خانه » پیشنهاد سردبیر » تیم آلومینیوم اراک با پیروزی در برابر راه آهن نیم نگاهی به لیگ برتر دارد/به رویایت بیندیش

تیم آلومینیوم اراک با پیروزی در برابر راه آهن نیم نگاهی به لیگ برتر دارد/به رویایت بیندیش

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۹۵ شماره ۵۴۲
وقایع استان
یاسر هویدی:
مسابقات هفته بیست و ششم لیگ دسته اول کشور جام آزادگان روز دوشنبه نهم اسفند با برگزاری دیدارهای مختلف پیگیری شد که در این گزارش به بررسی بازی ها و نتایج بدست آمده می پردازیم و در آخر به بررسی وضعیت تیم آلومینیوم که در این هفته به برد مطلوبی در برابر راه آهن داشت خواهیم پرداخت بردی که باعث صعود یک پله ایش در جدول لیگ دسته اول شد.

مس رفسنجان صفر سپیدرود رشت صفر
سپیدرود در دیداری حساس در رفسنجان به نبرد تیم سختکوش مس این شهر رفت و با کسب یک نتیجه تساوی توانست به صدرنشینی خود ادامه دهد. در نیمه اول این دیدار علیرغم مالکیت بیشتر میزبان، این رشتی ها بودند که در چندین صحنه تا آستانه فروپاشی دروازه میزبان پیش رفتند که اگر هنرنمایی دروازه بان مس رفسنجان و بی دقتی مهاجمان سپیدرود نبود قطعا نیمه اول با برتری رشتی ها به اتمام می رسید. در نیمه دوم مسی ها بهتر ظاهر شدند و یکبار نیز توپ را به تیرک دروازه سپیدرود نشاندند و علیرغم تلاش های دو تیم این بازی جذاب با تساوی بدون گل به اتمام رسید تا سپیدرود با حفظ صدرنشینی راضی تر به گیلان بازگردد.

وحدت یزد صفر اکسین البرز ۳
شاگردان یحیی گل محمدی که همچنان روند رو به رشد خود را ادامه می دهند در یزد مهمان تیم وحدت این شهر بودند که در همان اوایل مسابقه با گلی زود هنگام باعث شدند شیرازه تیم یزدی ها از هم پاشیده و این تیم نتواند دیگر در مقابل حملات البرزی ها یارای مقاومت داشته باشد و دو بار دیگر نیز توپ را از داخل دروازه خود بیرون کشیدند و دروازه آنها در چند نوبت دیگر هم تا آستانه فروپاشی پیش رفت.
بادران تهران ۱ گل گهر سیرجان ۱
دیدار دو تیم در نیمه اول با بازی برتر بادران همراه بود با این همه هیچ یک از دو تیم در ۴۵ دقیقه ابتدایی موفق به ایجاد موقعیت صد در صد گلزنی روی دروازه یکدیگر نشدند سرانجام در چهارمین دقیقه از اوقات تلف شده نیمه اول پرتاب اوت بلند میثاقیان روی خط شش قدم با ضربه سر خسرونژاد تبدیل به گل اول بازی شد تا نیمه اول با یک گل به سود بادران به اتمام برسد.این در حالی است که داور برای نیمه اول تنها ۲ دقیقه وقت اضافه تعیین کرده بود.
در نیمه دوم شاهد بازی زیباتری از سوی دو تیم بودیم و هر دو تیم موقعیت های خوبی روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند. سرانجام در دقیقه ۸۸ پاس در عرض هادی رکابی به حمزه مظفری رسید و وی با ضربه ای دقیق گل تساوی شاگردان بگوویچ را به ثمر رساند. در واپسین دقایق بازی ضربه آکروباتیک کیانی با فاصله ای اندک از کنار دروازه بادران به بیرون رفت تا تساوی حاصل ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم باشد.

