قرار گرفتن در بین هشت تیم برتر که هر دو تحقق پیدا کرد. بچه ها امروز خیلی فشار آوردند و در ست اول خیلی زحمت کشیدند اما متاسفانه نشد که بیشتر پیش برویم و مردم را خوشحال تر کنیم. امیدوارم راضی باشند و به خاطر باخت امروز عذر خواهی می کنم اما واقعا زورمان به ایتالیا نرسید.
محمودی درباره پست اینستاگرامش در دلداری بهداد سلیمی هم عنوان داشت: دیشب خیلی ناراحت شدم و پیش بهداد به طبقه بالای ساختمان محل اقامتمان هم رفتم. چند ساعتی با هم بودیم. ناراحت کننده بود دل همه مردم شکست. در حق ایران ظلم کردند و مدال را از ما گرفتند. متاسفانه زور فدراسیون وزنه برداری نرسید تا حق بهداد را بگیرد و این حق خوری بزرگی بود.
عادل غلامی سرعتی زن تیم ملی والیبال نیز بعد از شکست برابر ایتالیا گفت: تیم ما امروز به غیر از اوایل ست سوم فراتر از انتظارها ظاهر شد. شاید بتوان گفت در این چند ساله تا این حد انسجام تیمی نداشتیم.
غلامی درادامه افزود: تمام بچه‌ها سعی و تلاش خود را برای کسب پیروزی انجام دادند و ما برای بردن به زمین آمده بودیم. اما باید بگویم که ایتالیا بدون شک یکی از قدرت‌های دنیاست و بازی کردن با آن‌ها خیلی سخت است. با این حال ما در ست اول و دوم خیلی آنها را تحت فشار قرار دادیم.
بچه‌های ما استثنایی بازی کردند. از شب قبل هم قسم شده بودیم که بازی خوبی را انجام بدهیم. در ست اول و دوم کمی بخت با ما یار نبود و می‌توانست بازی برگردد. فقط می‌خواهم به مردم کشورم بگویم که ما تمام تلاش‌مان را کردیم و اگر هم باختیم روی زور و توانایی حریف بود.
ایوان زایتسف پس از شکست ۳ بر صفر تیم ملی ایران مقابل ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو اظهار داشت: از نتیجه این بازی خیلی خوشحالم، چون به نیمه نهایی المپیک رسیدیم و با پیوستن به جمع چهار تیم برتر مسابقات به کسب مدال نزدیک‌تر شدیم. واقعاً احساس غرور می‌کنم.
وی ادامه داد: در آغاز مسابقه کمی استرس داشتیم، چون تیم ایران را به‌خوبی می‌شناختیم و هر دو تیم می‌دانستند که برای چه هدف ارزشمندی می‌جنگند، اما از نیمه ست دوم نقاط ضعف ایران را شناسایی کردیم و به پیروزی رسیدیم.
در دیگر بازی‌های این مرحله روسیه سه بر صفر کانادا را از پیش رو برداشت. آمریکا نیز سه بر صفر لهستان را مغلوب کرد و برزیل میزبان سه بر یک از سد آرژانتین آماده گذشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.