خونه به خونه بابل ۱ ایرانجوان بوشهر ۲
بابلی ها که با نادر دست نشان تقریبا شرایط خوبی پیدا کرده بودند در میان شگفتی تماشاگران پر شور خود که حالا قائمشهری ها هم در میان آنها به واسطه حضور دست نشان دیده می شوند در مقابل تیم جوان و جسور ایرانجوان تن به شکست دو بر یک دادند. هر دو گل بوشهری ها را مهدی قائدی به ثمر رساند و بارها دروازه بابلی ها را نشانه گرفت. قطعا اگر مشکلات مالی ایرانجوان مجال نفس کشیدن به این تیم می داد بندر نشینان وضعیت به مراتب بهتری در جدول مسابقات داشتند.

پارس جنوبی جم۱ مس کرمان۱
دیدار دو تیم در شرایط برگزار شد که کرمانی ها با آنالیز خوبی که داشتند تقریبا تمامی راه های نفوذ را بر روی میزبان بسته بودند و با بازی هوشمندانه خود توانستند تمامی حملات جمی ها را کنترل کنند و در ادامه اجرای برنامه های خود برای این دیدار حتی توانستند دروازه تیم پارس جنوبی را که البته به سختی هم گل میخورد را باز کنند؛ ولی پس از این گل میزبان فشار بیشتری بر روی دروازه کرمانی ها وارد کرد تا یکی از حساس ترین دیدارهای هفته بیست و ششم با تساوی یک بر یک خاتمه یابد.

استقلال اهواز ۱ نساجی مازندران ۱
نساجی مازندران در اهواز در یک دیدار پر حاشیه که رنگ قرمز پیراهن نساجی ها دردسر های زیادی را برای آنها بوجود آورده بود به دیدار قعرنشین بازی ها استقلال اهواز رفت. این تیم تا دقایق پایانی با یک گل از میزبان خود پیش افتاده بود ولی در دقایق پایانی این دیدار دروازه تیم نساجی توسط آبی پوشان اهواز باز شد تا نساجی باز هم با بالا نشینان فاصله بیشتری بگیرد.
آلومینیوم اراک ۲ راه آهن تهران ۱
اما مهم ترین دیدار این هفته برای فوتبالدوستان اراکی در ورزشگاه امام خمینی اراک مصاف تیم آلومینیوم با راه آهن تهران بود. بازی که در نهایت با پیروزی شاگردان پاشازاده همراه بود.
آلومینیوم در این دیدار با ترکیب میررسول حسینی، محمد آشتیانی، ابوالفضل قربانی، حسین احمدلو،حامد بصیری، امین پورعلی، میلاد احمدی، هادی شکوری، محمدعلی اکبرخواه، اویس کردجهان و روح اله عرب به مصاف حریف خود رفت و در ادامه حسین مددی، رضا سلیمانی و مهدی خلج جایگزین حسین احمدلو، حامد بصیری و روح اله عرب شدند.
گل های آلومینیوم در این دیدار را محمدعلی اکبرخواه در دقیقه ۱۵ و روح اله عرب در دقیقه ۲۷ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند و تک گل راه آهن را نیز هادی ایمانی در دقیقه ۵۸ به ثمر رساند. بدین ترتیب آلومینیوم با این پیروزی ۳۷ امتیازی شد و با یک پله صعود در رده دهم جدول قرار گرفت. آلومینیوم در بازی های اخیر بسیار با انگیزه ظاهر شده است و میل هجومی این تیم نشان دهنده این مساله است. دستیابی به دو گل در همان نیمه اول و البته موقعیت های دیگری را نیز آلومینیوم در این بازی از دست داد.این چهارمین پیروزی تیم آلومینیوم در پنج هفته اخیر است تیمی که حالا با آمدن پاشازاده دچار تحول محسوسی شده است و حتی شاید در این هفته ها باقی مانده به بهبود وضعیت خود در جدول و یا حتی به صعود نیز بیندیشد. البته اندیشه صعود با این روند رو به جلو نمی تواند خیلی دور از انتظار باشد آن هم زمانی که تیم اول جدول ۴۷ امتیازی است و تیم دهم فقط ده امتیاز از آن کم دارد. امیدواریم این هوشمندی در تیم ادامه داشته باشد و باز هم فوتبال اراک شاهد روزهای پرفروغ باشد و حضور در لیگ برتر برایش یک رویا نباشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.